1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Modem slechts 1 downstream

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door steveedge, 12 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Dan heb je denk ik (een soort van) geluk dat je een downstream hebt die weinig wordt gebruikt.

    Had gisteren na wat her-her-her-her-her-her-starten even een redelijke snelheid, vandaag weer 0,8Mb
    Sowieso is het netwerk weer eens gammel:

    Ping-statistieken voor 83.83.224.1:
    Pakketten: verzonden = 45, ontvangen = 40, verloren = 5
    (11% verlies).

    FF afwachten of die firmware er nog komt deze maand..
     
  2. Dan heb ik zeker geluk denk ik.
    Het is hier dus nog niet zo slecht als bij vele anderen.
    Het is nog steeds een stuk sneller als met mijn oude
    motorola modem.
    Zolang het zo blijft, en niet slechter wordt, hoor je mij nog niet klagen

    laten we maar hopen dat de firmwareupdate er snel komt
     
  3. Ik heb dit ook gehad vanaf het moment dat ik het Arris modem heb.
    Zelfde verhaal download snelheid varierend tussen 20 en 30 MB en daarbij ook niet stabiel (telefoon valt weg is een goede indicator daarvan).
    Altijd was er na opstarten van het modem maar 1 Downstream kanaal in gebruikt.

    Probleem begin augustus aangemeld bij Ziggo. Die gooiden mij waarschijnlijk in de categorie "Wacht op Arris algemene oplossing"
    Na veel zelf bellen heb ik ergens in het verhaal ook gemeld dat ik maar 1 downstream kanaal had. Dit werd wel als niet goed gekwalificeerd.
    Toen werd er een monteur ingepland, want de conclusie was dat het modem defect was.

    4 dagen voordat de monteur kwam had ik ineens 3 downstrem kanalen, de volledige snelheid (48 down, 4.8 up).
    Niemand kon mij helaas vertellen of er aan de ziggo kant iets veranderd was. Maar je maakt mij niet wijs dat dit spontaan is gebeurd.
    Aan mijn kant is het signaal altijd goed geweest en niet veranderd.

    Het is wel duidelijk geworden voor mij dat 1 Downstream niet goed is en ook niet een stabiele/snelle verbinding geeft.

    Toch vermoed ik dat Ziggo dit ergens in je profiel of andere instelling moet kunnen veranderen/triggeren/oplossen.
    Zonder enige wijziging aan mijn kant was het opeens opgelost, vlak voordat de monteur zou komen.
    Waarschijnlijk is er een 3e of 4e lijns support medewerker die dit verhaal kent, maar de meeste problemen halen dat niveau niet omdat het grootste deel waarschijnlijk in de categorie "Algemeen Arris Probleem" wordt gestopt.

    Het is overduidelijk dat er bij Ziggo weining of geen Problem Management plaats vindt. Want dan zou de helpdesk ook veel uniformer, op basis van een knowledgebase kunnen reageren. En er zou dan ook veel duidelijker onderscheid zijn tussen wat nu veelal als "Algemeen Arris Probleem" wordt afgedaan.
     
  4. Ubee op minder dat 1Mbit down?

    Hallo lotgenoten,
    Hier ook een bericht uit Woerden. Vandaag voor de 3de keer in 3 weken monteur op bezoek, die i.p.v. een Arris een Ubee modem heeft geinstalleerd. Modem doet het blijkbaar goed (alle lampjes branden), maar alleen de snelheid down komt niet boven de 1Mbit. De monteur vertelde me dat dat klopte en dat ze dat vanaf 'kantoor' zouden aanpassen, binnen een paar uur. Dom dom dom, heb de man op goed vertrouwen weg laten gaan en vervolgens blijft het dezelfde ellende. Omdat ik bij Ziggo inmiddels een enorm dossier heb en de helpdeskmedewerkers ook steeds dommer lijken te worden (deze dame wist niet eens wat een Ubee modem was) dan maar de vraag of jullie weten wat ik moet doen. Mijn oude modem werkte prima (20Mbit), ik heb een Alles-in-een-extra abo en de 2 aannemers die de afgelopen maanden langszijn geweest hebben er uiteindelijk ook voor gezorgd dat mijn kabel volledig ok is. Ben ook wel benieuwd naar ip en login van Ubee modem overigens.
    Alvast bedankt voor jullie reactie,
    Groet,

    Jeroen
     
  5. Ik heb net de helpdesk weer gebeld (ik kan namelijk best een zeikerd zijn) en deze hebben voor het eerst een oplossing anders dan "wacht u op de nieuwe firmware" aangeboden.

    Ik moest de snelheid testen met een speciale website, en het nummer van mijn modem werd opgeschreven. Ik heb haar het downstreamprobleem laten vermelden, ook.

    Verder werd ik na doorvragen doorverbonden met de afdeling betaling, die mij 21 euro korting op mijn volgende rekening aaboden. Schappelijk, aangezien het internet wel stabiel is, de upload prima, alleen de download is niet snel genoeg.
     
  6. Welke speciale website moest je hiervoor gebruiken?
    speedtest.ziggo.nl of zo?

    En wat gaan ze nu verder doen dan? Want nu is het gewoon succes en je krijgt 1x 21 euro terug. :oyeah:
     
  7. Geen idee meer. Was iig een 1000mb bin-file.

    Klacht wordt doorgestuurd en er wordt contact met mij opgenomen. :mrgreen:

    Bel morgen wel weer terug. Aanhouder wint.
     
  8. Zojuist nog even gesproken met een Ziggo medewerker.
    3x raden. Nee meneer volgende week komt de firmware update.

    Geloof je het zelf ook? Het draaiboek is in ieder geval nu tot 1 regel beperkt.

    Volgende week komt de firmware update.
    Dat zei u vorige week ook.
    Klopt en dat ga ik de week erop ook weer zeggen. En de week daarna en daarna etc.

    Wie gelooft nog dat er een firmware update komt? Vooral op de Ziggo website zelf vind je totaal niets terug hierover. Wij werken aan een oplossing of iets dergelijks.
     
  9. Nah jah er worden wel degelijk updates uitgevoerd, de Ubee is van 4.111.3004 naar 3008 gegaan en ik heb sinds een aantal dagen netjes 4 downstreams (wat vervolgens niet werkt vanwege netwerkissue's in Woerden...).

    Mijn indruk is dat er hard gewerkt wordt maar dat de verschillen in netwerk van voormalig @Home, Multikabel en Casema een snelle oplossing in de weg staan.
    (En niet te vergeten een tweede/derdelijns die van ellende elk probleem op de stapel algemene Arris/Ubee problemen gooien).

    Ik heb voorlopig de Motorola weer laten activeren en heb een perfecte 20/3 verbinding.
    Probeer het oktober wel weer eens.
     
  10. De ubee's zijn inderdaad al geupdated. Maar daar zijn er minder van uitgeleverd. De meeste hebben een Arris modem en daar is nog steeds niets aan geupdated.

    Nou dat is ook mijn idee.
    Zet lekker die motorola terug en doe een downgrade. Ik heb deze inmiddels ook ingediend. Ben voorlopig klaar ermee.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina