1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Wel IP, maar geen data

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door MacUser, 8 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. madeleine-b

    madeleine-b Forum Member

    Berichten:
    114
  2. E.Jekel

    E.Jekel Forum Member

    Berichten:
    99
    Mijn broer woont in woerden en hetzelfde probleem.

    Enige waar hij het mee "opgelost" heeft kunnen krijgen is zijn oude motorola modem ophangen (hij had al 11 van de 20 dagen helemaal niets geen Inet,Tel of DTV).
     
  3. TWR

    TWR Forum Member

    Berichten:
    8
    Volgens medewerkster Ziggo is er vanaf morgenochtend een nieuwe firmware beschikbaar voor de Arris, deze krijg je alleen als het CMAC van het probleem modem door geeft.
    Je mag het dan dus uittesten.
    Morgen ochtend laat ik dus mijn Arris weer activeren en ik zal het scherp in de gaten houden of die echt een nieuwe firmware krijgt.

    Een monteur of Ubee weigeren ze hierheen te sturen dus laatste kans voor Ziggo, anders verder als Alles in 1 Plus klant.
     
  4. djtdjt

    djtdjt Forum Member

    Berichten:
    8
    Hmm nieuwe firmware heeft bij mij misschien wel geholpen ik zit intussen weer online :D

    Hopen dat de verbinding up blijft nu :shock:
     
  5. Pierre_1

    Pierre_1 Forum Member

    Berichten:
    288
    Heb je die nieuwe firmware afgelopen nacht vanzelf gekregen? En weet je nu ook zeker dat je die nieuwe hebt?
     
  6. E.Jekel

    E.Jekel Forum Member

    Berichten:
    99
    Dat vraag ik me dus ook af.
     
  7. TWR

    TWR Forum Member

    Berichten:
    8
    Dat kun je zien op: http://192.168.100.1/cgi-bin/status_cgi
    Met deze link kun je het modem uitlezen als je geluk hebt.
    De ene keer lukt dit wel en de andere keer weer niet.

    Ziggo is vandaag koortsachtig bezig de problemen op te lossen, hier al nieuwe firmware gehad maar die hebben ze weer terug gezet.

    Firmware Build and Revisions
    Firmware Name:
    TS070161A_091009_MODEL_7
    Firmware Build Time:
    Sep 10 2009 17:27:59


    Staat nu weer op:

    Firmware Build and Revisions
    Firmware Name:
    TS070074_021509_MODEL_7
    Firmware Build Time:
    Feb 15 2009 11:37:35


    Tja gaat niet best, na +- 20 keer reset met knopje achterkant op modem (15 sec indrukken) weer even verbinding met Arris.
    Als het modem een nieuwe firmware ophaalt dan gaan DS en US tergelijk knipperen, verstoor dit proces niet!
     
  8. djtdjt

    djtdjt Forum Member

    Berichten:
    8
    Nee weet het niet zeker, sorry voor de onduidelijkheid, maar ik las dat iemand van een HD medewerker gehoord had dat ze vandaag de nieuwe firmware zouden launchen... en gek genoeg deed ie het bij mij wel dit is wat ik gedaan heb.

    15 sec reset ingedrukt gehoude.. even 10-15 min weggelopen.. toen stond power + ds + link aan en de rest niet. Dus ik druk weer de reset in en toen ging ie netjes booten. Geen klachten so far zit op een 48mbit verbinding en telefonie doet het zelfs.

    Ik hoop dat dit ook voor jullie helpt.

    Groeten

    Edit: Ik kan niet in de modem komen via browser dus kan firmware niet checken voor jullie.
     
  9. Pierre_1

    Pierre_1 Forum Member

    Berichten:
    288
     
  10. ArjanU

    ArjanU Forum Member

    Berichten:
    16
    Gisteren is de monteur netjes geweest volgens afspraak, maar is zonder echt iets te kunnen doen uiteindelijk weer huiswaarts gegaan. Het is ze bij Ziggo inmiddels, voor zover ik merkte n.a.v. zijn opmerkingen dat ie allemaal Woerdenaren af was gegaan, wel overduidelijk dat het in deze regio niet helemaal goed zit ergens.. Hij gaf aan dat het inderdaad de firmware zou zijn, maar ook bij het omwisselen van de modem voor een nieuw exemplaar die hij mee had genomen werkte het niet.

    Ik lees net dat er een nieuwe firmware beschikbaar zou zijn, dus zal voor 21:00 uur nog proberen te bellen met de HD om te activeren. Overigens moet ik zeggen dat de monteur wel alle tijd nam en een hele tijd met de helpdesk aan de lijn hing en ze samen van alles probeerden om het op te lossen. Helaas lukte het alleen niet.. de Arris modem die hier nu staat kwam splinternieuw uit de doos want ik stond erbij, maar ook deze laadt het profiel niet helemaal goed in.. hij blijft ergens op een DHCP request hangen begreep ik eruit..

    Zal straks even met Ziggo bellen en dan laat ik het weten.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina