1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Klantenservice Ziggo luistert niet

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door Jolien, 2 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolien

    Jolien New Member

    Berichten:
    1
    Even mijn verhaal spuien:

    Ik ben nog maar net lid van Ziggo en ze hebben me al zover dat ik eigenlijk alweer op wil zeggen (helaas zijn zij op het moment de enige aanbieders hier). Heb al een aantal vermoeiende telefoontjes met de klantenservice achter de rug en iemand fatsoenlijk helpen schijnt niet te kunnen bij Ziggo. Dit is mijn verhaal: Op 23 juli jongstleden vond ik een brief in mijn brievenbus van Ziggo dat mijn account afgesloten zou worden als ik niet binnen 10 dagen zou reageren. Dat vond ik erg knap aangezien ik net mijn handtekening onder het koopcontract gezet had en dus pas net eigenaar was van mijn nieuwe huis. Dus ik heb het 070 nummer gebeld wat op de brief stond. Daar heb ik de situatie uitgelegd en de dame die ik toen aan de telefoon kreeg gaf mij aan dat ik per 14 augustus tv en radio zou krijgen en dat ik geen aansluitkosten hoefde te betalen. Een paar dagen later kreeg ik een bevestiging dat ik per 23 juli aangesloten zou zijn bij Ziggo. Dus ik meteen bellen met de klantenservice. Nou ja, meteen, eerst een tijd de wacht in natuurlijk! Daar kreeg ik een medewerkster aan de telefoon die in mijn ogen absoluut niet achter de telefoon had mogen zitten. Ik weet niet wat ze aan het doen was, maar alles wat ik haar zei dat herhaalde ze verkeerd en ze begreep steeds maar niet wat ik haar vertelde. Met kromme tenen heb ik een half uur met haar aan de lijn gehangen. Mijn postcode herhaalde ze verkeerd, mijn huisnummer herhaalde ze verkeerd, ze begreep niet dat ik het huis uit ging en dus niet ging verhuizen, maar een nieuw adres had, toen ze dat snapte maakt ze ervan dat ik van de ********weg naar een ander adres ging (ik ging juist uit huis naar de *******weg verhuizen) en als klap op de vuurpijl maakte ze ervan dat ik per 24 augustus zou verhuizen. Daarop heb ik vermeldt dat dat per 14 augustus zou zijn (Zij: 14 augustus 2008 dus.) Ik: Nee, het is 2009 dit jaar. Zij: Ja, dat zei ik toch! Daarna vermeldde zij mij dat alles geregeld was. Dus ik heb haar vriendelijk vermeldt dat ik de volgende dag wel terug zou bellen, omdat ik er weinig vertrouwen in had dat het goed geregeld was.

    De volgende dag heb ik teruggebeld en kreeg ik een vriendelijke meneer aan de telefoon. Toen hij in de gegevens keek, bleek het nog niet goed te staan en daarbij vermeldde hij me dat ik ook nog aansluitkosten zou moeten betalen. Ik heb hem verteld dat ik dat niet hoefde te doen volgend de dame van het eerste gesprek en daarop heeft hij er ook voor gezorgd dat die kosten niet meer van toepassing op mij zouden zijn. Ook heb ik hem het verhaal van de vorige avond vertelt en hij kende de betreffende persoon en zou haar daarop aanspreken. En verder was volgens hem verder alles geregeld. Aangezien ik in deze meneer het volste vertrouwen had, heb ik niet meer gebeld om te controleren of alles klopte.

    Nu kreeg ik op vrijdag 28 augustus een factuur binnen die vanaf 23 juli gedateerd was. Dus ik heb meteen gebeld naar het 070 nummer dat ik steeds heb gebeld en daar kreeg ik weer iemand aan de lijn die mij vertelde dat hij het zou regelen. Op dinsdag 1 september keek ik op mijn rekening en zag dat het volledige bedrag vanaf 23 juli was afgeschreven. Dus ik kon weer gaan bellen! Ik pakte het bekende 070 nummer en kreeg na 5 minuten eindelijk iemand aan de lijn. Die besloot mij eerste te gaan ondervragen hoe ik aan het 070 nummer kwam in plaats van hulp te bieden. Nou, van Ziggo zelf! Op het moment dat ik mijn geduld begon te verliezen besloot de meneer die ik aan de lijn had dat hij daar geen zin in had en hing mij zonder pardoes op! Zoiets belachelijks heb ik nog nooit meegemaakt. Ziggo maakt fout na fout, ik hang continue aan de lijn, maak hiervoor kosten en dan word ik er nog opgegooid ook. Dus ik heb terug gebeld en daarna kreeg ik een dame aan de lijn die mij vertelde dat zij mij niet kon helpen omdat ik de klantenservice niet belde. Wat heb ik al die keren ervoor gedaan dan??? Die laatste 2 medewerkers waren te brutaal voor woorden. Vroeger was het nog klant is koning, maakt tegenwoordig lijkt het meer op: We hebben je geld, kan ons het wat schelen. Als je geen klanten aankan die klachten hebben en het beu zijn continue te moeten bellen, dan hoor je niet op een klantenservice thuis. Daarna werd ik naar het 0900 nummer verwezen. Dat heb ik gebeld. Kreeg te horen dat het druk was en dat het een kwartier kon duren. Ik heb een half uur gewacht voordat ik eigenlijk iemand aan de lijn heb gekregen. Daar kreeg ik uiteindelijk te horen dat het bedrag wat teveel berekend was in een credit van de volgende rekening afgetrokken zou worden. Eindelijk een antwoord, maar de manier waarop Ziggo met klanten omgaat vanuit de klantenservice vind ik te gek voor worden. Ik heb 4 keer moeten bellen, daarvoor eerst gemiddeld een kwartier tot half uur aan de lijn gehangen voordat ik iemand aan de lijn kreeg en in 3 van de vier gevallen iemand aan de lijn gehad die niet kon waarmaken wat er van een klantenservice verwacht wordt: SERVICE!
     
  2. Jdd

    Jdd Forum Member

    Berichten:
    1.087
    Zie ook tread http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=199184

    De service van ziggo is weer ver gezakt.

    Het lijkt wel over er weer ergens een blik zendelingen van een jaar 16 open is getrokken om incidenten problemen en klachten niet te registreren, af te wimpelen of gewoonweg onbeschoft te zijn.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 sep 2009
  3. GibMo

    GibMo Forum Member

    Berichten:
    8
    Ziggo klantenservice is slecht

    Beste Jolien,

    Ik zou zeggen join de club van de club van unhappy customers die hun zaakjes (online) willen regelen maar dat niet kunnen vanwege incompetente helpdesks.

    Inmiddels heb ik ook een frusterende ervaring opgedaan bij de online en telefonische Ziggo klantenservice over mijn tv aansluiting. Ik probeer al minstens een week een toezegging los te peuteren over de aansluitdatum van mijn televisie. Maar wat ik ook probeer, de mensen zijn goed geinstrueerd om vooral geen toezeggingen te doen. Maar hoe kan het nu zijn dat iets wordt ingepland en ze kunnen niet zeggen wanneer het wordt uitgevoerd.

    Het is zelfs zo idioot dat n.a.v. een vraag van mij via de online klantenservice ik als reactie krijg: u zou signaal moeten hebben. Zo niet dan moet u contact opnemen met de telefonische klantenservice. Maw het probleem wordt weer bij de klant neergelegd die weer zelf contact moet zoeken. Maar goed dat heb ik dus weer wel gedaan. En wat zegt dan de telefonische klantenservice: we maken een taak aan om uw aansluiting in te plannen. Toezeggingen worden niet gedaan en ze lullen zichzelf ook nog eens tegen.

    En waar hebben we het over. Er moet een mannetje in een auto stappen om een knopje om te zetten.
     
  4. Sanderw

    Sanderw New Member

    Berichten:
    1
    Ziggo neemt niet op

    Bij jullie neemt de helpdesk tenminste nog op.
    Ik heb net 50 minuten in de wacht gezeten, zonder dat er gemeld wordt hoelang de wachttijd is en hoeveel wachtenden er voor me zijn. Ik kreeg meer het idee dat het nummer doorgeschakeld naar een muziekzender
     
  5. michelvanderlaan

    michelvanderlaan New Member

    Berichten:
    3
    helpdesk

    denk dat het nog steeds het zelfde is als toen het nog casema was je word gewoon in de wacht gezet niet zeuren en vooral niet klagen als je iets nieuws besteld heb je gelijk iemand aan de lijn maar als je iets wil vragen omdat je digitale ontvanger niet werkt vang je bot of je word behandeld als een leek
     
  6. een klant

    een klant New Member

    Berichten:
    4
    Klantenservice?

    Zou de rede van de slechte behandeling van "klanten"door de klantenservice niet zijn dat ze eigenlijk ook gek worden van al die Klanten die bellen over hun problemen, en dat zij zelf (medewerkers van Ziggo) werken bij een bedrijf die of geen juiste informatie wil of kan geven over slecht werkende apparatuur en diensten ??

    Ik ben het eens dat als je meerdere keren (ervaring:cry:) belt met de klantenservice je steeds hetzelfe verhaal moet afsteken over in mijn geval de ITV die niet werkt.
    Als ze dan ook nog hetzelfde verhaal zouden afsteken, maar dit is ook niet het geval.

    Ziggo is gewoon te groot geworden, en hebben hun eigen problemen niet meer in de hand.
     
  7. GibMo

    GibMo Forum Member

    Berichten:
    8
    Ziggo klantenservice is slecht (deel 2)

    Dit is een update van mijn eerder post van 4 september

    We zijn inmiddels 7 dagen en 3 klachten e-mails + 3 telefoontjes verder. En, beste lezer, u raadt het al. Ik heb nog steeds geen tv-signaal!!

    Ik heb gelukkig wel veel begrijpende medewerkers gesproken waaronder mevrouw ***) en ***) die er allebei geen flauw benul van hebben waarom ik toch maar geen signaal krijg. "Ja meneer, hier staat dat het nog niet is gebeurd met reden onbekend ".

    Ik heb nu meerder toezeggingen gekregen dat er met spoed een monteur wordt bijgehaald. Maar de dames krijgen dat dikke luie mannetje kennelijk niet zover dat ie ook daadwerkelijk met zijn dikke :censored: in zijn auto gaat zitten om een knopje om te zetten in een verdeelkast.

    Al met al wacht ik nu al ruim 3 weken op een tv signaal. En niemand daar weet precies hoe het kan en wanneer het wordt geregeld.

    Ik ga in ieder geval het wknd in met de toezegging dat er zeker wel monteurs werken op zaterdag, (niet dat ze iets uitvreten, maar dat terzijde).

    Bedankt Ziggo ga zo door!!!

    ***) modedit : lees de forumregels nog eens; Namen van medewerkers publiceren we niet.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 sep 2009
  8. mod-1

    mod-1 Moderator

    Berichten:
    311
    U zegt zelf dat dat er nog niet eens monteurs op pad zijn gestuurd en u zet ze desondanks al zo denigrerend neer? Was uw post alleen bedoeld om te klagen of zoekt u hulp? Voor dat laatste lijkt me uw toonzetting niet echt effectief.
     
  9. GibMo

    GibMo Forum Member

    Berichten:
    8
    Ziggo heeft aangegeven dat een monteur dezelfde dag het probleem oplost als er een spoed melding van wordt gemaakt. Aangezien er een spoed installatie is aangevraagd door de klantenservice en er niet is gereageerd heeft iemand zijn werk niet gedaan. Bovendien zijn er daarnaast 2 normale installatie-data overschreden. Aangezien Ziggo geen flauw idee heeft waarom de installatie niet plaatsvindt houd ik het daarom toch maar op de monteur.

    De wijze waarop ik de monteur aanduid is overigens metaforisch bedoeld. Waarbij ik wil aantekenen dat ik dikke mensen niet per definitie lui vind.

    Op uw antwoord dat mijn reactie niet zal leiden tot gevraagde hulp kan ik u gelijk geven. Vriendelijk blijven ook niet, heb ik inmiddels ervaren. Het mag daarom duidelijk zijn dat ik deze post niet maakte om hulp te vragen maar om mijn gal te spuwen.

    Vwb het noemen van namen in mijn post bied ik mijn excuses aan. Dat was niet netjes.
     
  10. Witchfinder

    Witchfinder Forum Member

    Berichten:
    24
    Desalniettemen luisteren diverse helpdeskmedewerkers niet, spreken ze elkaar tegen en liegen ze. Althans degenen die ik ad lijn heb gehad...sukkelende herintreders die onwetend zijn en katerige studenten die het allemaal niets kan schelen...

    :lol:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina