1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Internet via router werkt niet of valt soms uit

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door Skipito, 6 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Beste,

    Ik had vroeger een WIRED Sitecom router. Telkens wanneer ik wou internetten, lukte dat niet, maar als ik direct mijn computer verbind met mijn modem, gaat alles goed. Als ik mijn PC via router aansluit en dan op mijn modem, valt het weg. Ik dacht dat mijn router kapot was, dus ging ik een nieuwe kopen: een 300n Sitecom router. Het werkte voor 3 dagen goed, maar nu valt het netals bij de vorige weg. Direct mijn PC via modem aansluiten werkt prima.

    Help me aub. Ik heb gewoon de nieuwste firmware etc.
    Bij de installation manual, staat er gewoon dat ik mn PC moet verbinden naar mn router en die dan verbind naar mijn modem, wat ik trouwens ook gewoon doe. Het ligt niet aan de kabel, want bij andere PC's doet ie het ook niet goed.

    (Voor alle duidelijkheid: het is met draad verbonden) Ik heb geprobeerd router en modem stekker eruit te halen en erin te stoppen, maar geen resultaat.

    Help!
     
  2. ik heb hetzelfde probleem, vorige week woensdag heb ik alles door een monteur laten installeren, hij had alles bij zich (ben dus sinds vorige week overgestapt naar Ziggo alles in 1 extra)

    De monteur had alles aangesloten en ik had internet via de router, snelheid echter maar rond de 20mb ipv 50mb maar dat moest ik even afwachten omdat misschien nog niet alles was geactiveerd. Echter 5 minuten nadat de monteur weg was viel de internet verbinding weg. Alle testen gedaan, resetten - ander kanaal kiezen etc, je kan het zo gek niet bedenken of ik heb het wel gedaan.

    Toen kabel aangesloten op modem en toen deed ie het wel en haalde ik een snelheid van 48mb download en 4,8 upload, dus helemaal goed. Uiteindelijk kabel in de router gedaan en alles deed het, snelheid helaas weer terug naar 20mb

    maar na een half uur weer de verbinding weg. Weer bellen met Ziggo en gezegd dat we nu alles wel hadden geprobeerd. Hij zou een spoedorder van het probleem maken en een nieuwe afspraak met een monteur maken, ik zou na het weekend gebeld worden echter ik wacht nog steeds op dat telefoontje.

    Als ze woensdag nog niet gebeld hebben dan kunnen ze de T@^&%$g krijgen en stap ik over op wat anders. Ik koop bij hen een premium router van 99 euro terwijl er hele goede in de handel zijn voor minder dus ik verwacht een top router

    Zit nu via de kabel door het huis te internetten maar mijn vrouw vind dat niets, die kabel verdiend ook niet de schoonheidsprijs.

    Wel raar trouwens, ik heb sinds vorige week dus een monteur gehad om alles aan te sluiten maar de digitale tv tuner is nog steeds niet in huis...

    ik hou jullie op de hoogte :pompom:

    oja ik heb een netgear router met usb wifistick, ook van netgear, misschien niet geheel onbelangrijkom te vermelden
     
  3. is het een n-type usb stick?
    Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/15.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
     
  4. Beste,

    Hannibal-fmj, weet je nog wat dat monteurtje heeft gedaan? Je hebt dus eigenlijk ~80 euro betaald voor iets nutteloos of niet?XD

    Ik weet namelijk nog steeds niet wat ik moet doen. Het is iig een router probleem...nietwaar?
     
  5. ik heb alles in de N-versie. Als het goed is komt de monteur van de week langs met een nieuwe router...zoniet dan is ziggo al na een week een nieuwe klant kwijt
     
  6. bedraad via modem zonder router

    [​IMG]
     
  7. Er is een gewenste opstart voor een router, wanneer er eerst een PC op het modem heeft gezeten:
    Alles uit; modem aan en wachten tot alle lampjes branden (en telefoon werkt indien van toepassing); router aan en wachten tot alles werkt; PC aan en idem.

    Bij sommige routers heeft het geholpen die volgorde één maal te veranderen, dus:
    Alles uit; router aan en wachten tot alles werkt; PC aan en controleren of de router interface in de lucht is; modem aan en wachten idem....

    Sommige routers moeten teruggezet worden op fabrieksinstellingen; voor een nieuwe zou dat eigenlijk niet nodig zijn, maar je weet nooit waar hij vandaan komt......

    Als test kan je het MAC-adres van je PC klonen in je router. Wanneer dat helpt, heeft je probleem vermoedelijk te maken met een ongelukkige Ziggo-router waar je als router op terecht komt en als PC niet.

    Mees de Roo
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina