1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Uitvallen Ubee modem

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door VanRoyal, 7 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. kriszty

    kriszty Forum Member

    Berichten:
    6
    ga het vanavond proberen, ben benieuwd !!

    dank je
     
  2. VanRoyal

    VanRoyal Forum Member

    Berichten:
    18
    Bij mij is afgelopen dinsdag de Ubee vervangen door een Arris en tot op heden is de modem nog geen enkele keer opnieuw opgestart. Ik klop voor de zekerheid nog even af, maar het lijkt erop dat mijn probleem verholpen is. Jammer dat het 2 maanden moest duren, terwijl ik al veel eerder aandrong op het omwisselen van de modem. Downloaden via Usenet gaat nu trouwens ook netjes op de volle 50 Mbit, dat ging met de Ubee ook niet goed (zie andere topics).
     
  3. VIPMember

    VIPMember Forum Member

    Berichten:
    7
    Ook ik ben zins een week de gelukkige bezitter van het UBee moden.
    Voorheen met het Motorola modem altijd stabiel 20/3, maar nu
    met het Ubee modem 2 a 3x per dag gooit hij mij offline.
    De hele wereld weet het al, behalve de Ziggo helpdesk.
    Zij vroegen mij om het bij te houden wanneer het gebeurt.
    Ja lekker dan, ik internet toch niet de hele dag !
    Daarvoor heb ik een programmaatje gemaakt die het voor me doet.
    Deze maakt een logbestand aan wanneer er niet gepinkt kan worden
    naar een bepaalde server (standaard www.google.nl). Mocht er niet gepinkt kunne worden, gaat het programma er vanuit dat je ofline bent
    en het Ubee modem dus faalt. Dit log tekst bestandje kan ik zo naar de Ziggo helpdesk sturen.

    Misschien dat jullie het ook handig vinden om te gebruiken, dus heb ik
    het programma maar even online gegooid.

    http://EasyFactuur.com/onlinepingcheck

    Dat alles maar snel opgelost mag worden met dat Ubee modem!
     
  4. VanRoyal

    VanRoyal Forum Member

    Berichten:
    18
    Je had ook gewoon Pingplotter kunnen gebruiken ;-) Maar handig tooltje!
     
  5. hbolster

    hbolster New Member

    Berichten:
    1
    Ubee / arris

    Hallo. Ben sinds 2 weken in het bezit van een Arris modem. Alle problemen opgelost. Ubee modem bleef problemen geven. Omruil actie gehad bij de monteur van Ziggo. Moet zeggen... Netjes opgelost.:mrgreen: heb nu 46 down en 4,5 up.
     
  6. VIPMember

    VIPMember Forum Member

    Berichten:
    7
    Ook ik heb vorige week een monteur aan de deur gehad.
    Hij had nog nooit het Ubee modem gezien :roll: laat staan over
    de problemen gehoord. Omgewisseld voor een Arris en vandaag
    een week later nog geen een keer offline geweest, ook de snelheid
    is nu stabiel.
     
  7. albrecht30

    albrecht30 Forum Member

    Berichten:
    6
    zit nu ook met ubee evm3200 modem...nadat monteur was vertrokken heb ik de wireless router geinstalleerd...modem download is 20mb, sppedtest geeft 19.5mb aan..prima dus......mdem werkte met kabel goed....

    strom af van ubee en......hij komt niet meer op internet(via UTP kabel richting laptop)....reset, kabels/stroom af etc etc.....lampjes blijven knipperen maar hij komt er niet meer op.....HD gebeld...binnen 48uur verhaal....hmm...

    iemand nog ne tip hoe de ubee toch nog op internet kan komen???
     
  8. kontknager

    kontknager Forum Member

    Berichten:
    88
    Iedereen heeft problemen met dit modem in oud casema gebied, heb het zelf ook gehad en ook bij 3 personen die ik ken. En dan nog iedereen hier op dit forum. Heb je geen ander modem staan?
     
  9. albrecht30

    albrecht30 Forum Member

    Berichten:
    6
    nee, helaas geen ander modem...inmiddels van alles gedaan, coax eruit erin, stroom voor een uur en langer eraf, reset knop etc etc....niets helpt...modem krijgt geen contact met internet.....lampje met pile omhog blijft soms branden, maar pijltje omlaag blijft knipperen.....wil liefst alles weer opzeggen....grote fout gemaakt dat ik andere abo niet voor 1 maand parallel heb laten lopen....lesson learned.....
     
  10. pIETJEPUk-NL

    pIETJEPUk-NL New Member

    Berichten:
    4
    om precies de zelfde reden heb ik mijn xs4all nog niet opgezegd. en zoals het er nu naar uitziet gaat dat ook niet gebeuren.

    17 computers elke dag online om gameservers te vullen (Battlefield2) en 16 staan er nog gewoon op de XS4all internet 4/1 (in de 5 jaar nog NOOIT een lost connection gehad echt nog nog ooit) (Zoetermeer postcodegebied 2713)

    1 computer op de Ziggo 50/5 (ubbee modem) en 10x op een dag internet verbinding weg (heb een pingtool draaien). ik heb helemaal geen zin in een Helpdesk of een monteur, dat lost zo te lezen in deze forums niks op.

    ik wacht het nog een maand af en dan maar geen snel internet/Digitale TV en telefonie.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina