1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Aanpassing frequentie's DTV Ziggo Noord (8/9/09)

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door TVdigitaal, 8 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. TVdigitaal

    TVdigitaal Forum Member

    Berichten:
    1.048

    Kan wel, weet niet of je in een hoogbouw zit maar dan is het wel mogelijk dat je last van instraling hebt. Dat je het probleem sinds deze week hebt kan dus kloppen wel kloppen omdat de frequentie's aangepast zijn.

    Kan ook een andere oorzaak hebben hoor bv: Klik/aan klik uit systeem, Router, babyfoon enz.

    Het makkelijkst is de decoder even met korte kabel aansluiten zonder splitters en kijken of het dan wel werkt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 sep 2009
  2. internetter

    internetter Forum Member

    Berichten:
    429
    Appartement gelegen op de 4e etage in het noordwestelijke deel van de stad. Industrieterrein de Marslanden is in Zwolle-Zuid gelegen.
    Mijn bekabeling bestaat al uit Hirschmann coaxpluggen en Koka 779 kabel
    en een "ijzeren" splitter.
    Splitter verwijderd, modem uitgezet, geen babyfoon etc. aanwezig.
    Opnieuw zenders laten zoeken. geen resultaat.
    Sterkte 52% en kwaliteit 100%
    Meer kan ik m.i. niet doen.Digitale TV ontvangst benedenburen op 3e etage wordt niet gestoord
    door "instraling"
    Kan er geen probleem zijn met de sterkte van 52% of met de externe verdeelkast?

    Vr. gr.
    Internetter.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 sep 2009
  3. TVdigitaal

    TVdigitaal Forum Member

    Berichten:
    1.048
    @internetter.

    PM me maar even je gegevens.
    Ik ga dan een monteur aansturen om te meten bij je.
     
  4. internetter

    internetter Forum Member

    Berichten:
    429
    Gegevens verzonden.

    Vr. gr.
    Internetter
     
  5. Lutjemac

    Lutjemac Forum Member

    Berichten:
    56
    Geen zenders meer

    Hallo tvdigitaal,

    Ook bij mij doet zicht een probleem voor. Tot vorige week woensdag (ik kijk niet elke dag tv op mijn aansluiting op de hobby kamer) kon ik alle tv zenders ontvangen.
    Naar aanleiding van jouw mededeling, tv aangezet en .... helemaal niets ook geen radio.
    De decoder Samsung DCB-9401R stroom eraf, stekker eruit 10 minuten wachten en opnieuw aangezet. En weer tv en radio.

    Ik heb tvdigitaal totaal

    Maar de volgende zenders kan ik niet meer ontvangen: er is niets aan mijn installatie veranderd!!

    E48 melding op: 19, 20, 119, 120, 121, 124, 206, 207, 213, 307, 321, 501, 502, 503, 609, 641, 642,

    E52 melding op: 21, 22, 23, 504, 505,

    Blokjes en strepen op de zenders: 6, 7, 8, 358, 359, 362, 363, 364, 511

    In de Huiskamer met HUMAX IR-FOX-C kan ik wel alles ontvangen zonder storing
    Postcode 9981EL

    Kun U mij helpen?

    Met vriendelijke groet,
    Lutjemac
     
  6. tuurio

    tuurio Forum Member

    Berichten:
    9
    E48-32 blijft verschijnen

    hoi allemaal!

    kom net thuis na 3 dagen op reis te zijn geweest en zie bij een 8tal zenders nu code e48-32 geen signaal. dankzij o.a. dit forum mn 2 decoders laten resetten maar het probleem is nog niet verholpen. mn samsung lijkt de meeste zenders nu terug te hebben maar geeft een schokkend beeld terwijl de humax stug de foutmeldingen blijft doorgeven.

    bestaat er iemand in Assen of omgeving die de boel kan doormeten oid? ben nu 2uur bezig, net 21 jr getrouwd maar als ik nog 1 uur verder piel gaat mn huwelijk de prullenbak in en mogen mijn 2 in mn nek hijgende en zeurende kids (doet ie het al???) hopen dat het ziekenhuis alle botbreuken weer kan repareren:evil:....zucht.....nu eerst een whisky:cry:...adem in---adem :shock:uit...
     
  7. TVdigitaal

    TVdigitaal Forum Member

    Berichten:
    1.048
    @ lutje mac & Tuurio,

    Welke netwerkcode gebruiken jullie?
     
  8. tuurio

    tuurio Forum Member

    Berichten:
    9
    frequentie 369.00 met netwerk 9700
     
  9. TVdigitaal

    TVdigitaal Forum Member

    Berichten:
    1.048
    Dat is de juiste code voor Assen.
    Schokkerig beeld op de ene en geen beeld op de andere decoder kun je misschien verhelpen door de juiste bekabeling en vooral de juiste stekkers te gebruiken. Heb je er toevallig een splitter of versterker tussen?
    Zo ja haal deze eens er tussen weg.

    Kijk voor tips op:
    http://www.kabelkeur.nl/storing-oplossen/digitaal/blokkerig-beeld/
     
  10. tuurio

    tuurio Forum Member

    Berichten:
    9
    whahahaha....je klinkt net als de helpdesk.......:schater:

    gaat jaren goed, zit nergens aan, heb in den beginne superkabels geinstalleerd (met idd een splitter in de meterkast) en zodra er ergens een signaal niet goed doorkomt ligt het aan de consument.........

    iig bedankt voor je snelle reactie :thumb up:en je hulpvaardigheid!:grin: echter die stappen heb ik vorig jaar gedurende ettelijke maanden met mn internet al meermalen gedaan toen achteraf bleek dat het toch van buiten kwam..

    mss ga ik zaterdag even rechtstreeks een kabel leggen...maar het blijft vreemd dat prima beeld op 2 tv's met verschillende decoders zomaar verdwenen is en het dan aan iets ligt tussen de meterkast en de decoders:roll:...mocht je nog een andere tip hebben dan houdt ik me aanbevolen!

    thnx,

    arthur
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina