1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

DLink DIR-825 & Ubee MVE3200 Modem

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door mrmadalex, 13 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. hoi Cees,
    klopt het dat jij de dir-825 aan een Arris Modem hebt hangen? Daarmee lijkt deze router uitindelijk wel te werken. Ik zou graag iemand horen met de dir-825 en het Udee MVE3200 modem en zijn of haar ervaring.
     
  2. Inderdaad aan een Arris, het zou op de Ubee ook gewoon moeten werken met de standaard instellingen. Waarom de speed achterblijft bij sommigen weet ik niet, ik heb ook berichten gelezen van mensen met een dir-825 en een arris waarbij ze handmatig de poort op 100Mbit moesten zetten om de snelheid te halen. Daar heb ik zelf geen last van.
     
  3. Bij mij reageerde de Dlink helpdesk juist met de melding dat die in combinatie met de Arris modem niet goed zou werken.
     
  4. Blijkbaar klopt dat niet dus, ik haal prima snelheid ermee, en een kennis van me ook.
     
  5. Dat is best apart aangezien die dlink support desk dus aangeeft dat het in combinatie met die arris modem niet goed gaat.... Wordt een ingewikkeld verhaal zo.
     
  6. Best apart. Och ik denk het niet. D-link schuift het gewoon af, niet meer en ook niet minder. Zijn zij eraf door jou met een kluitje in het riet te sturen. Is gewoon lekker makkelijk :cool:
     
  7. De support van D-link heb ik ook niet zo'n hoge pet van op. Het feit dat VOIP/SIP-protcol niet wilde werken heeft Dlink ook geen oplossing voor gegeven. Een service-call aangemaakt 3 weken geleden, ik moet nog steeds antwoord krijgen.... Emails gestuurd, wel leesbevestigingen maar geen antwoord. En ik ben niet de enige, op de D-link.com forums zie je niet anders wereldwijd zo lijkt het. Gelukkig via de zweedse dlink site nu een beta-firmware kunnen ophalen die al van eind juni is, dus mijn SIP probleem hadden ze ook 3 weken geleden kunnen oplossen door mij deze beta firmware te geven.....
     
  8. En heb je dan de WAN poort op auto staan of 100mb ? En wat krijg je dan als waarde op www.speednet.net , en is dat strak of schommelt dat?
     
  9. Ik stel voor dat we hier niet gaan discussieren over dat het bij de één wel goed werkt en bij de ander niet en vervolgens aan elkaars instellingen gaan twijfelen. Volgens mij is het duidelijk dat er situaties zijn dat de D-Link DIR-825 met zowel de Aris als Udee modems soms wel en soms niet goed werken.

    Ik ben er van overtuigd dat de router prima werkt bij een aantal mensen, en er ook van overtuigd dat het bij velen van ons niet goed gaat. T.z.t. zal er ongetwijfeld een firmware update komen bij of D-link of Ziggo voor router of modem.

    Ik zou iedereen met het probleem adviseren om melding te maken bij D-link. Zoals in één van de forums te lezen is, geeft D-link zelf aan dat ze waarschijnlijk een firmware update moeten maken. Helaas duurt het bij vele firma's even voordat het kwartje gevallen is en zijn ook niet alle helpdesk medewerkers even klant gericht.

    Samengevat zijn de tips om de boel werkend te krijgen:
    - probeer je WAN poort op 100 Mbit te zetten
    - Disable je QoS en/of vul handmatig de upload waarde in van je verbinding
    - speel eens met je MTU waarde
     
  10. WAN staat op auto maar schakelt naar 1Gbit. QoS ingesteld met een vast waarde van 4900Kbps als upload snelheid. En op speedtest.net haal ik altijd 48 tot 49Mbit down en 4.8~4.9 up. (dus het max)

    Ik heb wel een netwerk kabel van 3 meter tussen router en Arris modem en modem en router staan een meter of 2 uit elkaar. Er is bekend dat de modems niet zo goed tegen veel hoogfrequent straling kan, dus als je toevallig de router vlak naast de modem hebt staan kun je ook proberen ze wat verder uit elkaar te zetten.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina