1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Geen geluid met Samsung DCB-9401R decoder.

Discussie in 'Samsung DCB-9401R' gestart door blije1986, 31 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. blije1986

    blije1986 Forum Member

    Berichten:
    5
    Hallo,

    Sinds kort een alles in 1 pakket van Ziggo aangeschaft.
    Hierbij werd een Samdung decoder geleverd ( een zwarte ). Dit alles werkt perfect.
    Echter heb ik nog een tv in huis die ik graag wil aansluiten.
    Nu had ik nog een Samsung DCB-9401R decoder liggen. Dus deze aangesloten. alleen nu heb ik geen geluid. Wanneer ik de meegeleverde decoder van ziggo gebruik. heb ik wel geluid.

    Zou dit een optie kunnen zijn in de decoder zelf? of is hij echt "overleden"?

    Alvast bedankt!

    Gr. Mark
     
  2. Riparius

    Riparius Forum Member

    Berichten:
    3.929
    Je geeft niet voldoende informatie. Kun je eens even vertellen hoe je die decoders op je TV aansluit? Via een SCART kabel? Heb je de meegeleverde nieuwe decoder ook op de tweede TV geprobeerd? En heb je toen dezelfde SCART kabel gebruikt als voor het aansluiten van de 9401? En je gebruikt niet de optische audio uitgang van de 9401?
     
  3. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Berichten:
    2.776
    Hoe staat de volumestand van de decoder? Staat deze niet per ongeluk op uit?

    Werkt de andere decoder wel met dezelfde scartkabel?
     
  4. blije1986

    blije1986 Forum Member

    Berichten:
    5
    @ Riparius:
    Ik heb de antenne aangesloten op de "cable in" aansluiting. Vervolgens een antenne kabel van de "loop" naar de TV.
    Vervolgens een scart kabel op AV1 van de decoder naar de 1e scart aansluiting op de TV.

    Tevens heb ik meerdere antenne kabels getest, meerdere scart kabels en meerdere smart cards. Met een andere decoder en de zelfde bekabeling werkt het wel.

    Nee, de optische audio aansluiting gebruik ik niet.

    @golfTouch:

    Het volume heb ik half open staan, tot volledig aan. Op de TV staat deze ook aan. Met dezelfde scart kabel werkt het met de andere decoder wel.

    Het vreemde vind ik alleen dat het beeld wel super scherp is. maar audio en video over de kabel is toch niet gescheiden?

    Gr. Mark
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 sep 2009
  5. Riparius

    Riparius Forum Member

    Berichten:
    3.929
    Via de SCART kabel worden beeld en geluid gescheiden getransporteerd. Lijkt me verder niets vreemds aan dat het beeld wel goed is, de decoder kan natuurlijk defect zijn. Heeft diezelfde Samsung 9401 vroeger bij jou wel goed gewerkt?
     
  6. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Berichten:
    2.776
    Zoals Riparius aangeeft lijkt het er inderdaad op dat je Samsung defect is. Je zou het geluid nog kunnen testen als je een versterker (home cinema set) met een optische ingang hebt.

    Heb je de Samsung al een keer terug naar de fabrieksinstellingen gezet?
     
  7. blije1986

    blije1986 Forum Member

    Berichten:
    5
    Ja, hiervoor heeft het wel gewerkt op de zelfde tv. dit is wel al ongeveer een jaar geleden. ( I.V.M. switch naar andere provider had ik toen geen digitale tv meer ).

    Ik heb de software geupdate via het menu naar volgens mij de laatste versie. Ook heb ik de decoder al terug gezet naar de fabrieks instellingen.

    Ik weet even niet uit mijn hoofd of ik op de cinema set een optische aansluiting heb. Indien deze aanwezig is zal ik dat nog testen.

    Gr. mark
     
  8. Broekie

    Broekie New Member

    Berichten:
    3
    Mijn Samsung DCB-9401R geeft ook plots geen geluid meer, in ieder geval al sinds gisteravond maar mogelijk al langer (ik gebruik deze decoder niet dagelijks, hangt aan de TV in m'n slaapkamer).

    Aangezien m'n andere decorder beneden, een Cisco 8455DVB, het nog wel prima doet gok ik dat m'n Samsung gewoon defect is.
    Of zou er toch een storing kunnen zijn welke wel gevolgen heeft voor de ene maar niet voor de andere decoder?

    En ja, 'k heb de software van m'n Samsung al geupgrade naar de nieuwste versie, dat heeft het probleem niet verholpen.
     
  9. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Berichten:
    2.776
    Ook al de 9401 terug gezet naar de fabrieksinstellingen en de zenders een keer opnieuw ingeladen? Weet niet of het effect heeft maar het kan in ieder geval geen kwaad.
     
  10. Broekie

    Broekie New Member

    Berichten:
    3
    Yep. Geen effect helaas, dus ik vermoed dat er ergens van binnen iets opgeblazen is. :cry:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina