1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Nieuwe modem vervangen voor Oude modem.

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Dean, 2 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Dean

    Dean Forum Member

    Berichten:
    14
    Beste mensen,

    Ik heb eergister contact gehad met Ziggo en hieruit werd bekend dat de nieuwe modem van Arris inderdaad wat problemen veroorzaakt.
    De medewerker kon mij niet vertellen wanneer dit probleem opgelost is, maar ze zijn er druk mee bezig.

    Helaas zijn wij hier dan de dupe van, echter heb ik op marktplaats gekeken en een oudere type arris modem gevonden namelijk de: TM502B.
    Deze krijg ik morgen binnen, is het echter mogelijk om deze te activeren dmv een truckje of kan de ziggo helpdesk dit voor mij?? Of is het geen eens nodig??

    Ik denk dat die een mooie oplossing zou kunnen zijn.

    Groeten,

    Dean
     
  2. hein

    hein Forum Member

    Berichten:
    135
    nieuwe modem

    ik ben benieuwd wat je met dat modem gaat doe, voorzover ik weet krijg je dat niet online.
    we lezen het wel
     
  3. TRaSH

    TRaSH Forum Member

    Berichten:
    1.207
    had je je oude al terug gestuurd ? Wat is je probleem er mee ? Hoop dat je er niet teveel voor betaald heb.
    Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
     
  4. Excalibur

    Excalibur Forum Member

    Berichten:
    3.291
    Ik betwijfel of je dat marktplaats modem geactiveerd gaat krijgen. Heb er eerlijk gezegd ook niet veel hoop op dat Ziggo daaraan gaat meewerken, en ik kan me dat ook goed voorstellen.

    Hoop dat je er niet teveel voor betaald hebt.
     
  5. Dean

    Dean Forum Member

    Berichten:
    14
    modem

    Mijn eigen oude modem heb ik braaf terug gestuurd naar Ziggo omdat in de bijgaande brief van Ziggo dit gevraagt werd. Achteraf had ik dit beter niet kunnen doen, omdat sinds ik de nieuwe modem heb aangesloten heb ik een ZEER instabiele verbinding: speedtest.net komt niet hoger dan 3MB en heb een ping van 500.

    Tijdens mijn telefoongesprek met Ziggo werd mij ook gevraagt of ik mijn oude modem nog had, deze had ik dus niet.

    Zodoende ben ik op marktplaats gaan kijken en vond ik er eentje voor 16 euro incl verzendskosten. Dit vind ik wel de moeite waard om te proberen, maar nu is de vraag hoe is hij te activeren?? moet toch een mogelijkheid voor zijn??
     
  6. TRaSH

    TRaSH Forum Member

    Berichten:
    1.207
    denk dat je daarvoor echt ziggo voor moet bellen en vragen. Had je een monteur laten komen die had er naar kunnen kijken en misschien kosteloos een andere modem plaatsen.
    Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
     
  7. Dean

    Dean Forum Member

    Berichten:
    14
    modem

    Misschien dat ik hem via de activatiecode van de nieuwe modem kan activeren??
    We wachten het even af tot ik de modem heb ontvangen.
    En wellicht hebben andere mensen nog een oplossing??
    Ik hou jullie op de hoogte! :wink:
     
  8. Bullet NL

    Bullet NL Forum Member

    Berichten:
    2.327

    Een ander modem aankoppelen heeft volgens mij geen zin.

    Ten eerste is het zo dat modems eigendom zijn en blijven van Ziggo.
    De gene waarvan jij het modem krijgt kan dus een probleem hebben/krijgen

    Ten tweede is het volgens mij zo dat modems (los van de activatie code) gekoppelt zijn aan een account. Je kan dus volgens mij niet zomaar een een ander (niet door ziggo toegewezen) modem laten werken.

    M'n eerste punt weet ik vrij zeker, mocht het jou toch lukken, ben bang van niet, dan hoor ik dat toch graag.

    Ook gezien het feit dat het modem wat jij nu 2e hand wil over nemen vermoedelijk reeds gekoppelt is aan een account.
     
  9. volkoren

    volkoren Forum Member

    Berichten:
    89
    Het CMAC adres van dit oudere type Arris modem zal niet in het systeem geregistreerd staan, dus er wordt geen signaal doorgegeven. Je zou de helpdesk kunnen bellen en vragen of ze je willen activeren (niet vertellen dat je een onofficieel modem hebt!). Wellicht gaan ze moeilijk doen omdat je reeds geactiveerd bent, dus geluk hebben..
     
  10. Harold

    Harold Forum Member

    Berichten:
    1.076
    Ik heb met behulp van een geweldige helpdesk medewerker/technischedienst medewerker (nav telefoon problemen) mijn oude modem weer online gekregen en de nieuwe staat nu werkeloos boven.
    Het is dus mogelijk, het is maar net wie je treft bij de helpdesk.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina