1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Nog niet gecertificeerde modellen

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door Nop, 4 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Verhaal halen bij de leverancier, misschien?
    Of toch maar een decoder>

     
  2. Ik heb een decoder (Humax 5050) maar ik wou graag via een officiële ci gaan kijken. Maar dat gaat dus mooi niet door ivm. een groot mis beleid van Ziggo.
     
  3. Er komen nu eenmaal nieuwe technieken beschikbaar. Je kunt Ziggo moeilijk de schuld geven van het niet aanwezig zijn van bepaalde hardware (CI+ slot) in jouw (ten opzichte van de huidige markt) verouderde TV.
    Als je een PC koopt ga je toch ook niet klagen als je na een jaar niet meer de nieuwste games kunt spelen op maximale prestaties?

    Verder had je ook vorig jaar al kunnen weten dat de CI sloten zoals toegepast in dat model niet door Ziggo ondersteund worden. Kortom: pech gehad. Het is vervelend maar met dit soort uitbarstingen komt je nergens. Ik zou zeggen, koop een Alphacrypt en geniet er nog van zolang deze nog werkt.
     
  4. Belachelijk !
    Je kan van een doorsnee consument toch niet die diepgravende onderzoeken verwachten....
    Er wordt veel te makkelijk over gedaan en voor leken is het al helemaal een drama (lees mijn ouders).
    Die kopen een nieuwe tv, met dvb-c ondersteuning wordt nog geadviseerd....

    Useless dus.
     
  5. Ik koop nu bijv. een Toshiba 55zv365, deze is ook niet CI+ dus dat weet ik.
    Het toestel is uit de nieuwe range met huidige technieken.
    Vraag me enkel af waarom er dan een CI module inzit (DVB-C) en deze met Alphacrypt wel werk.
    Ik denk allemaal dat het bewust consumentje pesten is en deze weer geld afhandig maken.

    Ik kijk naar beeldkwaliteit en daarin scoort Toshiba veruit het best, dus daar gaat het om.
    Dan misschien maar een extra kastje, vaak krijg je dan ook meer mogelijkheden dan het beperkte tv kijken met voor ingestelde kanalen en weinig andere parameters.
     
  6. Als je graag digitale televisie wilt kijken, zul je uiteindeijk eens bij Ziggo terecht komen. Op de site van Ziggo staat een lijst. Als je een TV aangeboden wordt waar DVB-C in zit, kun je toch op zijn minst even uitzoeken (of laten voorlichten over) wat dat is. Een kijkje op de site van Ziggo om even te kijken of je TV op die lijst staat noem ik geen diepgaand onderzoek. Bovendien vind ik een uitgave van een paar honderd euro wel een iets grondiger onderzoek waard dan een tandenborstel.
     
  7. Working@ziggo? Je kunt toch niet met droge ogen beweren dat Ziggo hier een helder beleid voert? Een dienstenleverancier als Ziggo zou zich meer aan zijn klanten gelegen moeten laten liggen. Het mooiste argument: "wij hebben de Alphacrypt nooit ondersteund" Misschien had een correct bedrijf dat gewoon wel gedaan...
     
  8. Het beleid van Ziggo is heel duidelijk. Er zijn twee officiële manieren om digitaal televisie te kijken: via een externe decoder en via de CI+ CAM mits de televisie daarvoor geschikt is.

    Er is een reden waarom Ziggo de Alphacrypt niet ondersteunt: voor bepaalde kanalen kunnen door de contentleverancier beperkingen afgedwongen worden. We hebben al enkele voorbeelden voorbij zien komen: niet opnemen, geen reclame doorspoelen. Die beperkingen gelden lang niet voor alle zenders en zeker niet die in het basispakket.

    Echter, Ziggo heeft een commercieel belang om de overstap naar extra keuzepakketten zo klein mogelijk te maken. Als je met je Alphacrypt naar het basispakket kan kijken en je moet vervolgens een speciale andere CAM aanschaffen om de premium content te kunnen zien, hoe groot is de kans dat mensen daartoe bereid zijn? Nu de CI+ CAM ook afgedwongen wordt voor het basispakket is de stap naar premium content niet groter dan één vinkje op de website of een telefoontje naar de verkoopafdeling van Ziggo. Let wel: de verkoopafdeling en niet de helpdesk!

    Ik denk dat de enige reden is dat de Alphacrypt tot op heden gewerkt heeft is dat ze hem niet kunnen blokkeren zonder de werking van een hoop externe decoders ook te verstoren. Je kunt zeggen wat je wilt maar het beleid van Ziggo is kraakhelder: onze CAM of geen CAM.

    For the record: not working@Ziggo.
     
  9. Wie heeft dat advies gegeven dan? Ik kan me niet voorstellen dat het Ziggo was die adviseert om gewoon een tv met een DVB-C tuner te kopen.
    Het advies is natuurlijk gegeven in een elektronicazaak. Je kunt Ziggo niet zomaar verantwoordelijk houden voor een verkeerd advies van een andere partij.
     
  10. Mwoa. Op het moment dat CI+ nog niet geïntroduceerd was, werden er inderdaad een hoop vage verhalen verteld.

    Over de technieken die ze actief gebruiken zijn ze vrij duidelijk:
    Alleen gecertificeerde hardware wordt ondersteund. Dat geldt voor set top boxes, CAMs en TVs.
    Dat dit beleid (en de beweegredenen ervan) twijfelachtig is, ben ik het mee eens. Ik ben ook van mening dat de "ondersteuning" op "gecertificeerde" hardware niet veel voorstelt. Het is echter wel glashelder dat Ziggo zich het recht voorbehoud om bij gebruik van niet gecertificeerde hardware te zeggen "Problemen? Pech gehad".
    Dus, kortom:
    ...een commerciële keuze van Ziggo, daar hoef je het niet mee eens te zijn (ben ik ook niet), maar je kan onmogelijk beweren dat ze daar niet helder in zijn.

    Je kunt Ziggo ook niet verantwoordelijk houden voor slechte adviezen door verkopers die zelf niet goed op de hoogte zijn (zoals in het voorbeeld van relaxteb).

    Working @ Ziggo? Nee, maar ik vind dat als je kritiek hebt, deze gefundeerd moet zijn. Hoewel er zat redenen tot klagen zijn, kun je ook niet alles zonder meer bij Ziggo neergooien.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina