1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Artefacts Ned.3 HD

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door JanvdB, 17 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. beroerd HD-signaal NED3

    Beste forumleden,

    Ook ik heb de laatste maanden zeer veel last van artefacts en dan enkel op NED3 HD. Het beeld op NED1 + NED2 is perfect.

    Bij mij is het zo erg dat ik niet meer op een "normale" manier TV kan kijken. Daar waar het bij anderen wellicht 1 of 2x in een half uur even voorkomt is het bij mij continue aanwezig. Ik zie dan in het "beeld" van NED3 het beeld van (b.v.) NED2 als het ware er doorheen.

    Heel af en toe is het beeld eventjes goed maar dit is vaak van zeer korte duur.

    Ook ik kijk graag voetbal. Tegenwoordig zet ik mijn TV standaard maar op NED3 SD. Dit kan echter niet de bedoeling zijn.

    Ik heb de helpdesk er al een paar keer over gebeld maar zij weten t ook niet en geven aan geen meldingen uit mijn regio te hebben ontvangen.

    Heb ook mijn HD-decoder (Humax 5000) al een paar keer gereset maar dit mocht niet baten.

    Het gaat dus enkel om NED3 HD. Alle overige zenders ontvang ik in prima kwaliteit. Snap er nix van... :sad:

    Ik zal vanavond mijn signaalwaardes nog even doorgeven (postcode 4741).

    Groet,
    Ruud
     
  2. Dit lijkt me duidelijk een heel andere storing dan de in dit topic bedoelde artefacten op Nederland 3 HD, waarvan de meldingen allemaal uit eenzelfde regio c.q. wijk afkomstig zijn. U zit in een heel ander deel van het land en de beschreven effecten zijn ook heel anders. Het lijkt me ook uiterst vreemd dat U het beeld van een andere zender door Nederland 3 HD heen meent te zien. Dergelijke verschijnselen zijn mogelijk bij analoge transmissie maar echt uitgesloten bij digitale transmissie.
     
  3. Beste Forumleden,
    Zojuist DWDD. gekeken op Ned.3HD.
    Een paar keer schermvullende artefacts gehad.
    Hoe was dat bij jullie? Als je tenminste ook gekeken hebt
    Morgen ga ik voor de derde en laatste keer de Helpdesk bellen.
    Als zij geen toezeggingen doen, ga ik een beroep doen op Anoniem, of hij de zaak kan bespoedigen.
    Vr.gr JanvdB.
     
  4. Inmiddels contact gehad met Ziggo helpdesk.
    De helpdeskmedewerker nam de storing serieus.
    Na enig overleg is er besloten, dat er a.s.maandag 12 october een monteur langs komt om een en ander door te meten.
    Ik heb gelijk melding gemaakt, dat er in postcode gebied 2315, het zelfde probleem was.
    De helpddeskmedewerker zei dat hij er dat niet bij kon zetten.
    Beter was dat de klant van postcode 2315, zelf contact opnam met de helpdesk.
    Wel mocht ik het a.s.maandag tegen de monteur zeggen.
    Later meer.......
    Prettig weekend JanvdB
     
  5. Vandaag is de Ziggomonteur geweest, i.v.m. artefacts.
    De monteur heeft de AOP aansluiting geoptimaliseerd, verder was alles 100 % in orde.
    De artefacts worden veroorzaakt door een mankement in het kopstation in Sassenheim.
    De monteur vertelde( hij had de info van zijn directe chef) dat de onderdelen voor het kopstation besteld waren.
    Volgens de monteur, zouden daarna de artefacts en de hickups tot het verleden horen.
    V.w.b. de hickups heb ik toch mijn twijfels, om dat die storing ook elders in Nederland voorkomt.
    Tenzij ze daar, de zelfde kopstation problemen hebben.
    Wel wil ik nog even kwijt, dat de monteur behalve klantvriendelijk, ook zeer deskundig was.
    Hij had uitstekende testapparatuur bij zich.
    O.a testkast met ingebouwde tv.
    Hij was ook op de afgesproken tijd bij mij thuis.
    Dus een compliment aan Ziggo en de desbetreffende monteur is zeker op zijn plaats.
    Verder wachten we af........
    Zojuist gekeken naar DWDD, het was weer flink raak, artefacts soms over het hele scherm.
    Vr.gr JanvdB
     
  6. Dat is goed nieuws! Ik ben zeer benieuwd of het snel verschil gaat maken! Ben nu wel klaar met die blokjes de hele tijd.

    :pompom:
     
  7. Artefacts over?

    Beste Frank,
    Vanaf 19.30 uur tot 21.00 uur Ned 3 HD gekeken.
    Ik durf het bijna niet te mailen, maar ik heb geen enkele artefact waargenomen.!
    Tevens is de signaalsterkte opgelopen van 88 % naar 97%.
    Blijkbaar zijn vandaag de onderdelen in het kopstation in Sassenheim gemonteerd.
    Als het zo blijft, dan BEDANKT ZIGGO, goed stukje werk.
    Vr.gr JanvdB
     
  8. Hmmm ik heb het nog steeds. Toch maar eens bellen dan, dit schiet niet op.
     
  9. Er worden op een aantal stations aanpassingen uitgevoerd die evt problemen met de HD-kanalen moeten oplossen.
     
  10. Beste Frank,
    Helaas, signaalsterkte weer terug gegaan van 97% naar 88%.
    En nu ook de artefacts weer terug.
    Het bericht van Anoniem, dat aan de kopstations gewerkt wordt,vind ik al heel wat.
    Blijkbaar wordt er getest, want ik heb 1.5 uur( 19.30 tot 21.00 uur) geen enkele artefact waargenomen.
    Moed houden maar.
    Mocht jij wat bijzonders zien, houd me op de hoogte s.v.p.
    P.s. NED 3 HD , was tijdelijk gewoon stereo, i.p[.v. Dolby stereo.
    Dus bleven de hickups ook achterwege.
    Vr.gr JanvdB
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina