1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

ZiggoModem-Motorola SBV5121E derde PC werkend krijgen - herconfiguratie Sweex AnnexA?

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door jelle2503, 16 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. jelle2503

    jelle2503 Forum Member

    Berichten:
    10
    hey allen,
    al vrij veel gegoogled, en heb vrij wat topics gelezen maar niet echt iets waar ik wat aan had dus kwam hier voor een oplossing

    ik heb sinds vandaag Alles in 1 extra van Ziggo, en ik zit met een probleem met de Motorola SBV5121E.. Het schijnt (volgens de helpdesk) dat deze modem maar 2 apparaten een IP adres toe kan wijzen... Mijn derde apparaat (xbox 360) werkt niet, tenzij ik een PC uitzet en de modem reset

    IP ranges verschillen, ook gateway verschilt per PC

    Dit netwerk zit op een Sweex Annex A, staat in bridge mode en werkt naar behoren (geen snelheidsverlies door deze router) ... De snelheid van mijn lijn is triest, 11mbit/2,5mbit .. Ik meen dat dit 50/5 hoor te zijn

    De helpdesk vertelde mij dat ik er een router bij moest hebben, en dat deze een IP krijgt van de modem, en dan vervolgens zelf de IP's onderverdeeld aan mijn netwerk (ipv de Motorola die nu de IP's uitdeeld).
    Ik meen dat de Sweex die ik heb een router/modem combinatie is (ding is al 10 jaar oud ofzo), maar ben echt te leek om het te kunnen instellen zodat ik het wel werkend krijg, ik zit in de interface van de Sweex wat te prutten maar lukt me niet.

    Dus hoe stel ik dit kreng in zodat deze het internet van de modem route, naar de apparatuur die ik er op aangesloten heb zodat ik er wel 3 apparaten werkend heb?
    Of nieuwe router halen gwoon? Is het met andere nieuwere routers minder werk? Waar kan ik vinden een router in te stellen, niet als bridge, maar als router? Een bridge is toch hetzelfde als een switch?

    sorry voor mijn domme vragen
    btw Ik vond de helpdesk erg onbeschoft, want nadat ik voor hun de netwerkkabel in mijn PC had gestoken, en ik hun vertelde dat het internet werkte, was het voor hun klaar (heeft u verder nog vragen?).. Op mijn beurt zei ik dat dit waardeloos advies was, ik had op ze minst wat nuttig advies verwacht (weet wel dat ze eigenlijk maar 1 PC ondersteunen das degene die rechtstreeks op het modem zit). Toen kwam zijn collega in aktie die wsl mee zat te luisteren, hij gaf mij nog wel enigszins wat goed advies.

    edit: al opgelost. nieuwe router gekocht Linksys WRT320N en klaar alweer

    ik vraag me nog wel af of die Sweex Annex A ook capabel is om mijn verkeer te routen zoals de Linksys dat nu automatisch gedaan heeft
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 sep 2009
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina