1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Wel IP, maar geen data

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door MacUser, 8 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. eindelijk internet

    Goedenavond,

    Helaas ben ik niet terug gebeld en moest natuurlijk zelf weer eens bellen met de HD. dit was tevens donderdag het geval.

    De (netwerk) storing schijnt opgelost te zijn, maar de problemen met de doscis 3 modems zijn nog steeds gaande. De storingen variëren van melding, maar het komt er op neer dat ziggo bezig is met het 'schrijven' van een nieuwe firmware. (dit heb ik vernomen van de HD medewerker)

    Nu heb ik zoals eerder aangegeven mijn oude modem afgestoft en weer aangesloten, vervolgens weer de HD gebeld en mijn oude modem laten activeren, waardoor ik gelukkig weer internet heb.

    Sterkte voor degene die weer eens moet bellen met de HD.
     
  2. Wel gezellig hier :) .
    Hier vanuit Harmelen kan ik melden dat de Arris het ook vanaf donderdag 3 september hier niet meer doet, met dezelfde problemen als jullie.
    Ziggo blijft maar roepen, wacht op de nieuwe firmware en doet hier verder niks aan.
    Ik heb deze modem al 3 keer laten heractiveren zonder resultaat, maar het is dus nu wel duidelijk dat het een regio probleem betreft.
    Ik zit nu weer op mijn Motorola die het als vanouds doet.
    Ik ga morgen maar weer eens bellen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 sep 2009
  3. Dag negen inmiddels zonder verbinding. Het is alsof je met de familie op vakantie bent met de auto en ineens in Spanje in the middle of nowhere je banden er vanaf worden gehaald door het autobedrijf met het verzoek af te wachten of een andere auto te kopen...
    Ik benijd degenen die hun oude Motorola modem nog hebben. Braaf als ik was , heb ik het op Ziggo's verzoek direct geretourneerd; dat gaan we de volgende keer ook anders doen. Succes iedereen.
     
  4. Ik heb weer gebeld met de info die ik nu heb (hele regio Arris plat).
    Ziggo beroept zich weer op de firmware die nog niet klaar is.

    Zijn verklaring: in elke regio staat een regio server die hebben ze met verschillende systemen en merken, onze regio server werkt niet meer met de Arris modems.

    Het heeft gewerkt, dus waarschijnlijk heeft er iemand een andere configuratie in die regio server geladen die niet werkt.:cry:
    Laat ze dat maar eens terug zetten naar voor donderdag 3 september toen alles nog werkte.
    Klanten die nu geen internet hebben moeten zelf bellen en vragen om een oplossing, Motorola modem ofzo.
    Is er iemand uit je omgeving die nog een oude (Casema/Ziggo) modem heeft liggen, vraag dan of je die mag hebben/lenen (of Marktplaats) en laat het HFC Mac van die modem activeren en je hebt weer internet.
    Zo veel mogelijk bellen misschien gebeurt er eindelijk wat.
    Succes!
     
  5. Eindelijk een servicebericht van Ziggo in mijn (web)mail (dd 11 september 2009):

    "Geachte abonnee,

    U heeft onlangs een nieuw modem van Ziggo ontvangen. Hiermee kunt u nóg sneller internetten. Ziggo heeft namelijk uw internetsnelheid verhoogd. Goed nieuws voor u.

    Heeft u het nieuwe modem nog niet geactiveerd? Doe dit dan vandaag alsnog met de Ziggo activatiecode die u bij uw modem heeft ontvangen. Heeft u hier hulp bij nodig? Surf dan naar ziggo.nl voor de handleiding (stap 4). Natuurlijk staat ook onze Klantenservice voor u klaar.

    Wij vragen u het oude modem met adapter aan ons terug te sturen. Gebruik hiervoor de originele verpakking met bijgeleverde retoursticker en stuur deze binnen 14 dagen gratis terug. Ziggo zorgt voor een juiste verwerking van oude modems. Heeft u het modem al teruggestuurd? Dan hoeft u verder niets te doen.

    Wij wensen u veel plezier met uw nieuwe internetsnelheid.


    Met vriendelijke groet,

    Martine Ferment
    Directeur Ziggo Klantenservice"

    Ahem, dit is vreemd. Vier weken terug nog heeft een vriendelijke Zigo medewerker mijn modem al geactiveerd en heb ik direct mijn oude modem teruggestuurd omdat eea toen prima werkte. Tot negen dagen geleden dus. Zojuist toch maar weer eens de installatieroutine geprobeert, maar helaas. Ook dit mailtje is net als de commercial en het magazine Zie compleet verkeerd getimed. Ik heb er helemaal niets aan...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 sep 2009
  6. @Robus,
    het is gewoon een standaard mailtje die ze de Extra klanten sturen, ik heb het ook gehad komt nu alleen op een raar moment.
    Ff wat anders:
    Zijn er mensen in de regio Woerden, met Alles in 1 Extra die een werkende verbinding hebben met het Arris modem TM702 ??
     
  7. Update

    minimaal nog vier dagen geen internet, maar dan wel (eindelijk) een monteur. Niet omdat ik er om gevraagd heb, maar omdat de HD medewerker die ik vandaag aan de lijn had het nodig vond. Eindelijk een competente Ziggo medewerker gesproken. Helaas wel weer op eigen initiatief. Hij vond het vreemd dat ik nog niet was benaderd door de TD want alles zou inmiddels moeten werken. Nou niet bij mij dus. Nog één keer grondig het (zijn) script door genomen en een aantal keer gereset op verschillende manieren. Voor het eerst ook het uitleesscherm gezien. Maar nadat we alles hadden doorlopen, moest de HD medewerker even ruggespraak plegen en vroeg me of hij me terug mocht bellen. Dat deed-ie (zie je wel, zo moeilijk is het niet om een klant te bellen) om te vertellen dat los van de storing mijn modem niet meer reageert zoals-ie zou moeten reageren (duh). Dus binnenkort een monteur, met een nieuw modem. Ik sta zeker nog niet te juichen, maar het voelt wel goed dat er eindelijk iets (anders) wordt gedaan aan mijn probleem...
    Overigens kwam een buurtgenoot tijdens het telefoontje bij ons aan de deur: ving mijn gesprek op en ik hoorde later dat zij al drie (!) weken geen Internet en telefonie hadden (dus ook Ziggo). Er is dus nog steeds iets goed mis... We won't cheer until the fat lady sings.
     
  8. heb inmiddels 2 dagen internet (zelfde netwerk?) en met volle snelheid. afgelopen twee weken was dit niet het geval. Waarom nu wel? geen idee. dacht een upgrade van het netwerk, firmware....
     
  9. Hey,

    Ik heb sinds gisteren geen Internet/Telefonie meer met een Docis 3 Arris Modem. Het modem heeft een paar weken prima gefunctioneerd, maar sinds gisteren staan doen de lampjes op het modem dit:
    Power: On
    DS: ON
    US: ON
    Online: On
    Link: Knipperend
    Telephone1: Knipperend
    Telephone2: Off

    Ik heb geen internet maar krijg wel een IP adres toegekend. Natuurlijk biedt de helpdesk mij een monteur aan.. deze kan pas volgende week donderdag komen :S leuk tijdens het studeren.
    Nu lees ik dat meer mensen uit de omgeving een soortgelijk probleem hebben, maar dit kwam eerder voor uit de reacties te zien.

    Heeft er iemand intussen meer nieuws of informatie over het probleem, want ik kan er slecht tegen om op een monteur te wachten voor anderhalve week.

    Mvg,

    djtdjt
     
  10. Welkom bij de club djtdjt,

    De container met Arris modems voor de regio Woerden heeft waarschijnlijk blootgestaan aan een overdosis straling want de problemen lijken wel erg regionaal te zijn.
    Hoedanook; de layout van je lampjes is bij ons dito (waarbij lampje link wat onregelmatiger knippert) en wij hebben vanaf 3 september al geen verbinding meer. De enige oplossing is zoals eerder gesuggereerd; koppel een oud modem aan en laat dit door de HD activeren totdat de monteur komt.
    Oorzaak is een (deels) mislukte firmware update van het modem door Ziggo; in een aantal verzorgingsgebieden (zoals bij ons) is dit goed misgegaan.

    Sterkte de komende dagen!

    gr
    Robus

     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina