1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Wel IP, maar geen data

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door MacUser, 8 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Zowel een ping als een trace werkt geen van beiden, in m'n router zie ik wel gewoon netjes een ip adres terugkomen en alle overige adressen zoals 2 DNS servers en gateway staan..

    Net weer gebeld met de helpdesk en begreep dat ik "1 deze dagen" door een monteur gebeld zou worden voor een afspraak die dan langskomt.. aangezien ik dit al een week hoor, en ook steeds wat anders hoor begin ik inmiddels te twijfelen of dit ook zo zal gaan.. Van de helpdesker begreep ik dat er een opdracht geplanned stond om de 17e langs te komen, maar daar heb ik niet mee ingestemd want het is van de zotte dat je 2 weken geen internetlijn en telefonie hebt is mijn mening..

    We zijn sinds een maand Ziggo abonnee voor een alles in 1 want wilde er nooit zo aan maar dit is al een slechte start als je het mij vraagt.. Televisie is overigens wel goed, superstrak.
     
  2. Klopt.!

    Dit werkt inderdaad.
    Ik heb dit nu ook gedaan.
    Maandag aanstaande komt er een monteur.!
    ;)
    We gaan het zien.
     
  3. Ik heb exact het zelfde probleem. Mijn verhaal:

    Maandagavond (7 sept) rond 21:00 uur klapte mijn Internet en telefoon eruit (ik heb alles in 1 extra 50Mbit in de regio Den Haag). Gezien dit bij de buren ook het geval was en ik op een bandje, toen ik ziggo belde, te horen kreeg dat er een technische storing was in mijn regio (hoe weten ze dat trouwens als ik mobiel bel met een afgeschermd nummer?) heb ik het voor die avond maar zo gelaten.

    De volgende ochtend nog steeds geen Internet en telefoon, daar waar mijn buren het inmiddels wel al hadden. Dus maar "even" gebeld met de helpdesk. Weer de melding over storing in de regio en dat de wachttijden langer dan normaal waren. Maar goed, toen ik een helpdeskmedewerker aan de telefoon kreeg wist hij te melden dat de storing nog niet was opgelost en dat ik geduld moest hebben. Ik ben die ochtend naar iemand geweest met een werkende Internet verbinding en op de site van Ziggo gekeken en zag daar tot mijn verbazing geen storing (meer) staan op mijn postcode. Thuisgekomen nog steeds geen Internet en telefoon., dus maar weer bellen.

    De melding over de regio storing kreeg ik niet meer, dus dat was mooi. De helpdeskmedewerker die ik te spreken kreeg liet me de standaard handelingen uitvoeren (kabel rechtstreeks op pc en niet via de router, modem uit/aan, coax loskoppelen etc.). Ik vertelde deze jongeman dat het probleem niet aan mijn bekabeling/netwerk lag (ik werk al twaalf jaar in de IT en heb er wel een beetje kaas van gegegeten) omdat ik ook geen telefoon meer heb. Ook als er geen lan kabel in mijn modem zit en dat het lampje van telefoon 1 constant blijft knipperen. Meneer vond het toch nodig om de virusscanner uit te zetten en nog meer van dat soort onzin (ik heb vier pc's/laptop thuis met verschillend operating systems en virusscanners en geen van alle werkt meer). Uiteindelijk wist hij het ook niet meer en melde dat het waarschijnlijk nog de naweeën van de groepsstoring was. Ik vertrouwde het geenszins en toen ik na een paar uur nog steeds geen Internet en telefoon had heb ik weer gebeld.

    Tot mijn verbazing kreeg ik weer de melding over de storing in de regio en natuurlijk dat de wachttijden langer dan normaal waren. De medewerker die ik toen te spreken kreeg snapte wel dat het probleem niet bij mij lokaal lag (zijn collega die ik er voor had gesproken had dus een aantekening gemaakt dat het probleem bij mij lag!) en wist me te vertellen dat dit een bekend probleem is met de nieuwe Arris (ik heb een ARRIS Touchstone EuroDOCSIS TM7028) modems. De modem geeft wel een IP adres af maar laat geen dataverkeer door (Default gateway is niet te pingen of benaderbaar). Op de vraag dat als het een bekend probleem is dat het dan wel snel opgelost zou zijn wist hij geen antwoord. Gelukkig heeft wel een taak voor de tweede lijn aangemaakt.

    Ik ben nu in afwachting hiervan. Helaas zit ik nu op mijn werk en kan niets controleren en moet ik wachten tot vanmiddag laat om te checken of alles het weer doet. Dit is even in het "kort" mijn verhaal. Ik ben benieuwd of het vanmiddag is opgelost en zo niet of ik dan een monteur kan eisen? Iemand hier ervaring mee of me een beetje raad/advies kan geven hoe te handelen in deze?

    Alvast bedankt,
    Marcello.
     
  4. een trace werkt bij mij ook niet en helaas ben ik ook nog steeds niet terug gebeld, maar als ik het zo hoor wordt je terug gebeld om een afspraak te maken voor volgende week. :evil::evil: Dit is toch van de zotte!!
     
  5. Weer de HD gebeld en zoals ik al verwachte moest ik afwachten tot de 2e lijns mij ging terug bellen. ***zucht***

    wat ik me wel opeens afvraag is: als ziggo 2 weken verzuimt je een dienst te leveren, dan heb je toch ook het recht om 2 weken in te houden van het abonnementsgeld?
     
  6. Klopt. Mag ook gewoon.
    Wat je moet doen is je modem los, bellen en zeggen hij doet het niet.
    Meer niet. Je krijgt meteen een monteur afspraak...
    Werkt!
    vanmorgen gedaan
     
  7. De vriendelijke medewerker begon tegen mij ook meteen over vermindering van de kosten, maar dat interesseert me helemaal niet, het moet gewoon gaan werken.. als ik een dienst afneem ga ik er vanuit dat het werkt. Dat er een keer een storing o.i.d. is dan kan ik dat begrijpen, maar een week of meer zonder inet en tel is toch niet meer van deze tijd denk ik..?
     
  8. Daar Ben ik het helemaal mee eens, maar dit is denk ik de enige manier om ze wat bewuster te maken van het probleem. Als iedereen dit nu doet, dan voelen ze dat wel. (hoop ik) Het wordt hoog tijd dat ze het kabelnetwerk open gooien voor andere aanbieders.

    Wanneer komt er trouwens een monteur bij jullie langs? Houdt er rekening mee dat wanneer een monteur langs komt het geen garantie is dat de storing verholpen wordt, ik ben namelijk van mening dat niet de modem is die defect is, maar een instelling of softwarematig issue is in het netwerk. (dit is enkel berust op een vermoeden natuurlijk)
     
  9. Ziggo minacht Woerden

    Hallo Woerden (ook 3446, Snel & Polanen)! Ik had jullie liever niet of onder andere omstandigheden ontmoet, maar ik sluit me aan bij het uithuilclubje:cry:.
    Vanaf donderdag 3 september geen Inet en telefoon meer (nadat het nieuwe Arris modem enkele weken ongestoord had gewerkt). Gebeld met HD, aantal resets uitgevoerd, met, zonder router etc. Zonder resultaat anders dan dat HD een taak aanmaakte; de TD neemt binnen drie werkdagen contact met u op.
    Gisteren maar eens gebeld want er belde natuurlijk niemand. 'Ja, het lijkt er op dat de TD er naar heeft gekeken'. Weer gehannes met kabels, resets en even, heel even deden zowel telefoon en internet het om direct na het gesprek weer te weigeren. 4 Steady groene lampje en twee knippers zijn nu weer mijn deel: geen bruikbare verbindingen. Vanochtend dit doorgegeven aan de HD en gevraagd naar het escalatietraject. Dat is er niet... Gewoon afwachten en het beste er van hopen is het professionele advies van Ziggo.
    Er is bij Ziggo totaal geen begrip voor het feit dat je al dagen verstoken bent van werkende verbindingen; andersom zijn ze er zelf als de kippen bij om je er aan te herinneren dat je nog niet aan je betalingsverplichtingen helpt voldaan (ik heb obv vertrouwen een auto incasso lopen, dus op mij niet van toepassing).

    Met deze schuiver is het Ziggo gelukt om mij van ambassadeur tot ontevreden klant te converteren :? Hulde... Mochten jullie verbeteringen in Woerden merken, ik houd me aanbevolen en zal hier ook over evt voortgang posten. In de tussentijd: succes!

    BTW De monteur mag bij mij langs komen met een oud modem dat wél werkt. Dat repareren doen ze maar in hun eigen tijd. Onbegrijpelijk dat Ziggo ongeteste of slecht geteste modem op deze manier uitserveerd. Ook nog eens aan hun beste klanten. Banners op hun site van 20 naar 50 Mbps vind ik erg ongepast; een belofte die ze nog lang niet (overal) kunnen waarmaken...
     
  10. werkt de oude modem?

    Thuis heb ik nog de oude (motorola) modem liggen, die ga ik maar eens ff afstoffen:)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina