1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

FOXlife: ondertitel fout

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door G.bruiker, 7 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ondertiteling is echt heel klein.
    En komt inderdaad bij vlagen door.
    Volgens Anoniem zit er geen ondertiteling in de stream,maar deze was er bij de start toch echt wel.
    In elk geval hoop ik dat ze het fixen want dit was niet om aan te zien.
    En om 12 uur herhaalden ze al de aflevering van 10 uur.
    Alleen hoe laat je fox merken dat de ondertiteling niet klopt ?
     
  2. Volgens Ziggo was er inderdaad in de middag sprake van 2 ondertitel streams, een DVB en een teletekst.
    Fox zou zelf op het laatste moment zijn overgeschakeld op de ingebrande ondertiteling.
    Het probleem zou dus niet bij Ziggo liggen,maar bij FOX.
    Alleen kun je dus via de Nederlandse pagina's geen kontakt opnemen.

    Nog een beetje maf, op de IRFOX was wel EPG data,maar op de humax 5000 niet.
    De Humax IRFOX herkende de zender op 151 niet,dus als je 151 ingaf deed deze niets.
    In de lijst stond op 151 onbekende zender.
    Via de lijstweergave bij kanalen indelen kon ik er wel bij en veranderde de naam in Foxlife toen ik er op afstemde,en daarna was de zender ook via het ingeven van 151 bereikbaar.
    Het blijft dus bij een nieuwe zender toevoegen een probleem, mijn buurman ( ook met een IRFOX ) beweerde keihard dat Foxlife nog niet uitzendde,want als je 151 intikte kwam je weer terug op de laatst bekeken zender.
    Er zullen dus een flink aantal mensen zijn die de start niet eens gezien hebben,want via kanaal 151 was deze op de humax in elk geval niet op te roepen.
     
  3. Wij melden dit probleem bij onze signaal leverancier Ziggo en als Ziggo van mening is dat dit veroorzaakt wordt bij hun signaal leverancier dan dienen zij weer contact op te nemen met die signaal leverancier om één en ander te laten corrigeren. Ziggo weet hoe ze met die signaal leverancier contact op moeten nemen in geval van fouten in het aangeleverde signaal. Het is dan erg makkelijk om de klanten van Ziggo rechtstreeks met hun signaal leverancier contact op te gaan laten nemen om problemen die uiteindelijk tot uiting komen via het signaal van Ziggo te gaan laten oplossen. Ziggo verdient aan dit signaal, dus gaan ze maar eens waarmaken waar wij ze voor betalen.
     
  4. Fox zou er inmiddels vanaf weten volgens een Ziggo medewerker op dit forum.
    Grappig is ook wel dat op de IRFOX de ondertiteling groter was dan op de Humax 5000,misschien dat die bij het upscalen iets met de subs doet ?
    De tv waar de IRFOX op staat is HDREADY, en waar de 5000 op staat is FULLHD dus dat is misschien de reden waarom de een de ondertiteling wel mee vindt vallen.
    Op de full hd met de humax 5000C kan mijn vriendin op 3 meter afstand de ondertitels niet meer lezen.

    Ik heb gisteren telefonisch kontakt gehad met de klantenservice van Ziggo en daar zeiden ze dat er geen klachten waren.
    Maar als ik dan zie dat de zender op de IRFOX zonder truukjes niet eens te zien was vraag ik me af hoeveel mensen daadwerkelijk gekeken hebben.
    Ik ben met je eens dat het niet mijn taak is om kontakt op te nemen met Foxlife maar als er inderdaad niemand met Ziggo belt belandt mijn klacht op de grote hoop en gebeurt er niets mee.
    Ondertussen heb ik dus van de meelezende Ziggo medewerker begrepen dat Fox er aan werkt.
    Anoniem (die ik een PB had gestuurd) zei dat er geen substreams aanwezig waren en dat het probleem bij FOX lag,hoewel er dus wel in het begin substreams waren.
    Alleen zegt die dan weer niet,ik zal het bij Fox melden,maar een andere meelezende medewerker heeft mij zelf een PB gestuurd en gemeld dat fox het wel weet en er mee bezig is, er zijn gelukkig dus ook medewerkers die iets meer info verstrekken ;) :thumb up:
     
  5. Reactie van Fox:
    Hi,
    Thank you for your feedback, and for watching the channel on our fisrt day of broadcast.
    We are very excited to be able to provide the Dutch market with this channel.
    We will fix the problem of the subs asap. As yesterday was the first day of transmission, sometimes little problems like that can occur.
    Many thanks,
    Alex
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 sep 2009
  6. Had deze gebruiker al gesproken via de PM.
    Zoals aangeven wij hebben contact hierover gehad met FOX.
    Men heeft al e.a aangepast dus het wegvallen van de ondertitels zal niet meer voorkomen ook is de uitlijning aangepast.


    M.b.t. lettertype dit is een keus van FOX, er is wel aangeven dat een aantal gebruikers dit te klein vindt. Zou zeggen laat even weten wat jij hiervan vindt als we allemaal op 1 lijn zitten dat het groter moet dan kan FOX dit misschien alsnog aanpassen. Kan me ook voorstellen dat sommige kijkers dit wel oké vinden zo. Laat je mening maar even weten.
     
  7. Ik zeg: 1 tikje groter ( vrij naar Maurice de Hond ) op een full HD zijn ze erg klein, en niet in het midden,of bedoel je dat met de uitlijning ?
     
  8. Nou de ondertiteling is terug, ben alleen niet zo'n voorstander van de huidige links uitlijning.
    Een half uur geleden stond deze nog in het midden, wat ik voor de focus op het beeld prettig vind.
     
  9. Absoluut iets groter !!!
     
  10. Ondertiteling staat in het midden en aan de grote ervan begin ik zo langzamerhand wel te wennen :mrgreen:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina