1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

DCB-H380R HD decoder op Philips TV.

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door dickboelies, 15 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Vandaag de 2e HD-decoder van Samsung ontvangen, omdat Ziggo en ik dachten dat bij de 1e de HDMI-out defect was. De nieuwe decoder geeft hetzelfde (dus geen) resultaat. Ik krijg geen beeld of de melding: video-formaat wordt niet ondersteunt, nadat ik de decoder met een HDMI-kabel op de HDMI1-ingang op de TV heb aangesloten.
    Opmerking: HDMI-kabel is goed en de ingang op mijn tv ook.

    TV-type: PHILIPS 32PFL9632D/10.

    Philips zelf zegt, dat deze nieuwe decoder waarschijnlijk niet compatibel is.

    Kom svp met raad of een oplossing.
     
  2. Dit zou toch gewoon moeten werken...eerst de basics:

    - zit je kabelaansluiting goed in je decoder en heeft deze signaal,
    - zit je smartcard erin en met juiste kant boven,

    uiteraard, dus verder:

    - geen scart aansluiting tussen decoder en tv want die drukt de hdmi weg,
    - heb je de hdmi ingang toegewezen aan de decoder (zie 7.4.3 van handleiding)?

    misschien hebben anderen nog aanvullende tips en opmerkingen.
    succes!
     
  3. philips

    Misschien iets te simpel, maar heb je op de TV bij source de decoder wel geselecteerd? De melding "formaat niet ondersteund..." krijg ik als ik de decoder niet selecteer......
     
  4. Retour ZIGGO.

    Thanks aan een ieder, die hebben gereageerd.
    Ik heb de Samsung-decoder retour gestuurd, omdat ik alle (en ik bedoel echt alle) opties heb toegepast. Het probleem heeft mij ook hoge belkosten opgeleverd. Ik hoop dat Ziggo mij dit terug betaald :?:. Ik heb zojuist de Humax IHRD 5050C gekocht en heb direct een perfecte resultaat. Wat een beeld levert dat HD op, zeg.
    Succes aan een ieder.

    Groeten, Dick :applause:
     
  5. Mooi dat het zo is opgelost, Dick, maar hoe zit het nu met die Samsung 380?
    Hoeveel zijn er in omloop en hoe vaak doet zich deze klacht voor?
    Ik kon het model niet vinden op de Ziggo-website. klopt dat?

    En hoe heeft Ziggo op jouw verhaal gereageerd?
     
  6. Ik heb de nieuwe Samsung H380R ook geprobeerd te installeren op de Philips Cineos Ambilight tv bij de ouders van mijn vriendin.

    Tv model: 52PFL9632D/10

    Alles geprobeerd(incl verschillende resoluties, en bij video instellingen ipv Component, RGB geprobeerd.

    Maar geen beeld over HDMI, terwijl de HDMI kabel in orde was. (getest door xbox360 er op aan te sluiten - zonder problemen)

    De h380r mee naar mijn huis genomen en aangesloten op mijn Samsung HD tv.. Goed HD beeld over HDMI zonder problemen.

    Conclusie (samen met de info van de eerdere posters): De Philips Cineos TV is niet combatible met de Samsung H380R decoder, ook al is de Philips TV geschikt voor HDCP 1.2.

    Schuld ligt bij: Samsung of Philips (op te lossen door firmware update?)
     
  7. Wat ik in je verhaal niet tegen kom is of je ├╝berhaupt al een firmware update van Philips hebt uitgeprobeerd.

    Philips is er royaal met updates, vooral ivm dit soort problemen.

    Ik heb zelf een tijdje de Philips Aurea (42PFL9900D) gehad. Dat is het model dat gelijk is aan de 9x32D serie. Deze werkte bij mij gewoon prima met de Samsung 360.

    Nu werkt de Humax prettiger (heb zelf nu de HD PVR van Humax), maar beeld technisch vond ik de Samsung 360 (die niet meer opstart) mooier.
     
  8. Iemand anders had dat al geprobeerd, zie:
    http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=20105
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina