1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Nieuwe abonnees en upgraders gaan voor, Ai1 Extra klanten moeten maar netjes wachten,

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door Sato, 1 sep 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Volgens mij sla jij ook de plank mis. Volgens mij is gaat de overéénkomst alleen over de afsluiting van het internet en niet de abonnementsvorm, deze is namelijk afhankelijk van het aanbod.

    Dus als ik destijds een contract heb afgesloten met een bepaalde snelheid wil dat niet zeggen dat ik alleen recht heb op deze snelheid.

    In de "Aanvullende Voorwaarde Ziggo Internet" per 16 mei 2008 staat dat een Abonnementsvorm de vorm is waarin het Abonnement Ziggo Internet wordt aangeboden. Per Abonnementsvorm gelden verschillende (gebruiks)specificaties.

    Nu wordt voor A-in-1 Extra 50/5 aangeboden dit is volgens mij dan ook het geldende abonnementsvorm tegen een prijs waar iedere A-1-E abonnee nu afneemt recht op heeft. Het zijn toch echt de letters van Ziggo zelf.

    En het omgekeerde kan volgens mij ook door het terugschroeven van de snelheden. Oeps! Ziggo misschien op verkeerde gedachtes gebracht.:giveup:

    http://blob.ziggo.nl/dynamic//NL_HOME/BLOB_UPLOAD/Aanvullende Voorwaarden Ziggo Internet.pdf
     
  2. Reactie op pvd

    Dat vanaf klopt wel.!!
    Dat je het eerder heb mag je alleen maar blij zijn.
    Er staat duidelijk op de ziggo site dat de nieuwe snelheid geldt vanaf 1 september 2009. (dit geldt voor alles in 1 plus)
     
  3. Vandaag een mailtje gehad dat de snelheid verhoogt zou moeten zijn ,zal mij benieuwen...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 sep 2009
  4. Hier heb jij een punt, maar ik spreek hierbij alvast de verwachting uit dat de uitrol de nieuwe snelheden voor het alles-in-een extra pakket niet voor 1 oktober voltooid is.

    Als Ziggo een fatsoenlijk bedrijf is, ook al zijn ze er juridisch gezien misschien niet toe verplicht, bieden ze de "gedupeerde" klanten aan om tot de daadwerkelijke snelheidsverhoging het alles-in-een plus tarief te rekenen en hadden ze de snelheidsverhoging van het alles-in-een plus abonnement pas uitgerold als die voor de alles-in-een extra volledig voltooid was.

    Ik kan het namelijk heel goed voorstellen dat het erg zuur is dat je voor alles-in-een extra betaald terwijl je feitelijk alles-in-een plus geleverd krijgt.

    pvd
     
  5. @FJRobert;
    Ik denk niet dat ik de plank mis sla. Ik denk dat teveel mensen zich iets teveel rechten toekennen en zichzelf "rijk" rekenen. Prima, moet ieder voor zich vooral doen.

    Het is tot in detail uitgelegd, en dat ga ik niet nog eens doen als je het niet erg vind.

    Kan echter nog wel een ander punt inbrengen, Ziggo garandeert geen snelheden, ze adverteren enkel met maximale snelheden. Wanneer heb je in jou opzicht dan recht op compensatie als je de snelheid niet haalt?


    Op zich heb je een goed punt, het zou Ziggo erg netjes staan als ze die mensen gingen compenseren, maar dan wel enkel de Alles-In-Een Extra klanten die nog geen modem hebben ontvangen. Of Ziggo dit wel of niet gaat doen, we moeten het afwachten.

    Als ik het op dit punt met je eens ben, waarom dan toch die hele discussie. Dit omdat ik het volkomen gekte vind als men hier 1 dag na de deadline al begint te klagen en te zeuren dat ze de snelheid nog niet halen omdat ze het modem nog niet hebben en bij Ziggo een compensatie gaan eisen omdat ze vinden dat ze daar recht op hebben en Ziggo rekeningen gaan sturen.

    Hetzelfde geneuzel kom je ook regelmatig op het forum tegen mbt mensen die een particuliere lijn zakelijk gebruiken en dan van Ziggo verwachten dat de geleden zakelijke schade vergoed word.

    Hoop poeha, hoop geblaat en grote woorden, maar wel volkomen uit verband en zwaar overdreven. Typisch nederlands, bij het minste geringste het hardst gaan staan schreeuwen en vooral klagen, want daar zijn we goed in. Als het eens de andere kant op moet, tja dan zijn we niet thuis. En dat staat mij principieel tegen, dat eeuwige geklaag om, tja feitelijk niets.

    Ja vervelend is het zeker, maar ook echter helemaal niets meer dan dat.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 sep 2009
  6. Troost je,wij hebben ai1 plus en daar hapert nog van alles aan(met name de download snelheid is om te huilen!
    Die zou nu 20 MB moeten zijn,maar in de praktijk valt dat vies tegen(ik download met KB,terwijl dit voorheen met de oude snelheid MB waren!)

    Het probleem ligt wel degelijk bij ziggo en ik snap je frustratie.
    Als Ziggo zou toegeven dat de problemen en vertragingen bij hen zou liggen,hebben mensen recht op restitutie,maar ze zijn wel zo slim en draaien de schuld naar de klant toe zodat zij vrij uit gaan.:no:

    Check dit forum en dat zal genoeg zeggen,heel veel mensen met internet problemen,niet geleverde spullen(of beter gezegd niet op tijd),volgens de ziggo regels heb je recht op restitutie als zij niet kunnen leveren wat ze beloven,volgens mij maken hier nog veel te weinig mensen gebruik van.
     
  7. Alleen mensen met een alles in een extra abonnement?
    Goh wat naief,de problemen zijn volgens mij op alle abonnementen aanwezig,want ook veel alles in 1 plus klanten hebben problemen met het internet(met name down/up speeds of wegvallende verbinding!)
    Dus compensatie moet er voor iedereen zijn die problemen heeft,want ziggo levert niet wat ze beloven.:no:

    Je kunt me niet wijsmaken dat alle mensen die problemen hebben na de verhogingen en ervoor nooit,dat dat aan deze mensen ligt,het is gewoon een fout van ziggo,het netwerk zal dit alles wel helemaal niet aankunnen nog,maar dat geven ze natuurlijk niet toe,dat gaat geld kosten dan.
    Maar goed,nu genoeg hierover.
     
  8. Sato: ik zou het abonnement veranderen in Ai1-plus: je behoudt dan je huidige modem EN snelheid tegen een lagere prijs. Wanneer alle problemen voorbij zijn grade je up.

    Het is duidelijk dat Ziggo zich enigszins vertild heeft aan de introductie van het snelle internet van 50Mb/s. Het zou ze sieren indien ze daar publiekelijk voor uit komen.

    Ikzelf heb, na een wat gestoorde start, nu geen enkel probleem meer. Snelheid is zoals beloofd, telefoon valt niet meer uit: klasse !

    Bernd
     
  9. Je maakt nu een aanname dat Ziggo zich enigszins heeft vertild, echter ik beheer in de de familie/buren 6 Ziggo aansluiting (4x alles in 1 extra) bij geen van de modem migraties (naar eurodocis 3) ben ik op problemen gestuit. Dus dat Ziggo zich heeft vertild deel ik niet met je.
    Wat wel zo is dat na de uitrol blijkt dat de hardware van Arris (de 702b) niet overal stabiel blijkt te draaien, onder ander de webinterface. Echter ook de helpdesk geeft nu aan dat hier voor naar een oplossing gezocht wordt (een officiele uitspraak dus) vermoedelijk communiceren ze dit niet op een andere manier vanwege de mogelijkheid dat dit op korte termijn zou kunnen worden opgelost.

    Daarnaast heeft Ziggo tijdens het ontvangen van de modems echt niet de mogelijkheid om te testen wat deze massaal in het netwerk gaan doen. Hierbij gaan zij (net als wij) er van uit dat de kwaliteit zoals Tomson met de Aris modems zou moeten leveren. Dit blijkt dus niet zo te zijn en ze zijn samen met hun leverancier bezig om een oplossing te zoeken.

    Ik ben helemaal geen Ziggo positiviteitsgoeroe, vindt wel dat de reacties, meningen en uitspraken in het juiste licht moeten worden gezien.
     
  10. 1) het is tóch wat makkelijker positief te zijn als je zelf al voorzien bent :wink:
    2) het kan wel zo zijn dat er bij de door jou beheerde 6 Ziggo aansluitingen geen problemen zijn, echter staan daar tegenover legio klanten van Ziggo die wél problemen hebben.
    3) sinds januari publiceert Ziggo berichten omtrent aangekondigde snelheidsverhogingen, eerst ingangsdata vanaf het 2e kwartaal, daarna 3e kwartaal een helicoptermail, aankondiging tussen 1 juli en 31 augustus voor de ai1extra klanten, afgelopen zaterdag een brief dat het weer is vertraagd. :roll: Nu is de verwachting bijgesteld tot eind september.

    Hoe je 't ook wendt of keert: dit komt niet erg professioneel en al helemaal niet klantvriendelijk over. En op een gegeven moment gaat zich dan zelfs de geduldigste klant (zoals ik zelf bijvoorbeeld) hieraan ergeren.Zeker als dit amateurisme dan óók nog eens aan alle kanten wordt goedgepraat.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina