1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Waarom krijg ik steeds een ander IP adres

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door marcedwin, 16 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. marcedwin

    marcedwin Forum Member

    Berichten:
    461
    Mijn IP adres is nu al 4x gewijzigd afgelopen 4 a 5 maanden. Nou weet ik wel dat in je contract staat dat je geen vast IP hebt maar al die 4 jaar daarvoor had ik steeds zelfde IP. Handig omdat ik sommige diensten zo ingesteld heb dat ze maar vanaf 1 IP bereikbaar zijn. O.a. van mijn broker. Nu wil ik net inloggen gaat dat niet want IP is gewijzigd. Dan kan ik dat wel weer instellen maar dat kost 1 dag voordat dat werkt. En juist VANDAAG wil ik handelen, dat gaat nu niet.

    Wanneer houd dit nu eens op en waarom wordt dat IP adres steeds gewijzigd?
     
  2. Frank-NL

    Frank-NL Forum Member

    Berichten:
    246
    Omdat Ziggo bezig is het netwerk te upgraden. Ik denk dat je het meeste nu wel achter de rug hebt...

    Overigens kan je gewoon met een dynamisch IP adres een vaste hostnaam instellen, kijk eens op www.dyndns.org bijvoorbeel. Of www.no-ip.com. Elke keer als je IP verandert wordt deze automatisch geupdate zodat je nooit last hebt van een wijziging.
     
  3. Excalibur

    Excalibur Forum Member

    Berichten:
    3.291
    Sowieso kan je altijd een ander IP-adres krijgen. Dat je gedurende 4jaar lang hetzelfde IP-adres hebt gehad geeft je geen extra zekerheden. Hier is goed van toepassing, In het verleden behaalde resultaten..... je kent deze disclaimer vast wel van de reclame's.

    Daarnaast kan elke wijziging in het netwerk veroorzaken dat je een ander IP-adres krijgt. Ontstaat de volgende dubbele JA situatie van:

    Ja, je kunt voor een hele lange periode hetzelfde IP-adres houden, maar
    Ja, je kunt ook (heel) vaak een ander ip-adres krijgen.

    En het vervelendste voor jou is, je hebt geen poot om op te staan om daarover te klagen bij Ziggo of je recht/verhaal te halen omdat je geen recht hebt op een vast ip vanuit de voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan.

    Er zijn eigenlijk 3 mogelijkheden:
    1- Je leert ermee leven
    2- Je kiest voor een andere oplossing die flexibeler is en een niet ip
    gebonden optie. Zijn voldoende voorhanden.
    3- Je neemt een internetverbinding waarbij je wel een vast ip krijgt
    toegewezen. Kan naast de Ziggo lijn (direct redundantie) of je zegt
    Ziggo op. Prijs/kwaliteit/snelheid verhouding is wellicht wel wat anders
    dan je nu gewend bent, maar het is maar net hoe belangrijk een vast ip
    voor je is.

    En "optie" 4 ; Je wilt geen van bovenstaande 3 opties? Dan ook niet meer klagen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina