1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Geschillencommissie?

Discussie in 'Samsung DCB-H360R (HDTV)' gestart door JWyndham, 3 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. jhonno

    jhonno Forum Member

    Berichten:
    173

    Ik denk dat als je zo zeker bent van je zaak dat je dan niet hier moet zijn maar bij de geschillen commissie .

    Verder als je een gebruikte samsung aangeschaft of kado gekregen hebt en die niet naar wens functioneerd zou ik persoonlijk niet de schuld bij ziggo neerleggen maar even het forum goed doorlezen en een nieuwe humax halen in de winkel
     
  2. anoniem

    anoniem Cable Expert

    Berichten:
    4.086
    Tot de introductie ned1/2/3 HD waren er geen noemenswaardige problemen met de h360, er zijn zelfs gebruikers die pretenderen dat de kwaliteit van de 360 aanmerkelijk beter is dan de andere HD alternatieven. Sinds de introductie van N1/2/3 zijn er problemen gemeld door een aantal gebruikers met een H360 ontvanger. In deze situatie zou je ook kunnen stellen dat het signaal van de publieke omroep verdacht is. We hebben de omroep ook verzocht om het signaal aan te passen. De karakteristieken van het signaal ligt geheel bij content aanbieder en niet bij de distributeur. Aangezien er ook een percentage gebruikers is dat geen klachten ondervindt, terwijl ze dezelfde ontvanger gebruiken en hetzelfde signaal, ligt het minder voor de hand om de oorzaak alleen bij het signaal (dat ziggo alleen doorgeeft) danwel te ontvanger te zoeken.
    Ik ben benieuwd op welke wijze je kunt uitsluiten dat het probleem niet aan je eigen ontvanger ligt, heb je deze laten testen ?

    De uitspraak dat ziggo niets wenst te doen is nergens op gebaseert. We hebben enkele weken geleden gemeld dat we nieuwe software aan het testen zijn. Je vergeet maar even dat wij niet zitten te wachten op klachten en ontevreden klanten, het basis pakket van 0 euro is elke klacht direct een verliespost.
    Het besluit om de 360 niet langer te produceren ligt geheel bij Samsung, De componenten die in 2005 ontwikkeld zijn worden immers niet meer geproduceerd. De fabrikanten besluiten altijd eenzijdig het moment van End Of Life.

    Ten slotte mogen we de oorzaak van problemen mbt HD ontvangst niet generaliseren. Problemen met de geluid / beeldkwaliteit en evt lipsync kunnen veel verschillende oorzaken hebben, waarbij lokale omstandigheden ook een grote rol kunnen spelen. Er wordt bij ziggo verschillende frequenties gebruikt voor de doorgifte van de DTV kanalen waarbij lokale invloeden zoals DVB-T / C2000 en andere ethergebruikers interferentie kunnen veroorzaken. Nogmaals wij onderzoeken samen met Samsung naar een mogelijke oorzaak en hopen dat we een fix kunnen aanbieden de lipsync verbeterd.

    Dat de oorzaak van lipsync niet altijd even evident is, mag ook blijken uit een artikel "Managing Audio Delays and Lipsync for HDTV"
    http://www.ebu.ch/en/technical/trev/trev_2009-Q1_HD-Audio-Delays.pdf
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 sep 2009
  3. benjenkins

    benjenkins Forum Member

    Berichten:
    45
    Inderdaad, maar als er al over een specifieke klacht een uitspraak is gedaan kunnen anderen die dezelfde klacht hebben naar deze uitspraak verwijzen bij Ziggo. En als ze dan niet het gewenste resultaat krijgen kunnen ook zij op hun beurt een geschil starten met verwijzing naar deze eerdere uitspraak. Geanonimiseerde kopieën van Bindende Adviezen (want zo heet dat bij de Geschillencommissie) kunnen bij het secretariaat van de commissie worden opgevraagd.

    :wink:


    Ben
     
  4. Bullet NL

    Bullet NL Forum Member

    Berichten:
    2.327
    Tja, Ik baal dat je gelijk hebt. Zolang Anoniem, dus Ziggo aangeeft het probleem te onderkennen, samen met zowel de content aanbieders alsmeede de decoder producent bezig is om een oplossing te zoeken vrees ik dat we gewoon moeten wachten.

    Een geschillencommisie zou pas zin hebben wanneer het probleem niet zou worden onderkent...... En dat is simpel weg niet het feit...

    Feiten van de aannaamen scheiden en een ieder komt tot de zelfde conclusie.
     
  5. Pio

    Pio Forum Member

    Berichten:
    1.276
    Ondanks dat jullie de 360 niet meer promoten staat hij nog steeds op jullie site als zijnde gecertificeerd met een werkende link naar winkels. De Samsung 380 staat er echter niet eens bij.
     
  6. Pio

    Pio Forum Member

    Berichten:
    1.276
    Helaas heb ik al meerdere keren met de helpdek contact gehad in het verleden dat ik op HistoryHD last van lipsync problemen had. Elke keer was dit nieuw voor de desbetreffende persoon bij de HD en kwam het standaard reset/stroom eraf/kaartje eruit en erin verhaal weer tevoorschijn.

    In het artikel staat nou niet echt ingewikkelde problematiek beschreven. Er staat dat het audiosignaal in de keten bij de BBC enkele frames uit de pas kan gaan lopen. Er staat ook dat het probleem makkelijk te vinden is omdat het altijd in stappen van in dit betoog 20ms plaatsvind.De vraag is dan alleen waar dit verschil in de keten optreed.
    Bij mij is het veel meer dan 20 ms. Ook wordt het meer in de loop van een programma.

    Het tweede gedeelte is wel interressant om voor Ziggo ook toe te gaan passen als extra service aan de klanten nl het regelmatig uitzenden van een test signaal zodat mensen éénmalig kunnen compenseren voor de vertraging in beeldbewerking van decoder en/of tv.
     
  7. vinnie-terranova

    vinnie-terranova Forum Member

    Berichten:
    955
    Wij samsung gebruikers zitten niet te wachten op een fix welke de lipsync verbeterd, wij willen een fix die het oplost!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina