1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Om de 5 minuten klapt het internet er uit

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Floortje_doortje, 15 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Floortje_doortje

    Floortje_doortje Forum Member

    Berichten:
    5
    Hey mensen,

    Sinds een dag of 2 klapt om de 5 minuten mijn verbinding (Voorburg, Casema) er uit met 1,2,3 of meer falende ledjes. Soms hetstelt het Arris modem zichzelf maar vaker ook niet en is een harde reset nodig.

    Helpdesk gebeld, probleem is bekend en het kan wel tot het einde van de maand duren. Het vreemde is dat ik voorheen met hetzelfde modem geen centje last heb gehad. Ik zou dus denken, terugdraaien wat je hebt gedaan en het eea goed uitzoeken. Ziggo denkt dat niet :-(

    Krijg ik dan iig geld teerug vroeg ik ? Daar moet ik zelf maar achteraan gaan als het weer werkt. Krijg ik daar bericht van vroeg ik ? Nee meneer, dat niet.

    Wat een flutbedrijf :-(

    Anyhow, iemand nog een tip om het eea toch nog een beetje aan de praat te houden in de tussentijd want thuiswerken kan ik anders wel op mijn buikje schrijven van de week.

    Floortje
     
  2. meermeer

    meermeer Forum Member

    Berichten:
    238
    Hey,

    Nou succes. Ik heb al 9-10 weken hetzelfde. Soms goed, en daarna klapt ie er om de 5 min uit. (met als resultaat pagina net gevonden etc) dan een refresh en bam pagina daar.

    Heb een broef gestuurd, met de melding dat ik abo geld van 2 maanden retour wil(of deel daarvan) ben benieuwd...
     
  3. Floortje_doortje

    Floortje_doortje Forum Member

    Berichten:
    5
    Damn, dat is helemaal goed waardeloos. Ik ga strakjes maar internetten over mn iPhone modem optie ipv Ziggo. Sta je dan goed voor schut met je 50 Mbit lijn :-(

    Wat ik wel erg jammer vind is dat er niet echt naar een prettige oplossing wordt gezocht door ziggo. Afwachten en zelf actie ondernemen vind ik nou niet bepaald netjes voor een toch al dure internetaansluiting.

    Floortje
     
  4. Mikky

    Mikky New Member

    Berichten:
    4
    Wat je zou kunnen proberen is het wijzigen van het MAC-adres van je pc of router (indien aanwezig). Verander dan alleen het laatste karakter (toegestane tekens zijn 0-9 en A-F)
    Deze oplossing verdient niet de schoonheidsprijs, maar in de meeste gevallen zijn de klanten hier wel mee geholpen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 sep 2009
  5. Excalibur

    Excalibur Forum Member

    Berichten:
    3.291
    Op zich heel leuk en attent dat je mensen probeert te helpen. Deze optie die jij nu aanreikt verdient alles behalve een schoonheidsprijs en is zelfs zeer sterk af te raden!

    Leuk dat iedereen die een probleem heeft een beetje random zijn mac-adres gaat lopen aanpassen, jeeh!, zo meteen allemaal dubbele mac-adressen met alle gevolgen en problemen van dien. En dan gaan er weer mensen klagen dat het niet werkt.

    Mensen willen helpen is een zeer goede zaak, en verdiend respect, maar help dan wel door goede adviezen waar geen problemen uit voort kunnen komen.
     
  6. Floortje_doortje

    Floortje_doortje Forum Member

    Berichten:
    5
    Hi Mikky en Excalibur,

    Op zich heb ik wel ervaring met mac adressen (mn linux doosje draait een roterend mac adres) dus even aanpassen is geen probleem voor mij :-)

    En het werkt nog ook. Heb nu al anderhalve dag een stabiele verbinding !!

    Jeeeee !!!!
     
  7. meermeer

    meermeer Forum Member

    Berichten:
    238
    Floortje, ik 'den'k' dat het gewoon toeval is. Ik probeer ook al tijden van alles en nog wat. Dan gaat het een paar dagen goed, en denk je YES..Helaas.... :)

    Maar wie weet. Hoe dan ook, wat maakt een ander mac adres uit? Dan keijg je een ander IP van ziggo(waarschijnlijk) toegwezen. Dat is net alsof je een nieuwe netwerkkaart koopt etc.

    Hoe zou dit de stabiliteit kunnen bevorderen? Ik snap dat niet zo...
     
  8. Mikky

    Mikky New Member

    Berichten:
    4
    In de meeste gevallen gaat dit om 2 mensen met hetzelfde IP-adres. Dit is binnen een kwartier wel op te lossen, mits de persoon die hetzelfde IP heeft getraceerd wordt en mee wil werken. Dit is te herkennen aan verbindingen die zichzelf telkens na een specifieke tijd verbreken.

    Excalibur heeft gelijk wanneer hij/zij zegt dat mijn advies uiteindelijk zeer negatief kan uitpakken.
    Natuurlijk is het het best om te wachten totdat dit probleem structureel opgelost wordt, maar hoe langer mensen wachten, hoe minder ze daar zin in hebben.

    Voortaan plak ik een disclaimer onder mijn advies :rolleyes:
     
  9. Excalibur

    Excalibur Forum Member

    Berichten:
    3.291
    Mijn advies, dergelijke adviezen niet geven. Veroorzaakt mogelijk meer ellende in de toekomst dan het nu oplost. Ofwel, met een beetje pech help je de een, en de ander van de wal in de sloot en zit diegene opeens met een probleem opgescheept.

    Dat is niet meer als het probleem mogelijk verschuiven naar iemand anders. Hoeft niet te gebeuren, maar hoe meer dergelijke adviezen rond gestrooid worden, hoe groter de kans word dat het wel gebeurd.
     
  10. Floortje_doortje

    Floortje_doortje Forum Member

    Berichten:
    5
    Het zou idd zo maar kunnen zijn dat het toeval is. Ik had eerst een ip adres in de 93 range en nu in de 84 (of andersom ... weet ik even niet meer). Daarna mn MAC adres weer teruggezet en nogmaals een ander ip gekregen anders dan het eerste.

    Excalibur, ik snap je punt maar vond toch het advies een erg prettig advies, of het nu werkt of niet. Ik probeer liever zelf het eea te knutselen dan dat ik op de ziggo helpdesk moet wachten

    Iemand interesse in het geniale helpdesk antwoord ??

    Geachte

    Na grondige analyse van het signaal op uw aansluiting heb ik geconcludeerd dat er sprake is van een individueel signaalprobleem. De oorzaak van dit probleem kan van buitenaf afkomstig zijn, maar kan zich ook in de huisinstallatie bevinden. Controleert u of de modem hoofdaansluiting van uw woning staat aangesloten met de bijgeleverde onderdelen, en of alle aansluitingen goed contact maken.

    Heeft u alle aansluitingen gecontroleerd, dan wil ik u adviseren om telefonisch contact op te nemen met onze Klantenservice voor verdere analyse. Als blijkt dat er een monteur nodig is om het probleem op locatie te onderzoeken, kunt u met één van de medewerkers een monteurafspraak maken.

    ***)
    Afdeling Klantenservice

    ***) modedit: Geen namen van medewerkers; Zie de forumregels
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 sep 2009
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina