1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Ziggo aanbevelen aan vrienden/familie

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door Vijver, 12 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerardus

    Gerardus Forum Member

    Berichten:
    1.764
    Ziggo:
    Alles in 1
    Gebied:
    fZiggo

    Kijk jij hebt zelfs heel veel keuze, wat lang niet iedereen heeft. Jij kiest dus ook geen ADSL, digitenne of een schotel. Velen hebben de keus voor kabel of FttH niet.

    In tegenstelling tot in jouw woonplaats is het in het oude essent gebied (@home) wel beter met stabiel internet en telefoon. En dan ben ik niet zo maar een nieuwe klant, maar een klant die al meer dan 4 jaar telefonie heeft (langer is niet mogelijk), ongeveer 5 jaar digitale TV (was ook niet veel langer beschikbaar), heel lang al internet (12 a 15 jaar) en vanaf het begin klant voor analoge TV.
    De tijd dat ik niet online ben geweest is zeer kort geweest. En storingen zijn er maar heel weinig geweest. Zo weinig eigenlijk dat ik ze niet eens meer kan herinneren.
     
  2. G.bruiker

    G.bruiker Forum Member

    Berichten:
    3.309
    Ik snap dat velen die keuze niet hebben, ik heb trouwens ook schotel maar dan voornamelijk voor de FTA ontvangst van de BBC zenders.
    Voorheen heb ik adsl gehad via KPN en xs4all maar gezien de afstand tot de centrale hield dat bij 4 mbit wel op.
    Daarna het hele spul opgedoekt en internetplusbellen geprobeerd via KPN,internet prima (zelfde 4 mbit) maar bellen ho maar.
    Daarna overgeschakeld naar casema waar ik het hele boeltje gewoon maar nam zoals het was,omdat niets slechter kon dan KPN internetplusbellen.
    Toen kwam de vezel en ging ik in eerste instantie volledig daar op over maar op mijn nieuwe LCD viel daar zoals gezegd het analoge beeld erg tegen en bleef het digitale pakket erg achter.
    Uitzending gemist gebruik ik zelden,en dat gaat via de pc ook prima,en ik heb 2 dvd recorders.
    Vandaar dat ik qua TV weer terug ben bij nu Ziggo.
    De kwaliteit van de digitale tv van Reggefiber was zoals gezegd beter,decoder kreeg je gewoon en had je er meer nodig dan belde je.
    TV,internet en telefonie is gescheiden over de verschillende fibers dus lekker downloaden verstoort je andere verbindingen niet.
    Ik ben een verwend mens,al betaal ik daar ook best redelijk veel voor.
     
  3. Gerardus

    Gerardus Forum Member

    Berichten:
    1.764
    Ziggo:
    Alles in 1
    Gebied:
    fZiggo

    Zo voel ik me ook een verwend mens, maar denk ik toch ook wel aan de centjes. Zo had 5 jaar geleden niet iedereen er een hoge pet van op om via de kabel te bellen. Toch maar zo snel als mogelijk gedaan omdat dat goedkoper was. Je kon zo van de hele KPN afscheid nemen. En zou het niet helemaal de kwaliteit zijn, had ik altijd nog een mobiel. Die heb ik daarvoor nog nooit nodig gehad. Eenmaal offline geweest tijdens een vakantie: resetten van de modem was voldoende.
    Zo heb ik dus al heel lang een alles in één abo gehad bij @home voordat dat door Ziggo verkocht werd.
     
  4. G.bruiker

    G.bruiker Forum Member

    Berichten:
    3.309
    Wat me dan weer terug brengt naar de vraag, als iemand me zo zou "ophangen" aan een advies of aanbeveling kan ik alleen maar zeggen,doe geen aanbeveling ten gunste van een provider maar wijs de mensen op de diverse fora,hier, Tweakers,Consumentenbond,radar/Kassa en laat men dan een weloverwogen besluit nemen.
    Je kan daar je positieve ervaringen bijvoegen,want die worden nu eenmaal minder vermeld dan negatieve,maar een advies geven tot EEN provider zou ik nooit doen als iemand mijn oordeel zo zwaar weegt dat ik er op aangesproken kan worden.
    In mijn geval zou zowel Ziggo als Reggefiber geen klant gewonnen hebben,maar ik denk ook niet verloren.
    Tenslotte is het slechts een advies, de keuze zelf en de verantwoording ervoor ligt bij de kennis/vriend zelf.

    Het enige dat je dus kunt adviseren is goed de pro's en con's tegen elkaar af te wegen.
    Wat vind je belangrijk,waaraan moet de provider echt voldoen,en wat vind je minder belangrijk.
    Vraag rond,laat je informeren,je koopt ook geen auto van een bepaald merk en type alleen omdat een kennis je dat adviseert.
    Ook van belang,is er een proefperiode of niet,hoe lang is het minimale contrakt,kan ik bestaande apparatuur meenemen.
    Allemaal zaken van belang die beter zijn dan het noemen van een provider.
     
  5. Vijver

    Vijver Forum Member

    Berichten:
    2.231
    Dat is mooi gesproken. Je vat mijn gevoel eigenlijk perfect samen.
     
  6. BitByter

    BitByter Forum Member

    Berichten:
    122
    Ik ben tevreden met Ziggo al vind ik het wel duur dat "extra" abonnement.
     
  7. Mano

    Mano Forum Member

    Berichten:
    1.121
    Op deze uitspraak kom ik terug.

    Vanmorgen mijn Ubee modem aangesloten, precies de handleiding gevolgd en het draait als een treintje.

    Dus vraagt nu iemand wat ik aan zal bevelen dan word het toch weer Ziggo. :)
    En vertrouwd mijn kennis of familielid het niet qua aansluiten dan steek ik wel een helpend handje toe, mits men geen monteur heeft besteld.
     
  8. Clevegt

    Clevegt Forum Member

    Berichten:
    987
    Bij deze zeg ik dus NEE, niet aanraden dus.

    Ben echt laaiend nu op Ziggo, Grrr

    Maandag die hele boel opzeggen en weg bij hun.
     
  9. catastrofus

    catastrofus Forum Member

    Berichten:
    4.754
    Jawel hoor, ik beveel het wel aan, heb zelf 'alles in 1 plus' met welliswaar een te lage snelheid maar dat ligt aan m'n Gentoo router (10 Mb ipv 20 Mb) maar er is een wrt610n in bestelling om wel tot de volledige snelheid te komen... Verder geen major problemen hier "in het land van de wijzen"... :cool:

    Gert.
     
  10. FullHD1

    FullHD1 Forum Member

    Berichten:
    47

    Als u Ziggo kunt vermijden zou ik dat overwegen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina