1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Mijn arris wordt omgeruild voor Ubee modem. Goed nieuws?

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door meermeer, 16 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. En dat is dus zo vreemd. Toen de monteur hier was, zei hij dat ze dus ook niet begrijpen waar het probleem zit. Alles is hier na gemeten en er was niets vreemds te vinden. Maar ook dit Ubee modem haalt de ene keer 42 mb en de andere keer 18, valt soms uit... Dinsdag komt er weer een monteur.
     
  2. Heb gister ook een Ubee-modem ontvangen; vandaag aangesloten, binnen een half uur weer een goede verbinding . . .

    Aktiveren ging zonder problemen . . . ;-)

    [​IMG]
     
  3. Sven, kijk eens in je modem hoeveel downstreams je hebt. Als je er maar een running hebt zou dat het snelheidsverschil kunnen verklaren.
     
  4. Tot nu toe gaat het goed. Maar dat ligt dus niet zozeer aan de modem alswel het upstream kanaal waar ik op zit(wat je helaas niet zelf in de hand hebt)
     
  5. Ubee

    De Ubee modem heeft inderdaad wat problemen gegeven. Ook werden ze erg warm. Inmiddels heeft de leverancier deze problemen opgelost. Het maakt nu niet meer uit of je een Arris of een Ubee modem gaat gebruiken. Ze zijn beide ok. Het probleem zat hem in de firmware......:wink:
     
  6. En hoe weet jij dit nu zo precies? :?:
     
  7. Dat zou ik ook graag willen weten.

    Ik heb een Ubee en een Arris modem, maar de enige die werkt is de Arris. Met de Ubee krijg ik maar 1 downstream, met de Arris vier. Volgens mij verschilt het dus blijkbaar per regio.
     
  8. Hmm, ik kom zelf mijn modem niet in (heb al gezocht op het forum, maar kom er niet uit). Wel wist de helpdesk te vertellen dat ik maar 1 stream had ipv 4 en dat verklaarde waarom ik geen 48 mb haal. Maar ze wisten niet waar aan dit lag. Grappige was dat de monteur dus een nieuw Ubee modem heeft geplaatst maar dat de helpdesk dit modem niet kan uitlezen. Aan de snelheid te zien, nog steeds maar 1 kanaal. Haal nu (22.51) maar 21 mb..... Upload is trouwens wel ok met 4,6.
    Vraag me ook af waarom de monteur het Arrismodem niet online kreeg. Eerst had hij alle tijd, maar ineens werd ie gebeld en toen had hij helemaal geen tijd meer.
     
  9. Laat de monteur in ieder geval proberen een Arris online bij je te krijgen. Ik denk dat je dan gewoon weer 4 downstreams hebt. Ik had hier precies hetzelfde namelijk.
     
  10. Arris modem - problemen "opgelost"

    Twee weken geleden gesproken met de helpdesk medewerker van Ziggo: Mijn Arris modem deed het plotseling niet meer, ik had gelukkig nog mijn Motorola modem en had deze samen met deze medewerker - na 4 pogingen pogingen om het Arris modem aan de praat te krijgen - weer geactiveerd. Twee weken lang probleemloos kunnen internetten met het oude Motorola modem. Zijn advies was om na twee weken het Arris modem weer aan te sluiten, dit heb ik vandaag gedaan.

    Na aansluiten werd om activatie gevraagd, lukte niet met de gegevens van de brief; gebeld met de Ziggo helpdesk en ... 10 minuten later werkte het modem zonder problemen!

    Wat mij opviel bij het aansluiten van het modem vandaag (t.o.v. de oorspronkelijke pogingen twee weken geleden om het Arris modem aan de praat te krijgen) was dat het heel lang duurde tussen het initiele groene ledje bij "power" en dat uiteindelijk ook het groene ledje bij "online" bleef branden.

    Dus geen ander merk modem, en (tegen mijn gevoel in) het advies van de helpdesk medewerker gevolgd... resultaat: alles werkt weer, via speedtest.nl geconstateerd dat (zondagavond) de downloadsnelheid 48,27 is en upload 3,31!

    Als iemand hier een verklaring heeft hoor ik deze graag, zoals aangegeven werkt het Arris modem hier totdusver weer zonder problemen. :thumb up:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina