1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Steeds wegvallende verbinding. Alle logs gepost. Iemand die kan helpen :-(?

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door meermeer, 31 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Een intermittent probleem; moeilijk te vinden omdat Murphy er voor zorgt dat het altijd nét weg is wanneer er imand naar kijkt. :cry:
    Toch zelf blijven nalopen en die éne keer vangen dat het mis is, is vaak de enige oplossing.

    Mees de Roo
     
  2. Juh. Er heeft iemand van de helpdesk naar gekeken, en is er zelfs een monteur bezig geweest in Heiloo in de centrale. Echter, mijn verbidning zou dan offline gaan etc. Het rare is dat de dag dat de monetur geweest zou zijn, mijn modem helemaal niet offline geweest is :) Apart:mrgreen:
     
  3. Ik had dit probleem eerst ook. Ik heb niet het hele topic doorgelezen dus als deze optie al genoemd is mijn excuus. Bij mij viel de internet verbinding ook steeds weg. Dit lag bij mij aan de DNS server van Ziggo.

    Ik gebruik nu opendns (www.opendns.com) en het probleem bij mij is opgelost. Verbinding valt niet meer weg en hij vindt websites sneller dan dat hij deed. Het kan puur toeval zijn maar sinds ik deze dns server gebruik heb ik het probleem niet meer gehad.

    Op de site van opendns staat geloof ik ook uitleg hoe je dat moet instellen. Als mensen willen laten weten of het probleem hierdoor is opgelost weten we gelijk waar het aan ligt.
     
  4. Helaas, dat is niet de oplossing :) Maar bedankt
     
  5. Hoi,

    Ik ad een poosje geleden een soort gelijk onderwerp gestart omdat ook ik heel vaak last heb van wegvallenende internet verbinding heb.
    Ik kreeg toen de tip om de log files te bekijken en te posten, maar daar kwam ik maar niet an toe.
    Als jullie het niet erg vinden zou ik het alsnog hier willen doen:

    De log file van het modem, Scientific Atlanta WebSTAR EPX2203, geeft: "No Ranging Response received - T3 time-out"

    In het verleden heb ik het volgende geprobeerd:

    - Kompleet nieuwe installatie, puur alleen windows (een virus etc zou dus onmogelijk moeten zijn).
    - Kompleet nieuwe pc, probleem met netwerkkaart zou dus niet aan de orde horen te zijnen.
    - Router er tussen uit gelaten.

    Probleem doet zich zowel draadloos, via router, als bekabeld voor. Probleem blijft ook als router er tussen uit is.

    Iemand een tip wat het zou kunnen zijn en hoe ik het kan oplossen want ik wordt er echt gek van. Het komt meermaals per dag voor, of erger nog meermaals per uur.

    Update: Net viel de verbinding weer kort weg, er kwam echter geen melding in de log van het modem.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 sep 2009
  6. Dit is een melding die voor kan komen bij een slechte upstream verbinding. Maar één log entry is echt te weinig om op blind te varen. Bij een opnieuw opstartende verbinding zie je namelijk ook altijd wel één of enkele van deze meldingen.
    We hebben diverse (liefst een aaneensluitende lijst) van log entries nodig mét datum en tijd, evenals de daarbij behorende signaal-niveaus (ook met datum en tijd). Wanneer je een router hebt, ook daarvan de log entries met, je raadt het al, datum en tijd.

    Mees de Roo
     
  7. Nou, weer hetzelfde. En als ie het wel doet, deze geweldige snelheid:

    Your current bandwidth reading is: 340.40kbps which means you can download at 42.55 KB/sec. from our servers

    edit:

    Ik zie nu dit in mijn logs(en sindsdien ook slechte verbinding)

    9/14/2009 12:3765530Call Agent Loss of Communications9/14/2009 12:3765530Call Agent Loss of Communications
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 sep 2009
  8. Dat is je telefoonlog, waar je verbinding wegvalt. Minder informatief (= afgeleide van) het modemlog.

    Mees de Roo
     
  9. Duidelijk.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina