1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Steeds wegvallende verbinding. Alle logs gepost. Iemand die kan helpen :-(?

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door meermeer, 31 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. ¿En wat zijn die perfecte signaal-waarden dan wel?

    Mees de Roo
     
  2. De exacte waarden heeft hij niet genoemd. Maar hij zei "ik kan wel zien dat de wijkkast hier voor de deur staat, het binnenkomende signaal is perfect.
    Onderstaand de gegevens die ik kan uitlezen. Vooral het aantal (un)correctable codewords lijkt me (te) hoog:

    Downstream Value Frequency 244000000 Hz Signal to Noise Ratio 39 dB Downstream Modulation QAM256 Network Access Control Object ON Power Level 1 dBmV The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading Upstream Value Channel ID 1 Frequency 36000000 Hz Ranging Service ID 4842 Symbol Rate 5.120 Msym/s Power Level 44 dBmV Upstream Modulation [3] QPSK
    [1] 16QAM
    [2] 64QAM
    Signal Stats Value Total Unerrored Codewords -1097311144 Total Correctable Codewords 15476 Total Uncorrectable Codewords 4788
     
  3. Tja, ik heb het ook sinds de snelheidsverhogingen. (niet eens bij mijzelf, maar toen de eerste het gingen krijgen)

    Wel 'toevallig' Een jaar lang goed geweest....

    Moet zeggen laatste 2 dagen gaat het goed....
     
  4. De verbidning sloeg er weer uit.
    En nu weer internet :)

    Ik zag bij evsnt deze melding (modem was trouwens gewoon niet benaderbaar, geen ping niks, na 60 sec deed ie het weer. )

    Deze melding zag ik in de eventlog, precies op de tijd dat ik weer down was:

    Ranging Request Retries exausted;CM-MAC=00:15:cf:34:a4:57;CMTS-MAC=00:50:57:01:49:32;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

    Enig idee wat dit betekent?

    edit: Nu vliegt de modem ook steeds OFFLINE(online knipperen)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 sep 2009
  5. Hoe kansloos!!!

    Vanuit onze systemen heb ik de status van uw modem uitgelezen. Hieruit hebben wij geconcludeerd dat er geen signaalproblemen met uw modem te vinden zijn.

    Om verder uit te kunnen sluiten waardoor het probleem kan worden veroorzaakt wil ik u vragen een aantal stappen te doorlopen.

    Als u gebruik maakt van een router wil ik u vragen om de verbinding te testen door de modem direct, zonder andere apparaten, aan te sluiten op één computer.
    Hebt u geen router of lost dit het probleem niet op dan kan het probleem worden veroorzaakt door spyware of een virus. U kunt er voor zorgen dat uw systeem met beveiligingssoftware wordt schoongemaakt. Enkele voorbeelden van beveiligingssoftware:
    Virus scanners:
    - Norton (www.symantec.nl);
    - McAfee (www.mcafee.nl).

    Spyware scanners:
    - Windows Defender (www.microsoft.com);
    - Hitman Pro, voor Windows 2000/XP/Vista (www.hitmanpro.nl);




    Wat een ***** daar zeg....Echt
     
  6. GEweldig, nu gaan we gewoon helemaal onzin vertellen:

    (reageerde dus dat ik dat allemaal al gedaan had, en dat het niet aan de pc lag)

    Kreeg ik nu dit:

    Uit ons systeem is gebleken dat u telefonisch door één van onze collega's bent benaderd over dit probleem. Wij nemen dan ook aan, dat u het probleem al is opgelost.

    Nou mooi geen gemiste oproepen niks :censored:

    Heeft Ziggo nog wel service? Zolang het goed werkt is er niks aan de hand. Maar nmocht je eenmaal problemen heebben, berg je dan maar :-((((
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 sep 2009
  7. Het was zeker geen lokaal probleem maar een cmts probleem. Bij mij lag de verbinding er om die tijd ook uit waarschijnlijk zijn de tijden in jou modem log vergelijkbaar:


    9/7/2009 9:20 82000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=00:15:cf:34:9e:23;CMTS-MAC=00:50:57:01:f9:a5;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
    9/7/2009 9:20 82000300 3 Ranging Request Retries exausted;CM-MAC=00:15:cf:34:9e:23;CMTS-MAC=00:50:57:01:f9:a5;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
    9/7/2009 9:20 82000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=00:15:cf:34:9e:23;CMTS-MAC=00:50:57:01:f9:a5;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
    9/7/2009 9:43 68000401 5 ToD request sent - No Response received;CM-MAC=00:15:cf:34:9e:23;CMTS-MAC=00:50:57:01:f9:a5;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
    9/7/2009 10:01 82000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=00:15:cf:34:9e:23;CMTS-MAC=00:50:57:01:f9:a5;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
     
  8. helaas. Het ging een week goed. Maar sinds 17:00 weer last van een knipperlicht verbinding ARGHH!

    Nu weer deze melding in het modem:

    Map Request Retry Timeout;CM-MAC=00:15:cf:34:a4:57;CMTS-MAC=00:50:57:01:49:32;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 sep 2009
  9. Rabbit_NL,
    Sorry voor het lange wachten. Dat zijn inderdaad vrijwel perfecte signaalwaarden. De enige indicatie dat niet alles perfect is zit in de Uncorrectable Codewords. Hun aantal ligt weliswaar ruim binnen de specs, maar op een vergelijkbare verbinding hier bij mij staan daar vrijwel altijd 0 (zero) uncorrectable codewords op. Waarschijnlijk is de verbinding dus minder stabiel; dit kan je controleren door meerdere malen (ook met verversen) deze waarden uit te lezen (maak voor mijn part een grafiek).

    Meemeer,
    Kan je hem, wanneer hij weer stuk loopt, een poosje proberen met één PC direct bekabeld op het modem EN OOK alle telefoonstekkers uit dat modem?
    En wanneer dat ook geen verschil maakt ZONDER splitter (en dus ook zonder aangesloten TV's) direct op de AOP (wanneer dat stekker-technisch niet al te moeilijk is; anders alleen de TV's en FM eruit)?

    ADDG,
    Ziet er inderdaad uit als een gelijktijdig up- en downstream storing (dus CMTS hickup).
     
  10. Meesdroo, bedankt voor je reactie.
    Dat aantal uncorrectable codewords is inderdaad een steeds terugkerend fenomeen. Ik heb het modem ongeveer 20 uur geleden weer gereset en het aantal uncorrectable codewords is inmiddels weer opgelopen naar 1749. En elke keer als de verbinding wegvalt (wat overigens ook gebeurt als de PC uit staat en de stroom eraf is) staat er in de logfile een melding "R02.0 - No ranging response received - T3 time out". Soms gaat het een hele dag goed, en op andere dagen valt de verbinding wel tot 5 keer weg.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina