1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Herkomst van de helpdeskmedewerker

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door TweedeHans, 11 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjoop1985

    Sjoop1985 Forum Member

    Berichten:
    129
    Ik doelde dus niet op de helpdeskmedewerker, maar op de klant. Uit de post van TweedeHans blijkt toch dat hij verwacht in het dialect te kunnen beginnen en dan wenst dat er ook zo op hem gereageerd wordt.
    Verder kan ik alleen maar zeggen dat ABN niet bestaat, in ieder geval niet qua uitspraak en klank. De term (die overigens al jarenlang achterhaald is door de term "Standaardnederlands") slaat op grammatica, stijl en vocabulair.
    Zolang je Nederlands spreekt met een Nederlands vocabulair (geen dialectwoorden) en een (95%) correcte grammatica (een foutje kan altijd), ben ik tevreden voor iemand die per telefoon een bedrijf vertegenwoordigt. Een accent is niet te voorkomen en wat mij betreft niet storend, zolang het de verstaanbaarheid niet schaadt.

    Die harde g en die Gooise r die volgens velen behoren tot "ABN" zijn trouwens ronduit lelijk; de algemene indruk van buitenlanders is dat de "Hollanders" boven de rivieren daardoor klinken als "terroristen" (Arabisch/ Oost-Europees als ik even zo onbehoorlijk mag zijn).

    Zo had ik het ook niet opgevat :). Ik gebruikte dit alleen even als voorbeeld, waarbij mijn mening is dat een accent niet storend hoeft te zijn, maar dat het meer gaat om grammatica, stijl, woordkeuze.
    Precies :)

    Overigens denk ik dat het nuttiger is om te discussiƫren over de deskundigheid van de helpdeskmedewerkers. :P
     
  2. Witchfinder

    Witchfinder Forum Member

    Berichten:
    24
    Of beter, de ondeskundigheid :oyeah:
     
  3. Isis

    Isis Forum Member

    Berichten:
    770
    Wat een onzin. Een accent krijg je er vaak niet meer uit; dit vind ik ook geen enkel probleem. Ik verwacht alleen niet dat een helpdeskmedewerker plat praat.
    Maar ach, helpdeskers verwachten ook dat klanten niet plat praten... Het komt van twee kanten.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina