1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Uitvallen Ubee modem

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door VanRoyal, 7 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. let op iedereen, reset het modem!!

    Sinds vanavond, na een hard-reset, werkt het Ubee plots GOED i.c.m. Usenet! Getest op 8 connecties: 5.72MB/s, getest met 20 connecties: 5.75MB/s :D

    Het modem deed er heel lang over om on-line te komen, +/- 15 minuten en zal dus zeer waarschijnlijk nieuwe firmware hebben ingeladen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 nov 2009
  2. Dan heb jij denk ik geluk gehad. Hier blijft internet zeker 1 keer per dag uitvallen. Op het Ubee modem blijven netjes alle lampjes branden, maar resetten is de enige manier om alles weer te laten werken.
     
  3. Ziggo uitval

    Hier is het nog steeds bagger, oftewel als ik ga downloaden, is bijna standaard dat ie na 5 minuten uitvalt, de boel resetten en het werkt weer, echter dit gebeurd toch zo'n 3-4 keer per dag, de Helpdesk heeft geen oplossing ( ja meneer wij weten het ook niet meer ) . Dat is lekker, ze weten het niet meer. Nou ik kan je vertellen ik weet het wel, ik kijk het tot Januari aan, nog steeds hetzelfde en ik zeg alles op !!!!, voor mij geen ziggo meer dan.
     
  4. ubee hangt

    Hier op postcode 2623 sinds 2 weken een ubee modem.
    Niets dan ellende, modem hangt, geen internet en telefoon.
    statuslampjes blijven goed. na reset (spanning eraf/erop) wil modem soms ook niet online.
    Zondagmiddag 15-11 maar liefst 5 keer gereset omdat alles weer hing.
    2 collega's met zelfde modem en ook de nieuwe alles in 1 met ubee in delft en ypenburg hangen op exact hetzelfde moment.

    Vanmiddag monteur geweest. Er is een filter geplaatst.
    Dit heeft wel voor een betere signaal/ruis verhouding geleid, zowel bij mij op 2623 als bij collega 1 straat verder
    Echter 1 uur later lagen zowel telefonie als internet alweer plat bij beiden.

    Donderdag wordt de wijkcentrale gechecked en hopelijk de gevraagde arris geleverd. Verder staat ziggo verbaasd over het feit dat ze beiden op exact dezelfde tijd plat gaan, dit zou toch storing op de lijn betekenen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2009
  5. Precies dezelfde problemen met de Ubee modem hier: ongeveer 3x per dag vliegt de (verder erg snelle) verbinding eruit. Ook bij een kennis die eveneens in Den Haag woont gebeurt dit, maar op andere tijdstippen.

    Vrijdag komt er een monteur langs, hopelijk werkt zo'n signaaldemper hier ook -- anders mogen ze een Arris modem leveren.
     
  6. Zelfde...

    Ook sinds enkele weken Alles-in-Een. Alleen maar problemen. Opzich goede snelheid, maar tot wel 5 keer per dag moet ik het modem resetten.
    Kei dure router aangeschaft (Linksys WRT610N, maar die wilde ik toch al voor Gigabit LAN) en nog steeds geen stabiele verbinding.

    Zit hier in Nootdorp/Ypenburg, dus ex Casema gebied...

    Ga toch maar eens bellen met die knakkers.

    Groet
    Pieter
     
  7. Nou ben ik benieuwd: hebben jullie gebeld op het moment dat het modem er uit lag (dus mobiel) of na de reset (dus via Ziggo)?
    Als ik namelijk met Ziggo wil bellen bij voor de uitval van dit fijne Ubee modem, reset ik m dus eerst zodat ik weer internet en telefoon heb. Vervolgens zeggen ze dus bij de helpdesk dat alles het gewoon doet en ze dus geen monteur kunnen sturen! Terwijl het modem dus zo'n 1 a 2 keer per dag uitvalt en het probleem met Ubee modems wel bij de helpdesk bekend is....
     
  8. Had hier ook het probleem van spontane resets van het Ubee modem ook al een keer een monteur aan huis gehad ook dat gaf geen oplossing maar sinds afgelopen vrijdag (de 13e) is het modem niet meer offline geweest, daarvoor had ik soms wel 6 resets op een avond.
    Dus wie weet gaat het toch nog goed komen met Ziggo.
     
  9. ubee status uitlezen

    Met behulp van de gratis SoftPerfect network scanner ( http://www.softperfect.com/products/networkscanner/ ) kan het ip-adres van de Ubee gevonden worden.
    Daarna is het mogelijk om de status van het modem uit te lezen.
    Er moet een poort scan uitgevoerd worden in de range
    10.128.1.1 - 10.255.192.192
    dit kan enkele dagen duren, de mijne had ik na 23 uur zoeken
    Hierdoor kon ik zien dat voordat er een filter geplaatst was de SNR (signaal ruis)maximaal op 34 dBmV voor kanaal 1 zat en op 27.8 dBmV voor kanaal 4 zat. Na plaatsing van het filter door de monteur zat dit op 38.3 dBmV voor alle 4 de kanalen.
    Helaas nog geen password kunnen vinden om in het advanced deel van de modem te kunnen kijken.
     
  10. helpdesk

    Gewoon doorzeuren dat het onacceptabel is dat telefonie zo vaak plat ligt en een monteur eisen!
    Donderdag zie ik hier in 1 week tijd voor de 2de keer een monteur en wordt ook de wijkcentrale gechecked.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina