1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

snelheid alles-in-1 plus beneden peil

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door kibo, 3 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. messed-up

    messed-up Forum Member

    Berichten:
    596
    Ik mag hopen dat ze er mee bezig zijn, zelfs mijn upload zakt nu in elkaar :evil::evil::sleep::sleep::giveup::giveup:

    [​IMG]
     
  2. Oxize

    Oxize Forum Member

    Berichten:
    22
    Houden jullie wel rekening dat kabelgebruikers op meerdere nodes verdeeld zijn. Het is niet zoals ADSL dat je op een 1:1 node zit, waarvan je gegarandeerdt de snelheid kan halen mits je telefoonlijn niet ver van de centrale zit.

    Bij kabel heb je soms wel 1:10/1:20 en zelfs 1:50 node verhoudingen. Dus hoe meer mensen s'avond lekker zitten te downloaden hoe slechter je upload en download s'avonds wordt. Ziggo kan hier niks verder aan doen. Hooguit wat knijpen bij sommige servers, maar dan nog zou je dat de gegarandeerde snelheid moeten hebben. Denk dat je eerder moet kijken naar de wijkcentrales.

    Het zou zo kunnen zijn dat de wijkcentrales in de buurt gewoon aan hun maximale capiciteit zitten s'avonds wanneer ieder lekker aan het dowloaden is. Kan me niet voorstellen dat bij de Datacenter van Ziggo waar al hun servers staan dat ze daar kampen met bandbreedte. Die gebruiken over algemeen dikke glasvezellijnen waar genoeg overheen kan.

    Hou verder ook rekening met hoe oud de coax-bekabeling is. Zit deze al een hele tijd in de grond? Hoe is deze aangesloten in de meterkast, zit er ruis op de Coax, etc?

    Je bent van zoveel factoren afhankelijk die je download/upload kunnen beinvloeden.
     
  3. Henk H

    Henk H Forum Member

    Berichten:
    31
    kijk maar eens terug in de historie van enkele "mede collega's" dan zul je zien dat wij overal al rekening mee hebben gehouden.
    en als er teveel mensen aan het downloaden zijn, waardoor de snelheid naar beneden gaat, heeft dit toch te maken met capaciteits problemen.
    zoals ook al menigmaal hier verteld is.
    tevens zijn bij een aantal mensen de wijkkasten gecontroleerd, en is daar uitgekomen dat er zeker wel capaciteitsproblemen zijn bij de bron (ziggo)
    dit wordt nu zelfs ookerkent door ziggo, enminste in mijn geval wel.
     
  4. Excalibur

    Excalibur Forum Member

    Berichten:
    3.291
    Ik heb de rest van je verhaal even weggelaten, maar wat je hier verkondigd klopt niet. Bij ADSL is er absoluut sprake van overboeking, de factor 1:25 is meer normaal dan uitzondering en heb je zeer zeker geen 1:1 verhouding. Lijkt misschien zo omdat je een "eigen" lijn naar de centrale hebt, maar de werkelijkheid is anders.

    Je kan bij ADSL wel een 1:1 lijn krijgen, maar ik kan je melden dat je betaald voor hetgeen je wilt, en de prijzen daarvan aanzienlijk hoger liggen dan een standaard particulier abonnement. Je gaat dan spreken van de zogenaamde "huurlijnen", hier zitten een aantal garantie op, maar daar hangt direct ook een kostenplaatje aan.

    En Ziggo is nu bezig met het landelijk uitrollen van ED3 modems (gestaag, maar het word uitgerold), hiermee kan de load beter (en goed) worden verdeeld over meerdere download kanalen, waarmee weer de pieken en dalen opgevangen kunnen worden.

    Ik kan van mijn huidige/nieuwe woonplaats nog weinig zinnigs zeggen (heb alleen een laptopje hier met 11Mbit wireless, maar op mijn oude adres haalde ik 24/7 mijn max snelheid (20Mbit). Als ergens de snelheid niet word gehaald tijdens drukke momenten heeft dit te maken met de capaciteit (voor het gemak problemen in installatie thuis even buiten beschouwing gelaten) van het netwerk van Ziggo, niet met de overboeking. En met ED3 kan de beschikbare capaciteit beter verdeeld worden.
     
  5. Execution

    Execution Forum Member

    Berichten:
    13
    [​IMG]


    Hier dus alles goed met Alles in een plus :thumb up:
    Misschien omdat ik het vandaag ontvangen heb ...........
     
  6. marcedwin

    marcedwin Forum Member

    Berichten:
    461
    Krijgt iedereen die of is dat alleen voor het snelste pakket?
     
  7. messed-up

    messed-up Forum Member

    Berichten:
    596
    Ik heb Zaterdag een Ubee ontvangen via het webteam om te proberen of die een betere downloadsnelheid geeft in de piekuren.
    Ik ben Vrijdag gebeld dat er een installatie pakket met Ubee modem opgestuurd zou worden, Zaterdag pakket binnen.

    --------------------------
    :thumb up: verwijderd gezien het uitblijven van enige reactie over activatiecode.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2009
  8. Gizmo©

    Gizmo© Forum Member

    Berichten:
    598
    Je moet alleen ff je profiel nog aanpassen.:wink:
     
  9. Henk H

    Henk H Forum Member

    Berichten:
    31
    Heb jezelf kontakt met het webteam? Zoja hoe krijg je dit dan?
    Als ik de link naar hun emailadres in tik krijg ik te zien dat dit adres er niet is. Misschien heb jij een beter adres?
    Ik hoop voor je dat het met dit modem aanzienlijk beter gaat.
     
  10. Henk H

    Henk H Forum Member

    Berichten:
    31
    Ik ben inmiddels gemaild en gebeld door het webteam
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina