1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

snelheid alles-in-1 plus beneden peil

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door kibo, 3 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Test eerst maar eens zonder router en ga niet zonder meer af op uitspraken van Ziggo medewerkers over je router. Wat voor router heb je ?
     
  2. Henkkuik,
    Geef in het vervolg wat meer informatie. In je huidige geval b.v.:
    Ik gebruik router merk A type ABC-123 met firmware rev 3.21
    Dan kunnen wij hier meestal gelijk zeggen of zo'n router werkelijk vervangen moet worden (voor een plus niet echt waarschijnlijk).

    Nog handiger is het om een goede beschrijving van je gebruikte apparatuur bij je persoonlijke gegevens op te nemen; kijk b.v. wat er bij mij staat en realiseer je hoeveel sneller dat werkt omdat allerlei overbodige vragen geskipt kunnen worden.

    Mees de Roo
     
  3. router

    Ik heb een netgear WGR614v6
    Zonder router 19.6 en met router 14.1
    Ik heb mijn abonnement weer om laten zetten naar een bassis pakket.
     
  4. snelheid stort niet in ?

    bij mij eigenlijk nooit elk uur zelfde snelheid

    [​IMG]

    ps : test was met 200kb/s upload op ander netwerk

    peter


    info modem aris702b router linksys:wrt610n
     
  5. Je hebt met aie plus voor maar tien euro meer een bijna tien keer zo snelle lijn in vergelijking met basis (1,5 t.o.v. 14,1, zonder router (of met een betere) zelfs 19,6!)). Je upload is zelfs 12x sneller. Lijkt mij toch een flinke verbetering voor dat geld?

    Of je moet verder niets mee doen met die toegevoegde snelheid (alleen mail en beetje surfen), dan is basis een prima abo. :thumb up:
     
  6. En test je met je PC bedraad aangesloten op je router of draadloos?

    Mees de roo
     
  7. snelheid alles-in-1-plus beneden peil

    Ik had eerst ook een slechte snelheid en dacht ook dat het aan ziggo lag.Maar na lang zoeken naar de goede instellingen van mijn router haal ik nu dit.
    [​IMG]

    ik ben tevreden met mijn alles in 1 plus :pompom:
     
  8. Ik heb ondertussen al wat monteurs thuis gehad. Dit is de status van mijn Arris modem op dit moment :

    Downstream 1 202.00 MHz -0.95 dBmV 35.42 dB QAM 256
    Downstream 2 194.00 MHz -1.48 dBmV 35.25 dB QAM 256
    Downstream 3 210.00 MHz -2.07 dBmV 35.78 dB QAM 256
    Downstream 4 218.00 MHz -2.22 dBmV 35.78 dB QAM 256

    Upstream
    Upstream 1 20.00 MHz 45.00 dBmV Mixed (TDMA and ATDMA) 2560 64QAM

    Zijn deze waardes zoals ze behoren te zijn? Mijn download is rond 48, de upload zo rond de 3.6.
     
  9. De upload zou wat hoger kunnen, maar dat lijkt in ieder geval niet te liggen aan de signaal en S/N niveaus; die zijn ruim binnen specs.

    (Oude) Routers, router-firmware, router QoS, router parential control, router wireless instellingen, oude PC's, oude ethernet drivers, goede maar remmende antivirus en/of personal firewall software, zijn zo enige zaken die roet in het eten kunnen gooien.

    Mees de Roo
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 sep 2009
  10. Hang alweer 10 minuten aan de lijn met ziggo.
    Zal mijn bevindingen wederom even kenbaar maken.
    Na verscheidene mailtjes niets anders terug dat ik spyware,virussen enz zou hebben.
    Na mij aanhoren dat ik bij veilige modus met een directe internetkabel amper downloadsnelheid had was dit nog niet voldoende een monteur langs te sturen.
    De technische dienst zal wel even op afstand kijken.
    Om moedeloos van te worden zeg.
    http://speed.io/backend/result/24250421?pID=project1

    http://speed.io/backend/result/24250348?pID=project1
    http://www.speedtest.net/result/578050068.png
    http://www.speedtest.net/result/578043854.png
    http://[​IMG]
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina