1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Modem slechts 1 downstream

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door steveedge, 12 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Nog maar 1 downstreamkanaal.

    Ik heb sinds vanmiddag met Ai1Extra nog maar 1 downstreamkanaal, met daarbij een snelheid van zo'n 30Mbit. Dit hoort uiteraard 45-48 te zijn, en naar mijn weten werkt het Arris-modem met 3-4 downstreamkanalen optimaal. Iemand enig idee wat hier aan te doen is?

    [​IMG][​IMG]
     
  2. Hmm na wat frutselen (Ubee sluit http toegang af maar is heel kort bereikbaar als je wat rommelt met de resetknop) blijkt er idd maar 1 downstream te zijn:
    [​IMG]
     
  3. probeer dit eerst reset je modem
    als het nog het zelfde is haal alle modem kabels los en de coax kabel wacht 10 min ofzo sluit alles weer aan
    als het nog niet werkt kan ik niks voor je doen
     
  4. Dat heb ik uiteraard reeds geprobeerd.

    @Madeleine: en wat is jouw bijbehorende downloadsnelheid?
     
  5. Op dit moment iets van 1Mb (hoge latency) maar er is nog een tweede downstream die soms na een paar resets wordt geselecteerd en daar haal ik 5Mb (overdag) tot 14Mb (s'avonds laat).

    Al met al is het gewoon niks dus..
     
  6. Je modem heeft een bonding probleem.

    Probeer de modem is te resetten. Zit een zwart knopje achterop je modem. Deze even (zachtjes en met beleid) even indrukken. Modem reset zich dan helemaal.

    Duurt even voordat hij weer opstart.
    Kijk dan is op het opgelost is. Zo niet. Thuishelp installeren.
    Chatten met Ziggo medewerker en probleem voorleggen. Deze kunnen de lijn testen en eventueel alvast een ticket verhaal aanmaken voor de helpdesk. Dan hoef je alleen nog maar Ziggo helpdesk te bellen en kunnen ze zo een monteur inplannen.
     
  7. Wat is eigenlijk het ip-adres van het Ubee modem?
     
  8. Helaas, al geprobeerd maar een monteur wordt domweg niet ingepland.

    Call staat al in onderzoek en is door 2e/3e? lijns geparkeerd in afwachting van nieuwe software.
    Schijnbaar is de combinatie Docsis3 met de CMTS in Woerden een slecht werkende.
    Geen idee wat voor hardwaredoos er aan de andere kant van de kabel staat maar zowel de Motorola de Arris als de Ubee kon men niet uitlezen...

    Ik wacht af en internet "vrolijk" verder via adsl..

    192.168.1.1

    Is heel kort tijdens het opstarten bereikbaar (soms).
     
  9. Vandaag ook met een hele behulpzame kerel aan de lijn gezeten. Heeft alles doorgemeten en ook geconstateerd dat 1 downstream "niet de bedoeling" is.

    Klacht is doorgestuurd, maar omdat het een "bekend probleem" is wordt er geen monteur gestuurd. Wachten is op nieuwe firmware, zei hij.
     
  10. Ik heb hier in heerhugowaard ook even mijn ubee modem
    uit kunnen lezen.
    En hier ook maar 1 downstream geconstateerd.
    De snelheid varieert hier overdag tussen de 30 en 40 Mbit
    en na een uur of 1 in de nacht haalt hij bij tijd en wijlen wel
    voor langere tijd het maximum (46 Mbit vanaf een eweka server)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina