1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Release notes SmartGuide 1.12.1.253

Discussie in 'Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)' gestart door Infje, 3 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik had de cisco ook via een receiver aangesloten en had daar alleen het probleem dat na ongeveer 15 minuten het beeld aan en uit ging en na een minuutje weer stabiel was.
    Ik dacht dat het met de receiver te maken had (warm worden) maar ik heb mijn playstation 3 ook via de receiver (Yamaha) aangesloten en die heeft nergens last van.
    Zou het dan ook aan de cisco gelegen hebben?

    Ik heb de cisco direct op mijn tv aangesloten en heb nu nergens last van.
     
  2. Dit heeft puur met de firmware van de Cisco te maken. Maar we hebben geen dure receiver gekocht met HDMI-aansluitingen om de Cisco direct op de TV aan te sluiten en dan met een Toslink kabeltje weer naar de receiver te gaan. Bovendien kan de receiver geen brood meer bakken van het 'out-of-sync' verhaal, (wat hij nu wel kan). Er is (bijna) niks meer wat out-of-sync is. De receiver beschikt over 'auto-lip-sync' en dat werkt voortreffelijk. Dus aansluiten op TV zelf...no way hosee. Bovendien zijn al m'n kabels netjes in de muur weggewerkt en ga ik er niet een extra kabel voorlangs laten lopen.
    De Humax 5000c kan er wel mee om gaan, dus waarom de Cisco niet?
    Maar zoals eerder gezegd, ik vestig mijn hoop op de komende firmware-update.
     
  3. Idem hier, PS3, Home Theather PC, DVD speler... alles zonder enige HDMI troubles via mijn receiver, Cisco is de enige met handshake issues. Dus het licht echt aan de Cisco.
     
  4. Moet zeggen dat ik er toch even genoeg van krijg.

    Sinds de laatste smartguide upgrade (weet niet of het daarmee samen hangt, maar de timing is wel erg toevallig) crashed mijn Cisco om de haverklap waar dat bij mij daarvoor amper voor kwam.
    Net weer: kom 's ochtends beneden en de klok staat op 00:27u.

    Moet inmiddels tenminste 1 keer per dag de stekker uit de Cisco halen (en er weer in natuurlijk) om weer TV te kunnen kijken.
    De oppas heb ik maar aangeraden analoog te kijken omdat ik liever niet de oppas aan de stekker van mijn Cisco heb zitten en dus niet te kijken valt na de onvermijdelijke crash.

    Dus GRAAG aandacht hiervoor voor een nieuwe firmware. Snellere menus zullen in vergelijking hiermee mij een zorg zijn.
    Ondertussen aan het sparen voor een Humax.
     
  5. Zet hem eens terug naar fabrieksinstellingen, mogelijk blijft hij dan stabieler.
    Ik had na een bootloop een nieuwe cisco gekregen die exact hetzelfde gedrag vertoonde.
    Ik heb toen gelijk nog een humax gekocht.
    Maar ik vond het toch zonde om niks met de cisco te doen en ben toen wat gaan 'spelen'.
    Na terug naar fabrieksinstellingen te zijn gegaan (en uiteraard alle instellingen opnieuw gedaan) heb ik geen crash meer gehad met opnemen en kijken.
    Dat kan ovrigens ook aan de lage frequentie opnemen/kijken liggen, want ik gebruik de cisco niet zo intensief meer.
     
  6. Ik heb bewondering voor jullie volharding in de verwachting dat deze problemen ooit opgelost gaan worden. Ziggo/Casema is nu al vanaf mei 2007 bezig met deze Cisco ontvanger en nog steeds is de ontvanger niet stabiel. Uit de informatie die de Ziggo medewerkers hier op het forum brengen kan ik ook niet opmaken dat het oplossen van die stabiliteitsproblemen van deze ontvanger een hoge prioriteit heeft bij het uitbrengen van nieuwe firmware releases. Men blijft maar wat onbeduidende dingetjes toevoegen of verbeteren en concentreert zich bij de eerst volgende release op de snelheid van de menu's omdat trage menu's potentiele kopers mogelijk weerhoud om het apparaat aan te schaffen. En voor instabiele apparaten heeft Ziggo een prima oplossing, namelijk resetten.

    Bij ieder probleem dat er geweest is lees ik telkens weer dezelfde terugkoppeling van de Ziggo medewerkers: "Volgens ons zou het probleem nu verholpen moeten zijn, willen jullie de ontvanger even terug zetten naar de fabrieksinstellingen". Dat geeft mij niet de indruk dat ze de exacte oorzaak van een probleem weten en ook een fix hebben aangebracht om te voorkomen dat hetzelfde probleem zich nog een keer kan voordoen. Ik krijg dan eerder het idee dat men bij Ziggo ook wat netwerk componenten aan het resetten is geweest in de hoop dat dit de gevolgen van het probleem weer (tijdelijk) oplost. Resetten lost echter niets op, want het doet niets aan de werkelijke oorzaak van een probleem.
     
  7. Ik snap ook niet waarom er altijd aan die firmware gesleuteld moet worden. Af fabriek lijkt mij alles goed te staan, er worden echter dingen weggehaald door Ziggo c.q. zo veranderd dat het niet meer werkt. Ik neem aan dat men bij Ziggo de originele firmware nog heeft of daar aan kan komen. Waarom die niet terugzetten voor iedereen. En niet onder het mom van "dan wordt het te ingewikkeld voor de gebruiker" de boel afknijpen. Gebruikers die er geen sappie van hebben komen er toch niet aan en anders heb je altijd de "fabrieksinstellingen" nog. Niemand legt mij dit uit of kan mij dit uitleggen. Of toch?? Als jij het weet weten wij het ook graag.
     

  8. Er is geen originele fabrieksoftware. Cisco levert alleen de drivers, OpenTV maakt een speciale versie voor Ziggo, Irdeto maakt een speciale glue laag en een Nederlandse leverancier van OpenTV applicaties levert de Iguide. De gehele Iguide is gebouwd op basis van Ziggo specificaties en dat geldt ook voor het operator specifieke deel van OpenTV. Kortom er bestaat geen originele fabriekssoftware.
     
  9. Anoniem, sorry, maar dat lijkt me iig voor de firmware gewoon niet waar. Zowel gezien eerdere uitspraken van mensen van de VOD helpdesk hier als het feit dat de originele handleiding van Cisco features noemt die de Ziggo versie niet heeft. Los daarvan wordt dat ding natuurlijk niet alleen in Ziggo gebied verkocht. Wellicht is het wel waar voor de Smartguide software etc, dat is waarschijnlijk meteen de reden dat die zo bagger werkt.

    Nee, ik heb echt het idee dat het knoeien door Ziggo aan de software de instabiliteit veroorzaakt.

    Nogmaals: tot de laatste Smartguide upgrade had ik dus bijna nooit vastlopers. Nu dagelijks.

    En terug naar fabrieksinstellingen haalt niets uit (behalve het wissen van alle geagendeerde opnames :evil: ). Uiteraard al geprobeerd.

    Als Ziggo ooit een succes wil maken van iTV zou ik zeggen: alle Cisco's recallen voor een ander apparaat of gewoon niet zelf aan de software willen sleutelen.
    En ik hoef neem ik aan mensen er niet aan te herinneren dat UPC het hele iTV gebeuren nu al een paar jaar werkend heeft. Bij UPC toen ik daar nog klant was ook nooit problemen gehad met crashende decoders of iTV servers die down waren.
     
  10. Taalfoutje

    Maar zoals de (originele) gebruiksaanwijzing ook verteld kun je 2 programma's tegelijk opnemen (doordat dit in de firmware zo ingesteld is) Ziggo is echter van mening dat dit niet nodig is en heeft die optie eruit gehaald en zo zal er nog veel meer zijn. Ik snap heel goed dat Ziggo juist vanwege dit 'open karakter' voor de Cisco gekozen heeft, maar ik vind het alleen jammer dat er zoveel tijd overheen moet gaan voordat het nu een gaat werken. Dit kun je niet maken naar je abonnees. Zo verkoop je ook geen V.O.D. Kom op mensen, zet de prioriteit op '1' en ga er hard aan werken. De communicatie naar ons klanten is ook minimaal, daar ontstaat een heleboel 'gemor' door terwijl dat helemaal niet hoeft. Mensen gaan nu van alles roepen (zoals ik over de originele fabrieks-software) omdat we niks weten en niet op de hoogte gehouden worden van het door ons gekochte product wat niet naar behoren werkt. Ik heb al eens eerder geschreven dat ik absoluut geen revolutie wil ontketenen maar er moet nu vanuit Ziggo wel wat gebeuren richting klant. En dan heb ik het puur over de communicatie. Zo moeilijk is dat toch niet? Over de service van Ziggo in het algemeen ben ik buitengewoon te spreken alleen dit onderdeel laat aan alle kanten steken vallen en ik probeer te bewerkstelligen dat dit ook goed komt.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina