1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Alle Arris ED3 modems terug naar ziggo!

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door vriesge, 8 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Amen; wij zitten nu een week zonder telefoon en Internet. Volgens Ziggo is het probleem onderhanden bij de technische dienst, maar ze hebben geen idee wat het probleem is. Ja, heel misschien technisch hebben ze een idee, maar Ziggo staat er niet bij stil dat noch mijn partner en ik in staat zijn om thuis te werken, om (online) bankzaken af te handelen, om zaken uit en na te zoeken, om met een zus in Spanje te chatten die net bevallen is. Ze hebben geen idee en vinden het kennelijk heel normaal om gewoon hun diensten te staken. Geen sorry, geen oplossing, geen communicatie... Misschien kan een echte Ziggo webcare medewerker hier op dit forum echt wat aan doen in plaats van de boel steeds maar te downplayen en het op te nemen voor Ziggo. We hebben oplossingen nodig, geen verklaringen... Hup actie!
     
  2. Hoi Bert, helemaal met je eens.
    Na mijn vakantie kreeg ik het nieuwe modem op 20 augustus en alles werkt tot nu toe vlekkeloos. Strak 48,5/4,8
    Bij mij schoonzoon die in Bocholtz woont is het huilen met de pet op.
    Geen verbinding, langzame verbinding, wisselende snelheden etc.
    En volgens de HD wordt alles opgelost met de nieuwe firmware die al weken volgende week beschikbaar komt.
    Ben al een tijdje niet meer op dit forum geweest omdat ik me steeds erger aan het door sommige mensen goedpraten van problemen.
    Ziggo zou de problemen moeten communiceren, dan is er ook begrip voor op te brengen, maar men hult zich liever in stilzwijgen.
     
  3. extra opgezegd :pompom: :pompom: :giveup:
     
  4. Denk dat het goed praten van problemen wel mee valt.
    Heb zelf vandaag ook contact gehad met de helpdesk, mijn ED3 modem klapt er vaak uit. Ook tijdens het telefoneren, Erg iritant omdat ik deze voor mijn werk relatief veel gebruik.
    Het probleem zit dus in de firmware, dit heeft men op deze schaal niet kunnen testen. Een uitrol van een modemswap is natuurlijk even iets anders dan bij een via een retail kanaal worteltjes verkopen.
    Daarnaast is Ziggo voor de firmware van de modem ook afhankelijk van haar leverancier. Daar veel alles in 1 abonnees hun ED2 modem al retour hebben gestuurd blijkt deze terug plaatsen geen optie te zijn.
    Men is dus druk doende om een stabiele firmware te verkrijgen die alle problemen op zou moeten lossen.
    Heb met de tweede lijn helpdesk over dit probleem gesproken, deze gaf aan dat het hele probleem wat zich nu met de Arris modems voor doet zich tijdens de test fase niet heeft voor gedaan.

    Men heeft volgens de Helpdesk nu in kaart in welke regio's de problemen zich voordoen, hier kan door de helpdesk ook op gecontroleerd worden. Ze hebben echter op dit moment geen betrouwbare firmware, hier is al wel druk achter gezet.

    Mensen vergeten voor het gemak wel eens dan het Ziggo netwerk een van de grootsten van ons land is. Zowel qua oppervlakte als aansluitingen, het is onmogelijk om van te voren een 100% test te doen. Men gaat hier dus ook af op garanties die door de toeleveranciers wordt gegeven.
    En hier blijkt het probleem dus in te zitten.
     
  5. Hi Bullet. Zoals je uit bovenstaande ingekorte quote zou kunnen afleiden, spreek je jezelf behoorlijk tegen. Bedrijven die 'grootsten' zijn of die ambitie hebben, hebben daarin ook verantwoordelijkheden te nemen. Het ongetest op de markt gooien van hardware is in de autobranche (gelukkig) ondenkbaar. Ziggo komt er helaas nog mee weg. Tuurlijk kunnen er in individuele en exotische gevallen foutjes doorheen slippen, maar als je een beetje kan analyseren gaat het hier niet om individuele en exotische gevallen. We zien hier al dezelfde symptomen, geografische spreiding en aantallen (topje ijsberg). Kortom een major fail van Ziggo. In plaats van transparante communicatie hierover en een welgemeend sorry, hult Ziggo zich in stilzwijgen en verschuilt het zich achter een muur van aardige HD medewerkers zonder mandaat ten aanzien van dit probleem. Na vier keer contact te hebben gehad, heb ik vandaag zowaar een tweede oplossingsrichting gehoord: 'u kunt ook opzeggen'. Een oplossing waar ik helemaal geen gebruik van wil maken net zomin als dat ik nog verder wil afwachten (dat is de eerste oplossing). Ziggo peinst er niet over om een ander modem op te sturen maar blijft over mijn rug heen hun eigen technische problemen oplossen. Twee weken terug was ook ik ambassadeur van Ziggo en oprecht tevreden; dat is inmiddels 180 graden de andere kant op gegaan. Helaas kan ik het niet positiever brengen...
     
  6. Ben het niet helemaal met je eens, kijk hier maar eens naar...
    http://www.autoblog.nl/archive/2009/09/09/volvo-doet-terugroepactie-op-26-000-autos Dus ook een als betrouwbaar bekend staand merk als Volvo moet wel eens wat terug roepen...... Kan voorbeelden van andere merken geven mocht je het nodig vinden.

    Ben het helemaal met je eens dat het een groot probleem is, je moet het wel in het perspectief zien waar het in hoort. Ziggo heeft het probleem met de modems niet af gedaan. Het is aanwezig, zelf de Helpdesk onderkend het, de hele organisatie is verrast door het probleem, ook omdat het tijdens het testen niet heeft voorgedaan. Los van het feit dat het een fout is van Ziggo, de hardware of wie dan ook, ze zijn bezig om een oplossing te maken in de vorm van een firmware update.

    Dat de helpdesk zegt dat je ook kan opzeggen is niet netjes van hen, zou bijna opgevat kunnen worden met dat men het probleem niet onderkend. Heb echter het idee dat dit soort uitspraken wordt gedaan door helpdesk personeel terwijl dit door de Ziggo organisatie niet wordt goed gekeurd.

    p.s. een ander modem sturen zou geen zin hebben omdat deze het zelfde probleem zou hebben (arris) wat een optie zou kunnen zijn om je oude modem terug te hangen, je snelheid is wel lager, echter heb je dan wel een stabiele verbinding. De firmware voor de ED2 arris modems zou binnen 2 weken klaar moeten zijn heeft de 2e Lijns HD mij bevestigt. Probleem zit hem er in dat ze de firmware niet massaal los willen laten, kan dus zo zijn dat jou regio hem volgende week al zou kunnen ontvangen.
     
  7. Dit mag je toch eens uitleggen. Volgens mij is het ook juist in de autobrache een trend om niet volledig geteste modellen snel op de markt te brengen. Terugroep akties zijn tegenwoordig schering en inslag en meer normaal dan uitzondering, en eigenlijk geen merk uitgezonderd.

    Krijg er aardig wat van mee met 2 familie leden elk bij een ander autobedrijf en tevens ook een ander merk. Ook de autobedrijven komen er al jaren gemakkelijk mee weg. En er zijn nogal eens wat nieuwe modellen die met problemen en kinderziektes kampen. Software fouten, fouten in de techniek, onderdelen die vroegtijdig vervangen moeten worden omdat er al een aantal vroegtijdig zijn stukgegaan.

    Je zit zelf in de autobrache leid ik hieruit af? In elk geval de autobranche niet zonniger voor doen komen dan ze is, want de autobranche is verre van perfect en kent ook een flink aantal schandalen.
     
  8. Zo is het maar net......
     
  9. Nee, en ook Ziggo niet zonniger doen voorkomen want zo is het niet.
    En bij die "autoschandalen" worden de problemen ook netjes en vlot opgelost.
    En de autobranche "communiceert" tenminste (kun je van Ziggo niet zeggen) en je wordt er niet door een vage HD afgescheept met allerlei tegenstrijdige antwoorden.
     
  10. Hij laat Ziggo helemaal niet zonniger voorkomen, hij weet het alleen goed te relativeren..... En daar hebben een boel mensen hier op het forum moeite mee....

    p.s. Autoschandalen worden helemaal niet netjes of vlot opgelost, kijk maar naar het Renault Lauguna debakel.... Het Mercedes E-klasse electronica probleem enz enz....

    Zelfs Philips heeft er last van met hun Senseo apparaten....

    Relativeren!!! thats all.....
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina