1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Herkomst van de helpdeskmedewerker

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door TweedeHans, 11 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. TweedeHans

    TweedeHans Forum Member

    Berichten:
    16
    Hallo,

    Sinds het samengaan van de multikabels, de casema's en de @homes naar Ziggo lijkt dit voor de helpdeskmedewerkers ook gebeurd te zijn. Dan heb ik soms iemand aan de lijn die uit een hele andere omgeving komt dan ik.

    Ik heb het idee dat ik dan minder begrepen wordt dan anders en dat dit wederzijds is. En soms leidt dit tot moeizame en soms onvriendelijkere telefoongesprekken.

    :?: Herkent iemand dit, zowel bij de gebruikers als bij de helpdeskmedewerkers?

    Voorbeeld van wat ik verwacht.
    klant: Dut kassie wat jullie brocht hewwe kroig ik niet an de praat, hoor.
    hdesk: ja denk? nouw, zal'k den efkes voor je koiken?

    Voorbeeld van hoe het gaat.
    klant: Dut kassie wat jullie brocht hewwe kroig ik niet an de praat, hoor.
    hdesk: . . . wablief???

    gr, Hans :wink:
     
  2. Gerardus

    Gerardus Forum Member

    Berichten:
    1.764
    Ziggo:
    Alles in 1
    Gebied:
    fZiggo
    Ik heb enige maanden geleden wel iemand aan de lijn gehad die niet uit het @home gebied kwam, maar uit een andere. Die mevrouw heeft mij verder prima geholpen, ondanks dat zij minder informatie had.
     
  3. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Berichten:
    2.776
    Het is lijkt mij ondoenlijk om dit probleem te voorkomen. Zeker bij landelijk opererende bedrijven.
    Wel eens Vodafone gebeld? Die hebben vooral Limburgse helpdeskers in het callcenter zitten.

    Ik denk dat spraakverwarring of dialect niet bij de helpdesker weggelegd moet worden maar bij de klant zelf.
     
  4. rowdy

    rowdy Forum Member

    Berichten:
    879
    Ik denk ook niet dat ze mij in het Fries te woord willen staan :)
     
  5. appie1!

    appie1! Forum Member

    Berichten:
    11
    helpdesk

    Als je het info nummer draait, kijkt de computer op welke helpdesk er iets vrij is, of waar je de kortste wachtijd hebt daar schakeld die dan het gesprek naar toe. je kan dus in Den haag of Eindhoven enz uitkomen.

    hireaan is niets te doen..
     
  6. Hengelerweend

    Hengelerweend Forum Member

    Berichten:
    584
    ....................of uit Zuid Afrika


    Zuid-Afrika heeft een sterk groeiende economie en wordt door veel bedrijven steeds meer gezien als strategische lokatie om Customer Support activiteiten onder te brengen. Hiertoe behoren grote internationale bedrijven, zoals bijvoorbeeld HP, Kodak en Procter & Gamble. Zoals al jaren bijvoorbeeld in Ierland gebeurt, brengen steeds meer ondernemingen (delen) van hun Nederlandstalige klantenservice of helpdesk in Zuid-Afrika onder. Enerzijds omdat het goedkoper is, anderzijds omdat de kwaliteit minstens zo goed, zo niet beter is.
    Het is de bedoeling dat ook de Nederlandse supportwerkzaamheden op termijn voor het grootste deel door Zuid-Afrikanen worden uitgevoerd. In dit kader vinden er diverse opleidingsinitiatieven plaats, om lokale Zuid-Afrikanen de Nederlandse taal te leren. Daar gaat echter nog enige tijd overheen. Tot die tijd zijn er diverse Nederlanders nodig om de Nederlandse support te verzorgen.
     
  7. Sjoop1985

    Sjoop1985 Forum Member

    Berichten:
    129
    Ik vind het persoonlijk nogal onbehouwen om tegen een vreemde zomaar in het dialect te beginnen, zeker aan de telefoon. Je weet dat Ziggo landelijk opereert, dus vind ik het nogal egocentrisch om er vanuit te gaan dat je iemand aan de lijn krijgt uit jouw regio die jouw dialect spreekt. (Voor je misschien zou denken dat ik iets tegen dialecten heb, ik ben zelf een "boer" uit Limburg)

    En dan? Ik vind dat Limburgers over het algemeen heel goed verstaanbaar Nederlands praten, zij het met een accent/zachte g en wellicht grammaticaal niet helemaal correct, maar wel verstaanbaar. Ik vind Brabanders irritanter, die gebruiken veel van hun vocabulair ("hullie, gullie, zullie", "hedde dit of dat" en "nie" in plaats van "niet") ook als ze (volgens hun) Nederlands spreken.
     
  8. vinnie-terranova

    vinnie-terranova Forum Member

    Berichten:
    955
    :schater::schater::schater: wat een topic zeg!
    Wees blij dat je niet in het UPC gebied zit, daar valt fryslan onder. DAT is pas niet te verstaan:schater::schater::schater:
     
  9. vinnie-terranova

    vinnie-terranova Forum Member

    Berichten:
    955

    Helemaal met je eens, maar dat is niet alleen bij ziggo zo. Ik let er wel eens op als ik door bedrijven wordt gebeld. 9 van de 10 keer hoor je aan het accent danwel dialect uit welke regio deze vandaan komt. Schandalig, prima dat je dat doet met vrienden en bekenden. Maar ik vind dat je aan iemand aan de telefoon niet mag horen waar hij of zij vandaan komt. Dat is gewoon fatsoen! Iedere nederlander hoort ABN te kunnen spreken..... zonder de kenmerken van een dialect.
     
  10. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Berichten:
    2.776
    Was ook geen aanval richting Limburgers. Mijn vrouw is zelf een Limburgse dus ik zit regelmatig in het Limburgse land.
    Het was om aan te geven dat als je een callcenter aan de lijn krijgt je geen invloed hebt waar de helpdesker vandaan komt. Dus bij een bedrijf dat vanuit b.v. Limburg opereert is de kans heel groot dat je een Limburger aan de lijn krijgt.
    De discussie over taalgebruik en woordkeuze ga ik hier niet beginnen. Daar gaat dit topic niet over.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina