1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

geen uitgaande mail

Discussie in 'Internet - Email' gestart door waailap, 9 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. waailap

    waailap Forum Member

    Berichten:
    53
    staat ook ingesteld op poort 25 maar helaas
     
  2. meesdroo

    meesdroo Forum Member

    Berichten:
    704
    1. je hosts en lmhosts file zijn in orde; standaard MS.
    2. ping doe je niet op 25 (dat is een poort; geen IP) en ook niet op www.ziggo.nl (die antwoordt nooit). ping doe je op smtp.ziggo.nl ; die moet antwoorden.
    3. Heb je in je router dat alternatieve MAC adres al geprobeerd? vergeet niet modem daarna uit/aan te zetten.

    Mees de Roo
     
  3. waailap

    waailap Forum Member

    Berichten:
    53
    je hebt gelijk
    Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
    (C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

    C:\Documents and Settings\Administrator>ping smtp.ziggo.nl

    Pingen naar smtp.ziggo.nl [212.54.42.9] met 32 byte gegevens:

    Antwoord van 212.54.42.9: bytes=32 tijd=13 ms TTL=249
    Antwoord van 212.54.42.9: bytes=32 tijd=13 ms TTL=249
    Antwoord van 212.54.42.9: bytes=32 tijd=13 ms TTL=249
    Antwoord van 212.54.42.9: bytes=32 tijd=17 ms TTL=249

    Ping-statistieken voor 212.54.42.9:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
    (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
    iseconden:
    Minimum = 13ms, Maximum = 17ms, Gemiddelde = 14ms

    C:\Documents and Settings\Administrator>

    wat de router betreft ik heb nu de standaard modem van ziggo (motorola) en ik zou niet weten hoe ik daar in kom
     
  4. meesdroo

    meesdroo Forum Member

    Berichten:
    704
    Dat is geen router maar een (bridging) modem. Wanneer ik het goed begrijp, gebruik je dus geen router maar een enkele PC direct met de kabel aan het Motorola modem verbonden.

    Je opent eerst een DOS (=CMD) box.
    Type: ipconfig /all
    Zoek in de lijst de ethernet adapter waarmee je aan internet hangt en schrijf het fysieke adres duidelijk ergens op (vorm: 00-xx-xx-xx-xx-xx).
    Schrijf het IP-adres ook op (vorm: yyy.yyy.yyy.yyy)
    Laat box open voor volgend gebruik.

    Je gaat nu in het controle-paneel naar systeem (informatie).
    Dan naar tabblad hardware; apparatuurbeheer.
    Klik op het + teken voor netwerk-adapters.
    Dubbelklik op de adapter die je voor internet gebruikt (heet meestal iets met lokaal ...... of de hardware naam b.v. realtek, nvidia, marvell, intel (pro), 3com)
    Ga naar tabblad geavanceerd.
    Selecteer Netwerk Adres; die staat op niet gebruikt en/of niet aanwezig.
    (Ver)Zet een stip bij waarde.
    Vul in 11xxxxxxxxxx (die x'en neem je over van het fysieke adres dat je hebt opgeschreven).
    Eruit met OK's en eXit.

    Nu terug naar je DOS box.
    Type: ipconfig /all
    Kijk of het juiste fysieke adres inderdaad veranderd is in 11-xx-xx-xx-xx-xx

    Zet het modem uit/aan

    Type (in DOS box): ipconfig /renew
    type: ipconfig /all
    Kijk of het IP-adres veranderd is van yyy.yyy.yyy.yyy naar zzz.zzz.zzz.zzz

    (x,y,z zijn willekeurige waarden die per computer/aansluiting verschillen)

    sluit DOS box en probeer je mail.

    Mees de Roo
     
  5. waailap

    waailap Forum Member

    Berichten:
    53
    onvoorstelbaar het is gelukt.
    na 35 euro bellen met ziggo is het niet gelukt.
    En nu is het wel gelukt
    heel erg bedankt voor de hulp en de zeer duidelijke uitleg.
    ik hoop dat hij het gewoon blijft doen
    super mvg Bert
     
  6. SuperTed-NL

    SuperTed-NL Forum Member

    Berichten:
    14
    Euhh, wil niet rot doen maar volgens mij wordt alle uitgaande mail via smtp.MULTIKABEL.nl verstuurt...niet ziggo...

    Grt,

    Ted

     
  7. menno47

    menno47 Forum Member

    Berichten:
    1.834
    ^^ Ik gebruik bij mijn @home E-mailadres al geruime tijd smtp.ziggo.nl voor uitgaande mail :) !
     
  8. waailap

    waailap Forum Member

    Berichten:
    53
    het is gewoon smtp.ziggo.nl en niets anders
    maar mijn probleem lag aan iets anders , maar is zoals je kunt lezen perfect opgelost door mees de ro. Die ik alsnog daar voor bedank

    mvg Bert
     
  9. SuperTed-NL

    SuperTed-NL Forum Member

    Berichten:
    14
    Ja, dat is zeker een mooie oplossing. mijn veronderstelling zal wel voortkomen uit het feit dat ik een oud multikabel gebruiker ben. :-P

    Grt,

    Ted

     
  10. peterzyx

    peterzyx New Member

    Berichten:
    2
    Hiervoor is een simpele oplossing!

    Ik worstelde met hetzelfde probleem. Zoals ik lees wordt er in de aangedragen oplossingen in ingewikkelde richtingen gezocht maar het is verrassend simpel.

    *** Stel je inkomende (POP3) server in volgens instructie xs4all.
    pop.xs4all.nl
    Dat geldt OOK voor je poort: 995 (SSL ingeschakeld)
    *** Stel je uitgaande (SMTP) server in volgens instructie Ziggo.
    smtp.ziggo.nl
    Dat geldt OOK voor je poort: 25 (SSL uitgeschakeld). En OOK voor het UITSCHAKELEN van de SMTP-verificatie.

    Hoe het komt dat ik op mijn desktop gewoonweg met alle XS4all-instellingen kan werken, en op mijn laptop NIET, dat laat ik voor wat het is...

    Wedden dat dit lukt?!?!
    Moraal van dit verhaal: nooit verder zoeken dan nodig........
    :):):)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina