1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Geschillencommissie?

Discussie in 'Samsung DCB-H360R (HDTV)' gestart door JWyndham, 3 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

    Al maanden heb ik een vervelende discussie lopen met Ziggo, inzake HDTV.
    Mede naar aanleiding van de certificering door Ziggo heb ik van mijn zwager een Samsung DCB-H360R overgenomen. (Was niet door hem gebruikt, omdat hij onverwacht in het buitenland ging werken).
    Gelijk een abonnement op de HD kanalen genomen. Toen had ik al wantrouwig moeten worden, want waarom zou Ziggo zes maanden gratis kijken weggeven?

    Enfin, de decoder werkt prima, behalve op de HD kanalen. Zoals bij zovelen lopen het beeld en geluid op byzonder hinderlijke wijze niet synchroon. Niet alleen op NED1,2 en 3, maar op alle HD kanalen (het oude @Home gebied in het zuiden des lands).
    Van Ziggo heb ik een tiental verschillende antwoorden gekregen, met daaronder de meest belachelijke verzoeken, maar geen oplossing. Het laatste nieuws van een paar maanden terug: "Er wordt aan een update gewerkt." Mijn abonnement op de HD kanalen kon ik niet opschorten totdat de problemen waren opgelost, dus is dat door mij opgezegd.

    Ook Samsung heb ik gesproken. Zij stellen zich op het standpunt dat het probleem bij Ziggo ligt en dat hun apparatuur ok is. (Ik heb ook een Samsung TV). Ziggo zou een update moeten doorgeven.

    Ik overweeg een klacht in te dienen bij de geschillencommissie in Den Haag en denk een goede kans te maken dit geschil te winnen.
    Ik vind nl. dat Ziggo verplicht moet gaan worden dat e.e.a. gaat werken zoals het hoort, of mij de kosten gaat terug betalen voor het niet kunnen gebruiken van een door hun gecertificeerde ontvanger, omdat Ziggo niet het juiste signaal aanbiedt.

    Al eens eerder heb ik een zaak tegen Ziggo gewonnen, en ook hier ben ik redelijk optimistisch over. Hier komt echter een economisch aspect bij kijken. Als ziggo dit verliest hebben zij een zeer grote schadepost, dat kan de geschillencommissie beinvloeden. Een van de grootste punten die in mijn voordeel spreken is dat ziggo weigert antwoord te geven op mijn brieven cq e-mails.
    Dat is niet een alleen een ongelooflijk arrogante houding, maar ook niet echt slim van ze, want in een normale zakelijke verhouding, hoor je te reageren op een onderbouwde klacht. Mijn ervaring is dat het niet ingaan op klachten niet op prijs wordt gesteld door de geschillencommissie.

    Een paar vragen:
    Hoe schat het forum dit in?
    Zijn er anderen die dit gelijktijdig met mij willen gaan doen?
    Heeft iemand nog andere argumenten? Alle input is welkom.


    Ik hoor het graag.

    08 oktober 2009
    Wel, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Hier lijkt het sync probleem opgelost na het downloaden van de nieuwe software.
    Valt niet tegen. Ook geen 'nieuwe' bijverschijnselen ontdekt. Zou het dan echt gaan werken?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 okt 2009
  2. nee, ook ik heb lipsync problemen. maar een rechtszaak??
    ik ga weer aan het werk. m'n tijd nuttig besteden.


    suc6

    berry



    ps: pas je profiel ook aan, die samsung 630 zal t zekers niet doen!
     
  3. Rechtszaak

    Berry,
    Je mist nu even de kern. De geschillencommissies zijn in het leven geroepen, juist om rechtszaken te vermijden.

    Werk ze.
     
  4. Het is wel vreemd dat je schrijft dat ziggo een update via het netwerk moet aanbieden, terwijl je ook aangeeft dat Samsung juist aangeeft dat de apparatuur niet de oorzaak van het probleem is. Een update impliceert juist dat er iets aan de software ligt.
    Als je de andere postings nog eens doorleest dan zul je kunnen vaststellen dat de oorzaak niet zo duidelijk is gezien het feit dat er ook gebruikers zijn die geen last hebben. Verder kun je ook vinden wat de huidige status is en dat er nog testen lopen met nieuwe software.
     
  5. Relevantie

    Hallo anoniem,
    Inderdaad iets om over na te denken.
    Ik hoor wel al maanden dat er aan een update wordt gewerkt.

    Maar ik vraag me af hoe relevant eea is. Ik probeerde aan te geven dat volgens ziggo zij geen schuld hebben en dat volgens Samsung Samsung geen blaam treft.
    Ik blijf met het feit zitten, dat ik een door ziggo gecertificeerde ontvanger heb, die niet het ziggo signaal juist kan verwerken. Of dat nu aan de ontvanger ligt of aan het aangeboden signaal, maakt mij eigenlijk niets uit. Had ziggo maar geen certificatie aan de ontvanger moeten hangen en reclame moeten maken voor deze ontvanger. M.a.w. ziggo vecht het maar lekker uit met samsung en niet met mij.

    Er wordt door ziggo een product gepromoot dat uit twee componenten bestaat:
    een signaal en een ontvanger. Als de signaal aanbieder een geschikte ontvanger promoot, dan moeten zij dat waar maken. Doen zij dat niet, dan is er juridisch gesproken sprake van een wanprestatie, waarop de aanbieder, in dit geval ziggo, kan worden aangesproken.
    Vandaar dat ik ervan overtuigd ben dat deze kwestie een zeer goede kans maakt bij de geschillencommissie.
     
  6. well spoken... De bal hoort bij Ziggo thuis en nergens anders.
    Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/15.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
     
  7. Spreek je ons nu aan op het signaal dat we bieden of op de kwaliteit van een ontvanger die je tweede hands hebt aangeschaft via je zwager. Verder promoten we de betreffende ontvanger niet meer omdat deze ontvanger niet meer wordt geproduceerd. Uiteraard betekent dit niet dat samsung niet verzocht hebben om te onderzoeken of het probleem op te lossen is. Als je vindt dat het HD pakket niet aan de verwachtingen voldoet dan kun je het toch ook opzeggen en om restitutie vragen. Hier kun je volgens gewoon voor terecht bij de helpdesk of de klachten afdeling.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 sep 2009
  8. Ben ik het niet met je eens, een geschillencommisie heeft alleen zin wanneer ziggo aangeeft niet met de problemen te doen. Zoals Anoniem reeds meer dan eens heeft geschreven zijn ze er samen met Samsung mee bezig. Natuurlijk duurt dit voor iedereen te lang. Maar ze zijn er mee bezig.

    Wat wou je uberhaupt bij een geschillencommisie afdwingen? Dat ze nog beter hun best doen?

    Ik, en waarscheinlijk mensen binnen de Ziggo organisatie gaan er vanuit dat ze hun werkt voor de volle 100% doen. Fouten zijn menselijk en dienen opgelost te worden, maar dat is een andere discussie.

    Daarnaast is het zo dat het voor medewerker over het algemeen niet leuk is dat mensen heel makkelijk zeggen dat het aan hun werk ligt, dit sugereer je namelijk met een commisie jegens Ziggo. Terwijl het probleem waarscheinlijk in de hardware van een van de toe leveranciers zit (Samsung).

    Ik wens je veel succes wanneer je een geschillencommisie in wil zetten.

    Ook ik heb een Samsung DCB-H360RA met de lipsync klachten op Ned 1,2 en 3 HD. Heeft voormij hellaas ook geleid dat ik nagenoeg niet naar deze zenders kijk. Ik hou me hart ook vast wanneer RTL en SBS met HD beginnen, vermoedelijk zitten we dan met de zelfde problemen wanneer het lip-sync probleem zoals hij nu is niet opgelost is.

    Echter, wel reƫel blijven.......
     
  9. Realiteit

    Voor anoniem en Bullet:
    Ziggo heeft deze ontvanger gecertificeerd, dus zich aan deze ontvanger verbonden. ziggo heeft daardoor ook de zorgplicht een signaal aan te bieden, dat door deze ontvanger juist wordt verwerkt.
    De oorsprong van mijn ontvanger is niet relevant. Het apparaat is door een dealer gecontroleerd en perfect bevonden.
    Vergeet een ding niet: omdat ziggo op haar website de ontvanger heeft gecertificeerd heb ik hem gekocht (nogmaals van wie is niet relevant).

    Uiteraard is het mensenwerk, fouten kunnen gemaakt worden. Hier speelt echter 'de macht' van een groot bedrijf, waar een individuele klant niet voor telt. Ook anoniem heeft daar last van: "Dan zeg je het abonnement toch op". Gemakkelijk als je de enige kabelaanbieder bent. De klanten zijn te vroeg het HD tijdperk binnengeleid. Ziggo wil alleen maar omzet maken, maar deugt het product wel dat ze aanbieden?
    Waar is de eerlijke voorlichting vanuit ziggo? Waar staat dat er problemen zijn met het verwerken van het signaal?

    Dit soort zaken wordt allemaal in ogenschouw genomen door de geschillencommissie.
    Wat kan de geschillencommissie voor mij betekenen?
    Het mag duidelijk zijn dat ik niet behoorlijk HD kan ontvangen (trouwens alle HD zenders, dus niet alleen Ned 1,2, en 3 hebben hier een sync probleem). Met de HD ontvanger kan ik behoorlijk SD kijken. Maar ik had al een SD ontvanger.
    De geschillencommissie zal ongetwijfeld een schadevergoeding toekennen voor de aanschaf van de HD ontvanger. Heeft ziggo in mijn geval geluk, want ik heb een zacht prijsje voor de ontvanger betaald.
    Kijk ook eens naar de voorwaarden die ziggo zelf hanteert. Ook ziggo is gehouden aan een bepaalde termijn waarbinnen storingen moeten worden opgelost.
    Is het technisch simpel? De problemen met NED 1,2 en 3 worden veroorzaakt door de bandbreedte. De problemen met Eurosport, NGC en History zijn in elk gebied anders.
    Ziggo heeft dus nog heel veel werk te doen.

    Het geloof dat ziggo een fatsoenlijk bedrijf is, ben ik al lang kwijt. De helpdesk is byzonder ondeskundig; de communicatie tussen de technische mensen en de helpdesk is miniem. Schriftelijk reageren wordt niet gedaan door ziggo (bang zich ergens op vast te leggen?), en ik durf zelfs te stellen dat zaken in opdracht van het management opzettelijk worden getraineerd, opdat ze buiten de aanmeldingstermijn van de geschillencommissie zullen vallen. De administratieve computersystemen werken voor geen meter (eerst SAP nu Oracle) en vaak is de informatie waar de medewerkers over beschikken achterhaald. Bovendien kan ik aan de geschillencommissie bewijzen dat door de helpdesk gelogen wordt tegen klanten.

    Hoewel de procedure bij de geschillencommissie zeer simpel is, is er toch 1 nadeel. Collectieve klachten worden niet behandeld. alleen individuele klachten worden behandeling genomen. Maar stel je zelf de vraag: al zouden er maar 10 anderen zijn, die op deze wijze benadeeld zijn door ziggo, tegelijkertijd met dezelfde klacht komen, hoe zou er gereageerd worden.......Voor de geinteresseerden dit is de link: http://www.sgc.nl/

    Kortom ik geloof niet dat ziggo iets wenst te doen aan het sync probleem en stap voor stap haar klanten wil forceren naar de aanschaf van een nieuwere ontvanger. Zelfs anoniem is daar al mee begonnen:" De ontvanger wordt niet meer gepromoot, de ontvanger wordt niet meer geproduceerd." Mijn reactie: ja en?
    Houdt dat in dat het dan maar niet hoeft te werken?

    De economische achtergrond kan ik goed begrijpen. Een organisatie vergelijkbaar met een Hedgefonds is eigenaar van ziggo geworden. Elke cent moet uit het bedrijf gewrongen worden (in dit verband is het interessant te zien hoe de investering op de balans wordt verwerkt); als dat ten koste gaat van de klanten dan moet dat maar.
    Het is niet voor niets dat ziggo en upc gedwongen gaan worden aan andere providers toegang te geven.

    Ik wens de mensen die werken bij ziggo veel sterkte toe, het is niet eenvoudig om daar te werken: Ontevreden klanten, ontevreden aandeelhouders en een slecht product.
     
  10. Beiden is belangrijk: de ontvanger en het signaal. Ziggo certificeert de eerste en levert de tweede. Dat een bepaald apparaat niet meer geleverd wordt is niet relevant. Gedurende de levensduur van het apparaat dient hij goed te functioneren.

    Ik heb deze vraag al eens eerder gesteld: waar kunnen we vinden wat certificering inhoudt? Wat zijn de technische eisen en testprocedures? Waar kunnen we vinden wat de resultaten zijn voor een specifiek apparaat?

    Als dit allemaal verouwelijk is, dan heeft certificering voor mij weinig betekenis. Want de praktijk leert dat problemen met gecertificeerde apparaten vaak voorkomen.

    Mij idee is (en als ik het fout heb moet je me corrigeren) is dat er meer gekeken wordt naar de belangen van content providers (dwz werkt conditional access zo dat content die je niet mag zien ook niet getoond wordt) dan naar de belangen van de consument: werken ALLE functies naar behoren.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina