1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Heb m'n nieuwe Ubee modem, en commentaar van monteur

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door meermeer, 17 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Zojuist kwam de monteur. Wilde eerst een Arris neerzetten, maar kwam toen met de Ubee.

    Gesprek gehad en verteld dat ik dacht dat het niet perse aan de modem lag, aangezien mijn 'oude' doc1-2 modem ook raar deed de laatste maanden.

    Hij ging toen alle logs nakijken, en ook van mensen in de straat. Hij kwam erachter dat de upstream waar ik zat, slecht was. Van de straatgenoot die wel een lange uptime had, was het upstreamkanaal goed.

    Hij vertelde ook dat bij Ziggo bekend is dat er een probleem is in de centrale. Wellicht komt het omdat er ruis zit op een bepaalde frequentie. Maar ze zijn druk aan het zoeken. Lastige is, dat het dus niet altijd is...En als ze gaan meten is het net goed.

    Gaf me moed dat deze monteur echt verder keek dan de router:)

    Hopelijk heb ik nu een andere upstreamchannel te pakken...

    Het schijnt dus, dat wanneer je upstream kanaal slecht is, je modem daarop reageerd. Hij gaat dan moduleren naar een ander 'iets'(ben naam even vergeten) Als het echt slecht is, reset ie zichzelf...En is dus ook je downstream weg...

    Nu maar hopen dat ze het snel vinden(nou ja, snel is reeds voorbij)

    Ditzelfde geldt voor de mensen in Limmen. Die zitten op dezelfde centrale als inwoners van Heiloo...
     
  2. mmm vrijdag ook maar even aan mijn monteur vragen of hier (Zeist 3704) niet hetzelfde aan de hand is...
    Motorola en Arris modem lopen niet echt lekker...
    Baal er eigenlijk wel van!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina