1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Modem slechts 1 downstream

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door steveedge, 12 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. steveedge

    steveedge Forum Member

    Berichten:
    8
    Nog maar 1 downstreamkanaal.

    Ik heb sinds vanmiddag met Ai1Extra nog maar 1 downstreamkanaal, met daarbij een snelheid van zo'n 30Mbit. Dit hoort uiteraard 45-48 te zijn, en naar mijn weten werkt het Arris-modem met 3-4 downstreamkanalen optimaal. Iemand enig idee wat hier aan te doen is?

    [​IMG][​IMG]
     
  2. madeleine-b

    madeleine-b Forum Member

    Berichten:
    114
    Hmm na wat frutselen (Ubee sluit http toegang af maar is heel kort bereikbaar als je wat rommelt met de resetknop) blijkt er idd maar 1 downstream te zijn:
    [​IMG]
     
  3. darkjacky

    darkjacky Forum Member

    Berichten:
    12
    probeer dit eerst reset je modem
    als het nog het zelfde is haal alle modem kabels los en de coax kabel wacht 10 min ofzo sluit alles weer aan
    als het nog niet werkt kan ik niks voor je doen
     
  4. steveedge

    steveedge Forum Member

    Berichten:
    8
    Dat heb ik uiteraard reeds geprobeerd.

    @Madeleine: en wat is jouw bijbehorende downloadsnelheid?
     
  5. madeleine-b

    madeleine-b Forum Member

    Berichten:
    114
    Op dit moment iets van 1Mb (hoge latency) maar er is nog een tweede downstream die soms na een paar resets wordt geselecteerd en daar haal ik 5Mb (overdag) tot 14Mb (s'avonds laat).

    Al met al is het gewoon niks dus..
     
  6. Interneppen

    Interneppen Forum Member

    Berichten:
    170
    Je modem heeft een bonding probleem.

    Probeer de modem is te resetten. Zit een zwart knopje achterop je modem. Deze even (zachtjes en met beleid) even indrukken. Modem reset zich dan helemaal.

    Duurt even voordat hij weer opstart.
    Kijk dan is op het opgelost is. Zo niet. Thuishelp installeren.
    Chatten met Ziggo medewerker en probleem voorleggen. Deze kunnen de lijn testen en eventueel alvast een ticket verhaal aanmaken voor de helpdesk. Dan hoef je alleen nog maar Ziggo helpdesk te bellen en kunnen ze zo een monteur inplannen.
     
  7. Pierre_1

    Pierre_1 Forum Member

    Berichten:
    288
    Wat is eigenlijk het ip-adres van het Ubee modem?
     
  8. madeleine-b

    madeleine-b Forum Member

    Berichten:
    114
    Helaas, al geprobeerd maar een monteur wordt domweg niet ingepland.

    Call staat al in onderzoek en is door 2e/3e? lijns geparkeerd in afwachting van nieuwe software.
    Schijnbaar is de combinatie Docsis3 met de CMTS in Woerden een slecht werkende.
    Geen idee wat voor hardwaredoos er aan de andere kant van de kabel staat maar zowel de Motorola de Arris als de Ubee kon men niet uitlezen...

    Ik wacht af en internet "vrolijk" verder via adsl..

    192.168.1.1

    Is heel kort tijdens het opstarten bereikbaar (soms).
     
  9. steveedge

    steveedge Forum Member

    Berichten:
    8
    Vandaag ook met een hele behulpzame kerel aan de lijn gezeten. Heeft alles doorgemeten en ook geconstateerd dat 1 downstream "niet de bedoeling" is.

    Klacht is doorgestuurd, maar omdat het een "bekend probleem" is wordt er geen monteur gestuurd. Wachten is op nieuwe firmware, zei hij.
     
  10. nico hhw

    nico hhw Forum Member

    Berichten:
    1.017
    Ik heb hier in heerhugowaard ook even mijn ubee modem
    uit kunnen lezen.
    En hier ook maar 1 downstream geconstateerd.
    De snelheid varieert hier overdag tussen de 30 en 40 Mbit
    en na een uur of 1 in de nacht haalt hij bij tijd en wijlen wel
    voor langere tijd het maximum (46 Mbit vanaf een eweka server)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina