1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Steeds wegvallende verbinding. Alle logs gepost. Iemand die kan helpen :-(?

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door meermeer, 31 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. meermeer

    meermeer Forum Member

    Berichten:
    238
    Thnx, ik ken slechts 2 mensen ofzo. Dus dat gaat ook niet veel uithalen ARGHH, maar ja, heb het Ziggo webteam geinformeerd. Ben benieuwd. Houdt je op de hoogte
     
  2. meermeer

    meermeer Forum Member

    Berichten:
    238
    Weer even geen internet. Kon modem niet pingen. 5 min gewacht, kon modem weer pingen en had weer internet.

    Laat het er deze keer echt niet bij zitten. Ben benieuwd wat het WebTeam laat weten...Met de logs moeten ze toch ook echt wat kunnen.

    Wordt tijd dat er concurrentie op de kabel komt, zoals met ADSL :evil: Maar ja dat is een hele andere discussie
     
  3. Excalibur

    Excalibur Forum Member

    Berichten:
    3.291
    Even het zekere voor het onzekere;

    Je hebt een wegvallende verbinding, uit de logs blijkt dat de modem de connectie verliest. Je hebt een ED3 modem zo te zien. De modulatie verandert, dit kan met het signaal te maken hebben.

    - Je hebt het modem direct op het AOP aangesloten met een korte kabel zonder tussenkomst van andere dan de door Ziggo geleverde splitters (dus ook geen andere apparatuur als versterkers oid)

    - Er staat geen andere electrische apparatuur in de nabijheid van het modem? Denk hierbij aan DECT basis-stations, wireless apparatuur/router, of eigenlijk Staat er iets van een electrisch apparaat binnen een straal van 2-3 meter bij het modem in de buurt?
     
  4. volkoren

    volkoren Forum Member

    Berichten:
    89
    Ik heb precies hetzelfde!! Eindelijk een lotgenoot :mrgreen: (of :sad:..)

    Sinds de DOCSIS 3.0 onderhoudswerkzaamheden in Juni 2009 heeft mijn verbinding enorm veel packetloss (na er eerst 2 weken helemaal uit gelegen te hebben). Ook met het nieuwe Arris modem blijft dit probleem spelen. Donderdag komt hier eindelijk een monteur langs en ik was al van plan om hem linearecta naar de wijkkast te sturen. Maar nu lees ik dus dat 'meesdroo' vertelt dat ik een laag gekwalificeerde medewerker mag verwachten...? :cry:
     
  5. meermeer

    meermeer Forum Member

    Berichten:
    238

    1. Dit had ik ook de laatste weken met mijn 'oude' modem. Maar nu dus oo met het nieuwe.

    Ik heb in de muur een kastje met radio/tv uit(gewoon helemaal standaard) daarin zit zo'n ding van ziggo voor radio/tv/internet, is 2 weken geleden terug nog bekeken naar monteur. Geen versterker, geen aftakking ergens anders etc.

    Ja er staat wel een TV binnen 2 meter. Maar die staat uit(ook geen standby)

    Maar ik 'denk' dat het daar niks mee te maken heeft. Mijn oude modem had het ook 'ineens' na het een jaar lang perfect gedaan te hebben. IS gebeurd een paar weken zeg 8 voordat de eerste migraties naar hogere snelheden plaats vonden.
     
  6. Houwie

    Houwie Forum Member

    Berichten:
    10
    Ik heb er sinds verleden week donderdag last van.
    De verbinding valt weg, als ik echter via mijn router de dhcp vernieuw heb ik vrijwel direct weer verbinding.
    Heb het in het begin van de modem ruil ook gehad, maar dit was na een dag of drie weer verdwenen.
     
  7. Excalibur

    Excalibur Forum Member

    Berichten:
    3.291
    Zonder de router hetzelfde probleem?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 sep 2009
  8. Houwie

    Houwie Forum Member

    Berichten:
    10
     
  9. Excalibur

    Excalibur Forum Member

    Berichten:
    3.291
    @Houwie,

    Dat zou ik dan zeker even proberen. Het lijkt erop dat de IP-lease wegvalt of niet juist of tijdig word vernieuwd.
     
  10. Rabbit_NL

    Rabbit_NL New Member

    Berichten:
    3
    Ik heb sinds ongeveer 2 weken hetzelfde probleem. Regelmatig valt de internet (en telefoon-) verbinding weg, soms voor 2 minuten, soms 10 minuten. Helpdesk gebeld en die constateerden dat het modem erg veel foutmeldingen te zien gaf. Afgelopen woensdag is er een monteur geweest. Volgens hem was het binnenkomende signaal "perfect" en moest het modem dus de oorzaak zijn. Hij heeft het Arris modem vervangen door een Motorola (SBV5121E) modem. Probleem is echter niet opgelost, nog steeds valt regelmatig de verbinding weg. In de log-file van het modem zie ik steeds dezelfde melding terugkomen: R02.0 No ranging response received -T3 time-out. Heb voorheen probleemloze verbinding gehad en vraag me af of het iets te maken kan hebben met de snelheidsverhoging?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina