1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Aanpassing frequentie's DTV Ziggo Noord (8/9/09)

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door TVdigitaal, 8 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. @Tuurio.

    Kan het niet mooier maken dan het is. Op afstand zijn alle signalen goed.
    We hebben meerder collega's in Assen die geen problemen hebben, wel zat er 1 persoon tussen die ook een probleem had met enkele zender bij deze collega was zo'n simpele witte "bouwmarkt" splitter de oorzaak.

    Dat het voorheen wel goed werkt komt dat we nu andere frequentie's gebruiken er zitten nu ook hoger frequentie's in die bij gebruik van niet juiste materialen problemen kunnen geven. Daarnaast zijn er ook altijd storings invloeden van buitenaf die op je huisinstallatie in kunnen stralen als je geen kabelkeur materialen gebruikt.

    Je zegt zelf al dat je op de samsung op alle zenders weer beeld hebt, dus dan komt het signaal al goed bij je binnen.

    Als je er niet uitkomt kun je ook de helpdesk bellen en om een monteur vragen, ligt het dan wel aan je eigen installatie dan krijg je wel de rekening gezien de ervaringen zou ik het eerst even bij mezelf zoeken. Succes!
     
  2. valt te verklaren waarom de ene zender haarscherp beeld heeft en de andere een schokkende weergave kent?

    wat kun je adviseren om het binnenkomende signaal optimaal te verspreiden naar 6 verschillende stations? ik heb er nu een splitter in van het onderdelenhuis die mij indertijd 40 euro heeft gekost.

    dat een monteur iets in rekening brengt heb ik geen moeite mee, zolang het probleem blijvend is opgelost. deze irritatie blijft langer hangen dan een paar euro's

    grtz,

    arthur
     
  3. frequentie 369.00 met netwerk 9700. Dezelfde als in de huiskamer waar het wel goed is en geen problemen heb.

    En geef mij nu niet hetzelfde antwoord als bij Tuurio, tot vorige week was het wel goed in de hobbykamer.

    Lees aub mijn eerste bericht goed door

    Met vriendelijke groet,
    Lutjemac
     
  4. Afgelopen week heb ik de proef op de som genomen.
    Nadat ik alle "oude" WCD's en CA-plugggen en 2 CA-kabels omgewisseld met een betere kwaliteit,
    ging mijn signaal-kwaliteit met 30 punten omhoog (NB. ik bedoel NIET de Signaal- sterkte die bleef 100%)
    bij een aantal zenders in het bereik van 650Mhz- 818MHz had ik altijd een BER-waarde van 100-500, en na de aanpassing een BER-waarde van 0!
     
  5. ik krijg op diverse kanalen een signaal binnen met een kracht van 8% die met regelmaat piekt tot max 61%...de goedwerkende kanalen geven een kracht van ca 40% met 100% kwaliteit.

    mijn splitter werkt met f-connectoren echter gaat maar tot 1.000mhz en zou verouderd kunnen zijn. nu enkele kanalen met een hogere frequentie worden doorgeseind kan dat theoretisch de oorzaak zijn, echter, wie heeft er nu iets veranderd waardoor ik een probleem heb....?

    als ik een monteur laat aanrukken en het ligt aan mijn kabels/connectoren dan krijg ik een rekening, logisch. echter, als ik mijn kabels etc aanpas en het blijkt daar niet aan te liggen kan ik die rekening dan declareren??:rolleyes:

    mag ik een objectief advies?
     
  6. De Humax zet je vooraan aan de "reeks" van ontvangers de 'oude' analoge ontvangers daarachter gezien vanaf de coax/WCD die jouw huis/woonkamer binnenkomt.
    Dan pas kun je tot een conclusie komen.

    Kortom; de Humax sluit je (tijdelijk) rechtstreeks aan DIE splitter waar ook jou modem is aangesloten.
     
  7. arthur hier..zelfs het forum accepteerde mn inlog niet meer dus dan maar een andere reg.

    voor de statistieken: ik heb een nieuwe splitter (Konig KN) met F connectoren gemonteerd en krijg de volgende waarden op mn Humax:

    zenderoverzicht - 425mhz, 8% sterkte, o% kwaliteit, Ber=0 = code e48-32
    ziggo tv - ook 425mhz echter 35% sterkte en 100% kwaliteit, Ber=0 prima beeld

    rtl8 393mhz, 36%sterkte, 100% kwaliteit, Ber=0, prima beeld
    net5 ook 393mhz, 8%sterkte, 0% kwaliteit, Ber 0, code e48-32

    veronica 610mhz 15% sterkte 100% kwaliteit Ber=0 prima beeld
    nickelodeon ook 610mhz 8% sterkte en de rest als boven

    dat verhaal over enkele wat hogere frequenties die wat gevoeliger liggen klinkt nu niet echt logisch.....

    als dit probleem nog ff duurt is ziggo straks een klant kwijt en moet ik genoegen nemen met het mindere maar wel constante digitenne en tele2......
     
  8. Geen Canal Digitaal? :-P
     
  9. das idd ook nog een id.......:-P

    ik krijg morgenmiddag een monteur van EP Baas uit Assen om de boel door te meten...kost een paar centen maar dan heb je ook wat...op hun site staat "wij geloven in service, U toch ook"..mijn God wat heb ik dat gemist...

    ben tijdens het gesprek heel vriendelijk te woord gestaan, hulpvaardig, direct en zonder te wijzen....wat een verademing....maar ja..die hebben geen monopolie-positie en zijn dus zuinig op hun klanten en gul met service..ik ken nog een bedrijf die daar wat van kan gebruiken maar kan zo niet op de naam komen...:rolleyes:

    wordt vervolgd,

    grtz,

    arthur
     
  10. Nee, geen goed idee denk ik. Niet als je de geweldige service van onze kabelboer gewend bent...

    :schater:

    Gert.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina