1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

installatie humax ir

Discussie in 'Humax IR-FOX C (SD-Tuner)' gestart door hadeba, 9 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. hadeba

    hadeba New Member

    Berichten:
    4
    Ik ben nieuw op dit forum dus ik weet niet of mijn vraag op de goede plek staat, maar ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een IR-fox voor ontvangst van dig televisie in het voormalige @home gebied.
    Ik heb het volgende probleem. Ik volg netjes de instructie en voer de juiste frequentie e.d in en krijg na de installatie de melding dat er 140 tv zenders en een stel radiozenders zijn ingelezen.
    Als ik vervolgens op 1 druk krijg ik netjes ned 1 in beeld, compleet met de eerste seconden onderin beeld info over het programma etc. Vervolgens krijg ik bij de resterende zenders, uitgezonderd infokanalen en enkele regionale zenders, de melding E30 even geduld a.u.b. Wel krijg ik even de gebruikelijk info over deze zender te zien, maar daarna de melding E30.

    Deze storing proberen op te lossen via de info die hierover op Ziggio.nl te vinden is, maar dit lost niets op. AL diverse keren alles opnieuw geinstalleerd, maar het blijft een probleem.
    Wat mij inmiddels opvalt is dat alle zenders die ik niet kan ontvangen bij het inlezen voorzien zijn van een blokje/vakje met de letters IR.
    Heeft dit er mee te maken dat de installatie niet goed lukt???

    Wie kan mij verder helpen? Via Ziggo krijg ik een standaard antwoord van kijk de instructie maar na. Iemand aan de telefoon krijgen is al helemaal niet te realiseren.
     
  2. Sjaool

    Sjaool Forum Member

    Berichten:
    2.869
    Heb je hem ook al eens wat langer (kwartier of zo) op een kanaal met die E30 melding laten staan?
    Dit zou kunnen werken omdat de kaart alle keys nog moet updaten.
     
  3. Pio

    Pio Forum Member

    Berichten:
    1.276
    Zit er wel een Ziggo kaartje in je decoder?
    Zoja zit deze dan wel op de goede manier in het sleufje.Dus niet op zijn kop oid.
     
  4. Sjaool

    Sjaool Forum Member

    Berichten:
    2.869
    In deze thread staat meer over deze foutmelding.
    Hier staat nog meer over de melding E30.
    Succes! :)
     
  5. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Berichten:
    2.776
    De smartcard die je gebruikt; is deze nieuw? Heb je deze al geregisteerd bij Ziggo? Anders kan het kloppen dat je alleen Ned1, het infokanaal van Ziggo en enkele regionale zenders kunt kijken. Deze zijn n.l. met een ongeregisteerde smartcard te zien.
     
  6. Pio

    Pio Forum Member

    Berichten:
    1.276
    Of zonder smartcard.
    Of met de smartcard ondersteboven.
    Hoewel de E30 suggereert dat de card er wel goed inzit.
     
  7. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Berichten:
    2.776
    Inderdaad. Omdat de TS de E30 kreeg ging ik ervanuit dat de smartcard er goed in zat. Anders zou hij de melding Plaats Smartcard gekregen hebben.
    Vandaar dat ik het vermoedde heb dat de card niet geregisteerd is of er een storing is (zie de andere topics).
     
  8. hadeba

    hadeba New Member

    Berichten:
    4
    humax

    Even de stand van zaken. Allereerst iedereen bedankt voor de tips.
    Het apparaat doet het echter nog steeds niet. Afgelopen week door werk niet thuis geweest dus gisteravond (vrijdag) Ziggo weer gebeld. Ik heb mijn smartcard inderdaad voorheen in een samsung gebruikt en nadat deze kapot was gegaan bijna een jaar niet meer gebruikt. Dit kwam de ZIggo medewerker bekend voor en zou de zaak reactiveren o.i.d. Dit stond ook al in één van jullie tips.
    Gisteravond nog steeds de melding E30 even geduld aub. Vandaag weer gebeld. Nu kwam de medewerker met de oplossing om de coax kabel te vervangen. Gezegd dat er een spinternieuwe kabel aanzit. Dan was de oplossing volgens hem om mijn smartcard en/of de hele decoder maar eens bij de buren te proberen of ie daar soms werkte. Ik ben niet zo'n techneut maar volgens mij sta ik met mijn smartcardnr geregistreerd om mijn huisnummer en niet bij de buren op 24 of 26.
    Medewerker was verder niet te porren voor enige actie. Dit waren de oplossingen. Ik ben nog niet met de humax de buurt ingeweest.
    Iemand nog suggesties???
    Door al dat gezeur zou je bijna gewoon een nieuwe smartcard kopen in de hoop dat die meteen werkt.
     
  9. Vijver

    Vijver Forum Member

    Berichten:
    2.231
    De coax kabel vervangen? Sjeezus, zouden er mensen zijn die dit zich echt op de mouw laten spelden? En dan moet er zondag's familie komen uit een andere provincie, want die ENE jongen heeft er verstand van. Biedt achteraf ook gen soelaas.. Het kopen van een nieuwe smartcard is inderdaad niet zo duur, iets van 15,- zonder verzendkosten, maar daar gaat het eigenlijk niet over.En het is juist niet de bedoeling dat je smartcard werkt bij de buren, aangezien ziggo dit zelf aangeeft is er weer ruimte voor het sharen van digitale abbonementen. Ze vragen er gewoon om.
     
  10. Sjaool

    Sjaool Forum Member

    Berichten:
    2.869
    Toch schijnt dit gewoon te werken binnen bepaalde regio's.
    Er zijn mensen op het forum die hun smartcard meenemen naar kennissen om b.v. Filmnet of voetbal te kijken.
    Ik weet zo niet meer waar dit vermeld staat maar het is vast wel te vinden met de zoekfunctie.

    En of Ziggo er gewoon om vraagt? Daar zijn natuurlijk de algemene leveringsvoorwaarden voor.
    Zolang men het niet weet is er niks aan de hand maar komt men er achter... tja, dan weet ik nog niet wat er gaat gebeuren.

    [EDIT]
    Linkje gevonden. ;)
    [/EDIT]
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina