1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Overstap gemaakt van KPN naar Ziggo-alles-in-1-plus

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door Frenkerd, 3 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Zo'n 3 weken geleden heb ik namens mijn ouders de overstap gepland naar Ziggo-alles-in-1. Ik heb daarbij gekozen voor de "plus" versie. Op het moment hebben wij nog een abonnement op zowel telefonie als ADSL bij KPN. TV kijken deden we wel al via Ziggo.

    Met de telefoniste heb ik afgesproken dat we gebruik wilde maken van de overstapservice. Ziggo zou zorg dragen voor het opzeggen van alles wat wij bij KPN hebben lopen (ADSL en telefoon, maar ook nog bijv een oud firewall abonnementje). Hier hoeven wij niks voor te doen, alles zou vanzelf opgezegd worden. Binnen een week zouden wij een brief ontvangen van zowel Ziggo als van KPN met een bevestiging van ons nieuwe abonnement van Ziggo en een bevestiging van opzegging van KPN. De brief van Ziggo kwam op 11 augustus, de brief van KPN bleef tot heden uit.

    Vandaar dat ik mij gister maar tot de klantenservice heb gericht, met de vraag of de opzegging van KPN wel volgens planning loopt. Vooral omdat uit de bevestigingsbrief niet blijkt dat Ziggo dit wel gaan opzeggen. Wel staat er een alinea over het nummerbehoud, maar nergens wordt expliciet vermeld dat wij hebben afgesproken dat Ziggo zowel ons internet als telefoon abonnement zouden opzeggen. Daarnaast is ook nooit om een klantnummer van KPN gevraagd toen ik het geheel telefonisch bestelde.

    Het gesprek was helaas niet heel duidelijk. Als ik het goed begrepen heb, kwam het erop neer dat Ziggo pas per 12 september de abonnementen bij KPN zouden gaan opzeggen, omdat vanaf dat moment ons abonnement bij Ziggo in gaat.

    Nu maak ik mij dus zorgen of het allemaal wel goed gaat. Deze zorgen worden mede versterkt door het bericht van een collega die precies hetzelfde als ik ondernomen heb, met als enig verschil dat bij hem tussen bestelling en levering maar een week zat. Deze collega heeft zojuist een boete van KPN ontvangen van 255 euro voor contractbreuk.

    Ons abonnement bij KPN is al ontzettend oud, na telefonisch contact met KPN is mij bevestigd dat het pakket per maand opzegbaar is door de nieuwe wetgeving. Wat ik gehoopt had was toen ik in augustus het pakket bestelde bij Ziggo dat men het direct zou opzeggen, waarbij ik verwachtte dat de opzegging dan per 1 september zou gelden en de opzegtermijn tot 1 oktober zou duren. Ik had dus rekening gehouden met een halve maand overlap om eventuele problemen te ontwijken.
    Nu ben ik dus allereerst bang dat de opzegging pas per 1 november effectief wordt, maar daarnaast zit ik niet te wachten op boetes voor contractbreuk. Dan wordt het wel een erg dure opzegging.
    Wat is nu mijn vraag aan jullie? Wie heeft er ervaring met de gehele procedure en kan mij uitleggen dat ik ergens iets verkeerd gedaan heb, of kan mij gerust stellen? Eventueel ga ik dan hele handel annuleren en regel ik het geheel beter.
     
  2. Van telfort naar ziggo ging vlekkeloos.
    Een boete kan je alleen krijgen bij contract breuk dus als je nieuwe provider het over neemt na een maand moet het goed zijn.
     
  3. Bedankt voor je reactie. Meer ervaringen? En iemand die nu kan zeggen tot wanneer KPN dan nog kosten zal rekenen?
     
  4. Sinds 28-07-2009 ook alles in 1 plus. Aangemeld op 14-07-2009 met de mededeling voor behoud van het telefoonnummer. Kregen een week later bricht van KPN met de opzegging van de telefoonlijn en het overzetten van het telefoonnummer op 28-07-2009. Internet was van XS4all en daar heb naar gebeld en is ook telefonisch afgehandeld. Op gezegd per 15-07-2009 en liep door tot 14-08-2009. Je betaald vooruit dus geen dubbele kosten alleen een stukje overlap. Telefoon liep helemaal naadloos over en 22-09-2009 krijg ik de laatste rekening met de hoogte van de teruggaaf.
    Groet HUMAX5050:pompom:
     
  5. overstap

    Geen problemen gehad ik ben overgestapt van Online naar Ziggo alles was netjes geregelt,had op tijd alles binnen en de monteur kwam ook op de afgesproken datum en tijd,alleen Online heeft nog wel 22€ van mijn rekening gehaald terwijl ze daar geen recht meer ophadden,netjes een exuus brief gehad en maar afwachten of ze het deze maand terugstorten,moet wel zeggen dat de verbinding met online beter was dan met ziggo,telefoon valt steeds weg en internet ook,ik heb enkele uren per week helemaal geen verbinding.
    Geeske
     
  6. Bedankt voor de reacties, ik was er tevreden mee. Totdat ik zojuist eindelijk antwoord kreeg van de ziggo Helpdesk waar ik de vraag per mail ook nog eens gedeponeerd had:

    Jullie vertelden mij dat bij jullie wel alles opgezegd werd toch? Hebben jullie online opgezegd? Wat kan ik nu het beste doen, zelf maar gaan opzeggen? Maar dan gaat de opzegtermijn dus alsnog pas nu lopen.

    Kan iemand hier misschien het een en ander duidelijk maken, alles spreekt elkaar tegen en ik zou ook niet meer weten wie ik dan moet geloven.
     
  7. overstappen

    Hoi
    Ik heb telefonisch contact gehad.
    gr meta
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina