1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Router valt uit en andere internetproblemen

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door AAP, 14 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi,

    Mijn router valt om de 3 a 4 weken uit, daardoor valt mijn internet ook uit. Ik moet mijn router handmatig aan/uitzetten om verbinding te krijgen. Via de pc kan ik hem niet restarten. (in browser je IP-adres typen).

    Ik woon in een huis waar ik met 4 mensen het internet deel.
    (Ziggo 3 abonnement). Op dit moment gebruiken er 3 mensen het internet.
    Ik heb een modem met draad en een Belkin router. (geen draadloos).

    Nu is het kabelgebruik in het huis nogal onduidelijk. De huisbaas heeft toentertijd het aangelegd, maar weet ook niet meer hoe alles is aangesloten.

    Ik woon boven een kantoor waar het internetkastje met modem en router is geïnstalleerd. Ik vind het nogal vervelend om telkens om de 3 weken bij deze mensen te moeten aankloppen om mijn router te resetten.

    Het kantoor dat op de begane grond zit, heeft volgens mij een ADSL verbinding. Ik heb al eens gevraagd of wij daar gebruik van kon maken. Maar dat wilde men niet.
    Het lijkt mij ook niet verstandig om draadloos internet te nemen. Omdat het huis redelijk groot is en ik bang ben voor snelheid verlies.

    Omdat ik in een redelijk groot huis woon, kan de derde persoon geen internet krijgen. Want dan moet er een kabel door 3 kamers worden getrokken. De huisbaas wil dit niet doen, en wij zijn hier allemaal niet technisch ed. Omdat zij toch van het internet gebruik wilde maken, heeft zij hiervoor heeft zij een apparaatje gekocht waar zij het internet van de beneden buurman aftapt. ( ik zal binnenkort eens vragen wat zij precies heeft gekocht, ze is namelijk verhuist).

    De router dat toentertijd is gekocht is een kleine 4 jaar oud, tevens het modem.

    Ik kon een kleine twee jaar geleden met mijn NEWSLEECHER bestanden binnenhalen van om en bij 1000 kb/sec. Nu is dit 800 kb/sec.
    Ik woon in Rijswijk en heb de Speedtest gedaan (op Naaldwijk afgestemd)
    http://www.speedtest.net/result/564825373.png

    Ik heb Ziggo al gebeld, en die vertelde dat het aan mijn router ligt. Het probleem is, dat ik niet tijdens kantoor tijden daar kan zijn en ook niet als het kantoor gesloten is.
    Een van de Ziggo telefoniste vertelde mij tevens dat de modem 4 weken geleden is gereset. Terwijl wij nog geen week ervoor, hem handmatig hadden gereset. Dat wil zeggen (sommige stekkers eruit halen en de aan/uit knop aan en uitzetten).

    Wat ik het liefst wil is de hele internet aansluiting 1 etage hoger zetten en op mijn kamer zetten. Zodat ik de router makkelijker zelf kan resetten.

    Waar ligt het probleem?

    Heb ik een oude router?
    Heb ik een oude modem?

    Ik ben nogal een groentje op dit gebied...

    alvast bedankt

    gr
     
  2. Als jij alleen op die router zit, dan hing ik die router in mijn kamer.
     
  3. In oktober zit ik met 3 anderen op de router. (nu 2 personen)

    Router/Modem/kastje waar internet vandaan komt zit beneden. BG

    Mijn kamer + van de andere bewoners zitten op de eerste of tweede etage.

    Moet ik een andere router kopen?
     
  4. Voor z3 lijkt me dat niet nodig.
    Wat ik wilde zeggen is dat je de router ook op je kamer kan zetten, das makkelijker als je die moet resetten.

    De kabel beneden uit de router halen die na je pc loopt, en vervolgens in het modem steken.

    Op je kamer de router aansluiten met de kabel uit je pc, en een nieuw kabeltje tussen je pc en router steken, en klaar is kees :wink:

    Dan hoef je in het vervolg allen in het kantoortje aan te kloppen als je het modem moet rebootten.

    Edit: het vastlopen van je router kan komen door iemand die torrents gebruikt met teveel sloten (connecties)
     
  5. Het probleem ligt waarschijnlijk aan de instellingen van je eigen router inderdaad


    Log eens in op je router (IP adress 192.168.0.1 of 192.168.1.1) dit adres kun je gewoon in internetexplorer typen.
    Je krijgt dan een loginschermpje met een gebruikersnaam en wachtwoord, als dit in het verleden niet door iemand verandert is, is dit vaak:

    gebruikersnaam: admin
    wachtwoord: admin

    anders moet je zijn bij degene die hem geinstalleerd heeft of je handleiding raadplegen. Als je eenmaal ingelogd bent zoek dan eens naar DHCP overzicht in je router.
    Je ziet daar een overzicht van de verschillende IP adressen die aan je netwerk hangen (BV: PC, LAPTOP, PC beneden/boven etc.) achter die ip adressen staat vaak een ''expiration time'' als jij die bijvoorbeeld hebt staan op 4 weken, zullen de rechten iedere keer na 4 weken automatisch vervallen op dat adres en ben je dus je verbinding kwijt. Doordat jij dan vervolgens de stroom van je router haalt, reset de expiration time en kun je weer 4 weken vooruit......
    Je kunt dit echter zelf aanpassen!

    Als je bij DHCP instellingen van je router deze zet op ''forever'' ipv een tijdsduur blijft het IP adres altijd geldig, er zal dan dus geen uitval meer zijn van je netwerk/internetverbinding.
    Meestal is dit aangegeven als ''lease-time'' en kun je uit verschillende opties kiezen waaronder ''forever''!
    Kies deze, en je zult zien dat je probleem is opgelost.


    Successss

    oja........
    Als je router het verder prima doet en voldoende bereik en datasnelheid ten aanzien van je internetsnelheid heeft is het dus niet nodig een andere aan te schaffen.
    Al is 4 jaar voor een router natuurlijk al redelijk oud in computerjaren:wink:
    Routers zijn er in verschillende soorten en maten, naar aanleiding van je eigen situatie kies je er een. bereik en de snelheid zijn altijd twee belangrijke punten......... en des te meer mensen op het netwerk, je snelheid natuurlijk per persoon zakt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 sep 2009
  6. Ben de hele middag niet thuis geweest.
    Ik ga morgenmiddag met de toppics aan de slag. wordt vervolgd dus
     
  7. @ vinnie-terranova

    Helaas is het mij niet gelukt wat jij mij 2 dagen geleden hebt geschreven.

    Door het invullen van mijn mijn eigen IP adres in web browser, kwam ik in het router menu terecht. De getallen die jij mij gaf werkte niet, zowel in Firefox als Inter.Expl.

    Ik som hier enkele gegevens op die mijn router weergeeft:

    Onder het menu LAN: DHCP Client list staat
    - IP ADRESS - HOST NAME - MAC ADDRESS.

    Onder INTERNET/WAN: Connection type:
    - Dynamic

    Onder FIREWALL"Client IP filter:
    - Always time is aangevinkt en Block Time niet

    Onder Utilities:
    - System System

    Time zonde -8 Canada???? moet dit in +1 worden veranderd
    NAT Enabling: ENABLE
    UPnP Enabling: DISABLE
    Automatic Firmware Notification: DISABLE

    De rest van mijn settings zijn allemaal cijfers en getallen.

    Nog heel erg bedankt van de vorige uitleg
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina