1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Homecast Colorado ontvanger

Discussie in 'Digitale TV - Irdeto ontvangers' gestart door CeeS, 13 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Tja, vrouwen en design. :schater:

    P.S. welkom op het forum. ;)
     
  2. Tja, wat zal ik zeggen. Smaken verschillen kennelijk, ook bij vrouwen. Mijn vriendin vond hem er uit zien als een goedkoop kermisding (en daar kan ik het zelf alleen maar 100% mee eens zijn. Alleen de knopjes al).
     
  3. Vorige week een nieuwe Homecast Colorado HD ontvangen, aangezien de vorige defect was. Hierbij kort mijn ervaringen.

    Looks
    In tegenstelling tot een aantal meningen op dit forum vind ik de Colorado er goed uitzien. Vergeleken met de Samsung 360 is de Colorado een stuk kleiner en staat goed bij overige A/V apparatuur. De Colorado heeft aan de voorkant een klein scherm waar het gekozen kanaalnr. wordt weergegeven.

    [​IMG]

    Installatie en instellingen
    De benodigde info van de kabelboer invullen en de colorado scant de kanalen af. Fluitje van een cent. Voor de rest de standaard instellingen (breedbeeld/4:3, cvs/rgb/svideo, doly digital/pcm etc). Tevens een instelling om het geluid vertraagd te laten afspelen, alleen kan je hier geen precieze afstelling (in ms) instellen.

    Beeldkwaliteit
    De beeldkwaliteit is gewoon goed. Ik heb ook nog een Samsung 360 en de beeldkwaliteit is vergelijkbaar. De Colorado aangesloten via HDMI en dat levert prachtige beelden op op HD-zenders (HD ZenTV bv).

    Info op beeld
    Bij het kiezen van een zender laat de Colorado de informatie zien van het huidige programma. Druk je een keer op info via de afstandsbediening, dan krijg je verdere info over het programma.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Over de EPG ben ik minder te spreken, Homecast heeft ervoor gekozen om de gidsinformatie rechts naast het kleine beeld te plaatsen. Hierdoor is de ruimte beperkt en wordt het onoverzichtelijk. Ik had liever gezien dat ze de informatie onder het beeld hadden gezet om zo de volledig breedte te benutten.

    [​IMG]

    Conclusie en prijs
    Ik vind de Homecast Colorado HD een degelijke digitale decoder waar weinig op aan te merken valt en die niets onder doet voor de al gevestigde decoders als de Samsung 360 en Humax 5000c. Makkelijk te installeren, genoeg instellingen en goed beeld.

    Op webwinkels wordt de decoder voor ca. 150 euro aangeboden en daarmee is ie iets goedkoper dan de Samsung 360 en ongeveer gelijk aan de Humax.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 okt 2009
  4. Mijn Samsung DCB-360R heeft dan toch de geest gegeven.
    Nadat hij de afgelopen 1,5 jaar tweemaal (aan huis) door Samsung is gerepareerd, heb ik de afgelopen maand 2 vastlopers gehad welke nog vielen op te lossen door het apparaat spanningsloos te maken.
    Zondagavond de 3e vastloper. Er is nu geen beweging meer in te krijgen dus het kreng gaat nu echt de 'kliko' in.
    Ik heb het helemaal gehad met die troep van Samsung.

    Nu lijkt jullie decoder mij wel interessant maar evengoed heb ik zo mijn twijfels.
    Zijn de firmware issue's (icm Ziggo) bij grote firma's als Samsung en Humax al niet bepaald een feest, hoe is de ondersteuning door Homecast?

    Uit marketing-oogpunt moet je natuurlijk roepen dat die fantatisch is maar als ik samen met nog 35 gebruikers in Nederland problemen ondervind, zal Homecast dan net zo intensief spitten om mij tevreden te houden als Samsung dat moet voor een paar honderduizend klanten?

    Twijfel en nog eens twijfel. Haal me over de streep zou ik zeggen. :grin:
     
  5. Beste Eric,
    Tot op heden zijn er, voorzover bij mij bekend, geen bugs geconstateerd. Wij zijn dan ook overtuigd van de goed kwaliteit van de Homecast HD ontvanger.
    Maar natuurlijk kan er altijd een technisch mankement of een bug naar voren komen. STV en Homecast zullen dergelijke meldingen altijd serieus nemen en kijken waar de mogelijkheden liggen om het op te lossen. Elders op het forum kun je lezen dat vele klanten zeer positief zijn over de servicegerichtheid van STV en dat willen we graag zo houden. Wij hebben er helemaal niets aan wanneer we onze naam te grabbel gooien en de klant al helemaal niet. Sterker nog we willen van STV en Homecast sterke betrouwbare merken maken.

    Maar om al je twijfels weg te nemen willen we speciaal voor jou het volgende aanbieden: wanneer je binnen een half jaar (gerekend vanaf de aankoopdatum) bij ons terugkomt met een aantoonbare en voor jou niet te accepteren bug, dan zullen wij in overleg gaan met Homecast Korea over een mogelijke oplossing (bijvoorbeeld een software-update binnen een redelijke termijn). Voldoet de oplossing niet of gaat het de redelijke termijn te buiten, dan mag je de ontvanger aan ons retourneren en krijg je het aankoopbedrag retour.

    Het gaat hierbij dus alleen om (aantoonbare) bugs. Wanneer je niet tevreden zou zijn over een bepaalde feature of wanneer een bepaalde feature zou ontbreken waardoor je de ontvanger niet langer wilt, dan zul je dit binnen de "ruilperiode" met de desbetreffende retailer moeten regelen. Dat heeft niets met een eventuele bug te maken. In geval van technische defecten kun je natuurlijk altijd terugvallen op de garantieperiode van 2 jaar (!!!).

    Ik hoop dat ik je hiermee heb overgehaald :wink: Wanneer je hier gebruik van wenst te maken, stuur me dan svp even een priveberichtje zodat we onze gegevens even uit kunnen wisselen.
    Met vriendelijke groeten, STV
     
  6. Potver, ben ik vanavond een decoder gaan kopen.
    Ik vind je aanbod echt geweldig en was er zeker op ingegaan.

    Helaas wist ik niet of je nog zou reageren. Er is bijna 48 uur verlopen sinds mijn bericht en ik wilde toch zsm weer digitaal kijken. (ik heb mijn Alphacrypt aan mijn zoon uitgeleend omdat die op een CI+ model zit te wachten).

    Echt jammer. :cry:

    Mogelijk dat andere lezers in dit forum overtuigd zijn door jouw vertrouwen in het Homecast product.
    Ik wens jou/STV in ieder geval veel succes !

    Bedankt voor het aanbod.
     
  7. Bedankt voor je berichtje! Dat is inderdaad erg jammer. Ik had je berichtje niet eerder gelezen. Hopelijk kunnen we je nog eens als Homecast-klant begroeten.

    Ik wens je in elk geval veel plezier toe met je nieuwe digitale ontvanger!
    Gr STV
     
  8. Dank je.

    Sportieve reactie!
    Mogelijk dat ik tzt nog eens switch als er dual tuner HD ontvangers zijn.
    Ik blijf het lastig vinden om iets op te nemen terwijl we een andere zender moeten kijken via de CAM van onze Loewe (SD).
    Die duals heeft Homecast volgens mij wel op de buitenlandse websites staan.
     
  9. Je bent goed op de hoogte lees ik. Maar doel je dan op de dual tuner met hardeschijf (dus feitelijk een PVR) of een HD-ontvanger met dual tuner maar zonder hardeschijf (zodat je een ander extern opname-apparaat kunt aansluiten)? Ik ben erg benieuwd....
     
  10. Ik bedoelde inderdaad dat laatste. Ik heb nog een prima Hitachi harddiskrecorder staan welke automatisch de reclameblokken eruit filtert.
    Ik kan de buitenlandse site waarop ik die Homecast modellen zag staan helaas niet meer tevoorschijn toveren. (harddiskcrash net een paar dagen voordat mijn nieuwe systeem in gebruik zou worden genomen)
    Ik was eigenlijk aan het zoeken of de Colorado werkelijk een model van Homecast was of een 'extern' apparaat met Homecast sticker omdat hij volgens mij alleen in Nederland leverbaar is.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina