1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Verbinding valt regelmatig weg ?

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Theunissen, 3 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. meermeer

    meermeer Forum Member

    Berichten:
    238
    Zojuist dus ook weer 2 keer last van. Wat wel ´eng´is, is dat niet enkel met arris modems er last van hebben. Kortom er is meer aan de hand....

    Ik had het ook met mijn ´oude´ modem de laaste weken(en helaas ook met de nwe)

    Ik zei dat sommige mensen het niet melden. AUB meldt het, want dan wordt er tenminste wat aan gedaan! (kan ook via email/formulier)
    Anders blijf ik de enige melder :-)
     
  2. petra!

    petra! Forum Member

    Berichten:
    5
    klopt

    Met de oude modem begon het de laatste weken al. Met de nieuwe modem is het vaker, ik had het deze morgen ook al 2 x

    ik ga dat email formulier eens opzoeken
     
  3. ber000000-6

    ber000000-6 Forum Member

    Berichten:
    612
    bedankt JUR.

     
  4. Moon

    Moon Forum Member

    Berichten:
    30
    Hier sinds vrijdag een nieuw modem aangesloten en nu daarnet al 3x achter elkaar dat de verbinding weg viel.
    Voor zover ik weet is alles goed aangesloten.
    De lampjes gingen ineens uit en dan weer een voor een knipperen tot het signaal weer normaal was.
    Heel vervelend het ligt dus aan de nieuwe modems begrijp ik uit dit topic?
    Ik heb het zwarte Motorola modem met Z3 abbo en postcodegebied 1689.
    met het witte Motorola modem had ik dit probleem niet.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 sep 2009
  5. pleun

    pleun Forum Member

    Berichten:
    126
    is dat een docsis 3.0 modem ?
     
  6. Jur

    Jur Forum Member

    Berichten:
    32
    Eh waarvoor ?
     
  7. Moon

    Moon Forum Member

    Berichten:
    30
    het is een zwart modem dus volgens mij wel zo'n docsis 3 modem ja

    en daarnet viel de verbinding alweer even weg zucht.. niet leuk meer zo
    ik hoop dat t snel stabiel is.
     
  8. Excalibur

    Excalibur Forum Member

    Berichten:
    3.291
    Waarschijnlijk een vraag die je niet leuk gaat vinden, maar heb je dit probleem ook als je het een tijdje test met een pc direct verbonden met het modem?

    Zo ja, dan is het ergens een probleem in de connectie, kan nog steeds van alles zijn, we hebben dan echt meer (gedetailleerde) info nodig om er iets zinnigs van te kunnen zeggen (signaalwaardes modem, thuis installatie etc)

    Zo nee, dan is het dus geen probleem van Ziggo, maar zit het toch echt in de router en zul je daarmee aan de slag moeten.

    En voordat er allerlei argumenten ingebracht worden als: het heeft altijd goed gewerkt. Er is maar 1 manier om het uit te sluiten, en dat is door het te testen.

    Op basis van de info die je in dit topic hebt gepost is dat absoluut niet af te leiden of te concluderen. Daar is echter meer onderbouwde informatie voor nodig.
     
  9. Theunissen

    Theunissen Forum Member

    Berichten:
    388
    Nee, ik heb nog geen PC rechtstreeks aangesloten op het modem. De afgelopen 3 dagen (zaterdag t/m vandaag) is het probleem niet meer voor gekomen. Omdat ik niet de enige ben met het probleem van vorige week (het viel me op na thuis komst van vakantie op 2 september) heb ik de conclusie getrokken dat het aan Ziggo ligt (omdat ze misschien nog aan het werken zijn op het netwerk). Maar het kan natuurlijk ook aan de router (Belkin) liggen, hoewel die naar mijn mening goed ingesteld staat (ben geen leek op dat gebied). Maar indien je mijn router instellingen wilt bekijken wil ik je ze graag mailen (scherm afdrukken zijn zo gemaakt).
     
  10. Blister

    Blister Forum Member

    Berichten:
    6
    Toch vaag al deze problemen. Ik heb iets soortgelijks, er is niets veranderd aan de router, maar toch komt het voor. Na het lezen van deze problemen zou je denken dat het aan Ziggo moet liggen. Bij mij werkt het internet alleen met een directe verbinding. Als ik het achter een router heb zitten, dan doet het internet het op de pc die met een kabel is verbonden, maar dan alleen na een factory reset van de router. Na een reboot van de pc doet de verbinding het niet meer. Draadloos internet via een XP machine werkt niet, maar die kan wel weer mijn gedeelde documenten zien. Normaal zeg ik een router probleem, maar gezien de soortgelijke problemen ga ik twijfelen.

    Zie ook mijn topic onder routers... Sorry voor de "topic-stealing", dat is niet de bedoeling. Wou alleen aangeven dat er meerdere van dit soort problemen lijken te zijn...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina