1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Alle Arris ED3 modems terug naar ziggo!

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door vriesge, 8 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Dit heeft niks te maken met tevreden zijn of niet als ik vanaf dag 1 volle tevredenheid de Arris gebruik, en bij de Ubee gemiddeld 3/4 van mijn verbinding heb, dan heb ik recht om te zeggen dat ik de Ubee minder vind dan de Arris die laatste gaat eind deze week weer aangesloten worden.
    Om dan maar te roepen dat mensen gauw gaan schreeuwen, en alleen afgaan op speedtest.net -Amsterdam denk ik nee ik kom in praktijk voorbeelden heel wat meer te kort.
    Helpdesk erkent het ook, en vertelt mij de arris te gebruiken totdat de problemen zijn opgelost.
    En daarvoor is deze forum ook voor alsof jou postings alleen maar postitief zijn.
     
  2. Wanneer je een beetje verdiept in deze forum valt het je wel op dat men gelijk begint te schreeuwen over de snelheden wat niet correct is ed, en de oorzaak kan ook ergens anders aan liggen dan alleen aan de modems. Ik beweer tevens niet dat mijn postings alleen maar positief zijn wat ik wil zeggen is dat je verder moet kijken dan alleen naar de modem.

    Er kan meerdere oorzaken zijn, wat in mijn geval met de doorgifte had te maken.
     
  3. Er zitten wel 2 kanten aan het verhaal en daar ben ik het ook mee eens.

    Je hebt gewoon 2 kampen.
    Kamp A: heeft geen problemen
    en
    Kamp B: heeft doorlopend wel iets.

    (en ja ik zit in kamp B en ik zou pagina's kunnen schrijven over alle problemen die ik heb mogen ondervinden met Ziggo alleen al (niet te beginnen over vanaf casema naar wanadoo naar orange en dan Ziggo))

    Laten we met Kamp B er wat verder op ingaan aangezien je hier ook weer 2 groepen in heb.

    De eerste klaagt steen en been over alles, probeert zelf niks en legt de schuld meteen bij Ziggo neer maar de tweede groep die er alles aandoet wat binnen hun eigen macht ligt maar krijgen de problemen niet opgelost.

    Als je commentaar hebt om die eerste groep is het enigszins terecht maar sta er wel bij stil dat niet iedereen de macht heeft om dingen zelf op te lossen en mag je ook niet slecht oordelen over die mensen aangezien Ziggo wel degelijk meerdere malen die mensen laat zwemmen en aan de goden overgelaten worden met toch wel wat regelmaat.

    De tweede groep (mag ik denk ik mezelf wel in plaatsen) bezit wel kennis om dingen zelf op te lossen maar als zij het ZELF niet voor elkaar krijgen heb je ook met een redelijke regelmaat te maken dat Ziggo het probleem niet erkent, reset de modem maar, wordt aan firmware gewerkt etc. maar het wordt gewoon niet opgelost.

    We hebben allemaal hier te maken met de tekortkoming van geen SLA te hebben met Ziggo.

    Hiermee zou er druk uitgeoefend kunnen worden op Ziggo om de dingen voor elkaar te krijgen binnen een redelijke termijn. Op dit moment is het gewoon zo omdat die overeenkomst er niet is dat Ziggo zijn gang kan gaan en er ruimschoots de tijd voor kan nemen om iets eens te gaan oplossen.

    Ja, je kan een restitutie aanvragen maar of je hem krijgt is weer een andere.

    Op dit moment is het gewoon wat er ook gebeurt je moet het maar voor lief nemen en hopen dat er wat gebeurd en je kan beargumenteren wat je wil, positief denken of juist negatief maar dit is de harde realiteit.

    Bij de ene werkt het wel en de andere niet en je kan er geen fluit aandoen dan behalve je abo opzeggen en adsl weer nemen.
     
  4. @E.Jekel: Eens met de samenvatting, met als aanvulling dat mensen zowel groep A als B kunnen zijn. Nooit problemen met Ziggo gehad behalve met iTV en de Cisco. Ben dus groep A voor internet/telefonie (zelfs met de op dit forum beruchte Arris ED3 modem), en sinds een maand groep B voor de Cisco.

    Oh, en wat dat niet hebben van een SLA betreft: die hebben we natuurlijk gewoon wel: de algemene voorwaarden van Ziggo. Daar staat precies in dat we bij Ziggo kunnen reclameren wegens het niet functioneren van een dienst.

    Uiteraard is dit wat anders dan een SLA met 99,98% uptime, boeteclausules en incidentmanagement met strikte vastgestelde termijnen, maar daarom betalen wij natuurlijk ook particuliere tarieven en niet zakelijke vele malen hogere tarieven.
     
  5. Ik heb al 2 keer gereclameerd, maar ze reageren gewoon niet. Wat moet je dan doen ?
     
  6. Ik heb in 2008 bij de kamp B gehoord, dat constant problemen ondervond en ik was in het bezit van de Motorolla. Constante schommelingen van snelheden, modem wat steeds spontaan uitviel, heeeeeeeeeeeeel vaak met Ziggo gebeld totdat er een monteur langs kwam en metingen ging verrichten, het lag niet aan de bedrading binnenshuis maar buiten -> slechte doorgifte.

    Nadat hij wat werkzaamheden had verricht deed internet perfect {en ik had tevens beter TV beeld}...

    Begrijp me aub niet verkeerd, ik weet precies hoe mensen zich voelen waarvan de modem kuren vertoond. Ik probeer duidelijk te maken dat het niet perse aan de modem hoeft te liggen {of aan de aansluitingen binnenshuis}...
     
  7. Net gebeld door de HD, ze verwachten niet dat de nieuwe firmware voor de Arris voor eind van deze maand word vrij gegeven. Na enige overredingskracht van mijn kant komt er a.s. vrijdag een monteur om te kijken of de ubee modem wel goede snelheid doorgeeft en als dat niet zo is plaats hij een motorola docsis 2 modem terug.
     
  8. Voordat Arris werd doorgevoerd, zat ik bij kamp A, nooit problemen...

    Nu Arris er is zit ik echt bij kamp b, en ik zou niet weten wat ik thuis nog eraan kan doen,

    3 weken geleden, heb ik Arris gekregen, Activatie ging al niet goed, dag later deden de activatieservers het, en was ik eindelijk geactiveerd.
    Dus ik gelijk naar www.speedtest.net, en testte mn speed...19mbit...HEH vroeger haalde ik 20mbit?

    Alles nalopen, bleek het mijn router te zijn, mijn oude Linksys WRT54G (V1) kon maximaal van de wan>lan 20mbit aan..., dus ik naar de Mediamarkt, en ik kocht de Linksys WRT320N, kon ik er wel even mee vooruit.

    Thusigekomen, router geinstalleerd, en online, en hoppa 49mbit!

    2 dagen later, begon de ellende, continue viel het internet uit, kreeg ik geen goed ip van de modem, etc. Ik heb 10x gebelt, en werd van het kastje naar de muur gestuurd.

    Sinds zaterdag heb ik weer 24/7 internet, maar haal ik maximaal 2.8mbit, en dan ook echt maximaal, mijn upload is 2.4mbit gemiddeld. Gebelt naar HD en kreeg te horen dat er een "storing"was.

    Vandaag weer gebelt, en de medewerker kon mij vertellen dat er een storing sinds 16-9-2009 in mijn gebied was..dat is dus bijna een week(kan ik hierbij een vergoeding aanvragen?)

    Ben nu eindelijk naar de TD doorgestuurd, en die gaan dus alles nakijken, en bellen mij (ooit) terug.

    Ik ben het helemaal zat met Ziggo, ik zit er al 9jaar, maar van hun fouten leren ze kennelijk niet, en leuk dat alles in 1, dat ik op mijn huistel niet bereikbaar ben, dat heb ik bijna KPN 1x voor 2min meegemaakt :evil:
     
  9. Ik heb nooit problemen gehad met motorola, scientific atlanta en de Arris, ook geen aktivatie of wat dan ook ik ben ook niet iemand die snel aan de helpdesk hang omdat ik mezelf kundig genoeg acht om de problemen op te lossen.
    Maar als je vervolgens een ander modem krijgt die 75% geeft van je vorige ga je toch eens kijken waar dat aan zou kunnen liggen bekabeling voldoet aan alle normen met en onder router geen verschil, Arris er achter snelheid weer ok mag je waarnemen dat je een minder goed functionerend product hebt gekregen als daarbij bij grotere testdownloads er veel schommelingen zijn terwijl er met Arris alles als een streep loopt, denk ik dat ik het recht heb om ontevreden te zijn. Ook bij de Ubee liep eigenlijk alles gesmeerd aktivatie etc... maar de prestatie is bedroevend ten opzichte van mijn prima draaiende Arris modem.
     
  10. Ja dat heb ik de laatste dagen ook alleen is het nu weer huilen met de pet op (2,04 Mb per seconde). Wat me wel opvalt is dat er bijvoorbeeld op zaterdag of zondag ochtend niets aan de hand is, dan haal ik namelijk met gemak 5,7MB per seconden en snaarstrak.

    Om 11:00 zakt de verbinding vervolgens in elkaar tot rond de 3 tot 4 Mb per seconde.

    Enne ik zit ik kamp C, nooit problemen gehad met internet voor de invoering van ED3 maar nu zo nu en dan wat kleine vertragingen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina