1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Steeds wegvallende verbinding. Alle logs gepost. Iemand die kan helpen :-(?

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door meermeer, 31 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb nu al een week of 8 dat regelmatig de verbinding wegvalt. De modem(lampjes) blijven wel online. Maar ook de modem bijvoorbeeld pingen lukt niet? Dan moet ik de modem aan/uit zetten. Vaak werkt het dan nog niet. Dat gaat een keer of 2-3 keer zo, en dan heb ik weer een dag redelijk internet.

    Ik dacht eerst dat het aan de router lag, maar ook met een 'directe' verbinding gebeuren er 'rare' dingen.

    Weet niet of dit noemenswaardig is, maar ik kreeg na een modemherstart een ander IP (enkel eindcijfer veranderde dacht ik) Helaas kon ik er echt niks mee. Nu na wederom een herstart, krihg ik het IP dat ik al sinds de nieuwe modem heb. Het werkt nu ook weer even...

    Modem logs

    [​IMG]

    [​IMG]

    zie tracert hieronder. Enkel bij deze printscreen had ik mijn router er even tussen. Dit om wat anders te testen.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Bovenstaande prntscreens zijn genomen toen mijn (directee) verbinding NIEt werkte. Onderstaande toen mijn internet WEL werkte.

    [​IMG]

    Ik zie nu een ander 'iets' staan bij modulation?

    Is er IEMAND die iets zinnigs kan zeggen? Wordt echt zooo moe van mijn knipperverbinding...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 aug 2009
  2. Een update, zojuist viel de verbindinG WEER weg, en ik denk dat ik op tijd was om iets interesants te posten.

    Zie deze printscreens.

    [​IMG]

    [​IMG]

    De verbinding kwam weer op, en let nu op modulation. Hij is weer anders?

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 aug 2009
  3. Wat gebeurt er als je tijdens dit voorval een ipconfig /renew doet? Met een beetje geluk krijg je dan een 192.168.100.x adres toegewezen zodat je wel weer in het modem kan. Als dat zo is, is het modem opnieuw aan het opstarten. Maar je gaf wel aan dat de 'online' led blijft branden, dus dit zal wel een overbodig antwoord zijn.

    Verder zien we dat jouw upstream draait op DOCSIS1.0 (QPSK). Dit is zo'n beetje de meest langzame modulatie die er bestaat en is dus absoluut niet goed. Daar dien je zeker de helpdesk over te bellen (ik weet dat het modem terugschakeld in modulatie bij een slecht signaal.. Mijn verbinding is ook verre van goed en springt vaak tussen 64QAM en 16QAM bijvoorbeeld.)
     
  4. Hey, dankje voor je reactie. Over ipcofig /renew. Dat heb ik nog niet geprobeerd. Maar zoals in post 2 te zien is, ben ik weg direct mijn modem op gegaan. Hij lijkt wel opnieuw op te starten? Maar de online/US/DS etc lampjes blijven constant aan...

    Verder over upload, nu heb ik weer 64QAM... IS mijn signaal toch slecht? (elke keer als ik helpdesk bel heb ik net weer het QAM signaal docsis 2, heb al zo vaak gebeld, ze zeggen we kunnen niks zien :-(((
     
  5. Wellicht grappig om te weten. Ik kon net de hele tijd 'zomaar' mijn modem op. (zeg 10 minuten lang) vervolgens verbining 30 sec weg, en vervolgens kan ik mijn modem niet meer bereiken(wel via de eigen IP adres invoeren etc natuurlijk)

    Dus het lijkt er idd op dat er na een X aantal minuten iets met het modem gebeut, dat verkomt dat je er eenvoudig op kan :)

    Maar ja, dat is niet zo heel belangrijk. Graag advies over wat ik nu moet doen :-( Wordt echt moedeloos
     
  6. monteur laten komen. Wellicht iets in de wijk kast. Waarom ik dat denk omdat het bij mij ook al 2x gebeurd was. Voor en na werkzaam heden
    Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
     
  7. Monteur is circa 3 weken geleden geweest. Die had signaal getest, en die zei dat dat goed was....

    edit: 16:45 nu en weer hetzelfde probleem :-( Moest de modem resetten, en nu werkt alles weer. Al de 4e keer vandaag ARGHH
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 aug 2009
  8. De signaalsterktes en S/N waarden zien er eigenlijk zeer goed uit. Maar er is wel het rare verschijnsel van terugschakelen van het upload-modulatie-type.
    Mixed TDMA-ATDMA, 64QAM zijn hier vaak gezien, liefst met een symbolrate van 5120 Sym/s. 32QAM en een symbolrate van 2560 Sym/s komen ook wel voor, maar 16QAM en vooral ook QPSK duidt op een upstream-probleem.

    Maar je T3's zijn gewoon het resultaat van de normale kanaal-herverdeling 's nachts, dus de conclusie lijkt te zijn dat het probleem niet in de kabel-modem verbinding tussen modem en CMTS zit.

    Maar ik verwijs je even naar dit artikel:
    http://www.cable360.net/ct/data/CMTS-Upstream-SNR-Revisited_14990.html

    Het feit dat een "eenvoudige" spectrum analyser niet voldoende wordt geacht om dit type storingen te lijf te gaan (heeft iemand al eens een monteur met een "eenvoudige" spectrum analyser aan het werk gezien?), maar dat fase-ruis en niet-lineaire-vervorming alleen met specialistische apparatuur opgespoord kan worden (en dan zelfs kan afhangen van chipsets en hun levensduur) geeft een idee van de problemen die Ziggo op dit moment heeft met het door overnames bij elkaar geveegd en aan elkaar gehangen zootje apparatuur.

    Ik weet dat het moeilijk is om medelijden te hebben met de helpdesk, maar stel jezelf eens voor achter een uitleesschermpje met alleen een aantal basis-waarden, zonder eenvoudige spectrum analyzer, zonder specialistische apparatuur, zonder enige kennis van al die apparaten zelfs van horen zeggen, en dan uitgekafferd door een boze klant, wanneer je probeert via een voorgedrukte checklist toch nog een fout van dit type te vinden.

    Maar ik heb die oplossing dus helaas ook niet. Je zult bij jou de buurt in moeten gaan, en nagaan of het probleem vaker voor komt. En dan nog moet je met van alles rekening houden. Ik heb recentelijk een Arris modem gezien met afschuwelijke signaal en S/N waarden, terwijl een vervangend motorola-modem vrijwel ideale waarden liet zien......
    Zoek dus bij jou in de buurt vooral naar andere Arris-gebruikers met het zelfde probleem en daarna op naar de helpdesk.:cry:

    Maar vergeet voor je dat doet niet om nog even alle kabels goed te controleren en denk er aan dat dit modem heel raar kan doen met RF storingen (dus dect telefoons, mobiele telefoons, WIFI routers, draadloze alarminstallaties (stoppen ze ook altijd in de meterkast) allemaal liefst even helemaal uit en anders mistens 2 meter weg).

    Mees de Roo
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 aug 2009
  9. Geweldig. Dus er is wellicht 'weinig' aan te doen? Ja meer mensen in Heiloo hebben dit, heb ik ook al gemeld. Had het ook met mijn 'oude' modem. Het ging echt een jaar lang goed, totdat de upgrades uitgevoerd gingen worden. (ook dus met oude modem ellende) Dus RF storing zal ik nog eens proberen, maar mijn oude docsis 1-2 modem had het ook de laatste paar weken.

    De monteur zag idd dat het signaal super was.

    Als ik ga bellen(laatste poging) kan ik dan nog iets bijzonders melden? Want ik ben een beetje klaar met die standaard testjes van modem aan/uit zetten, virusscanner uit etc, heeft u geen downloads lopen etc.

    Denk je dat als ze de wijkkast ingaan dat ze dan wellicht iets kunnen ontdekken?

    Edit: Over de upstream, als die 'slecht' is, kan dan ook mijn download in elkaar vallen? Want dat heb ik dus erg vaak.
     
  10. Dat hangt er van af met welke kennis en welke apparatuur zij die wijkkast in gaan. De eenvoudige monteur met signaalsterktemetertje, die alle kabels nog even goed naloopt en vastschroeft kan natuurlijk geluk hebben, maar ik denk gezien de cijfers dat er serieus gemeten moet worden, en mogelijk op andere plaatsen dan de wijkkast.

    Een van de problemen bij ziggo is daarbij dat zij ervoor gekozen hebben relatief veel goedkope mensen in te zetten. De infrastructuur om van daaruit de paar heus wel aanwezige top-technici adekwaat aan te sturen via storings-analyses en escalatie procedures bestaat echter nauwelijks. Dit blijkt ook al uit de voortdurend "zoek" rakende foutmeldingen en afspraken, ontbrekende storings-confirmatiemeldingen en (wijk)storingsmeldingen en het volstrekte onvermogen van de helpdesk om uit de binnenkomende foutmeldingen een groepsstoring te concluderen.

    Je eerste probleem zal dus zijn om je storingsmelding door te laten dringen tot de juiste technici. Gezien het functioneren van de helpdesk helpt het daarbij waarschijnlijk wanneer jij en andere buurtgenoten in zo groot mogelijke aantallen zo kort mogelijk na elkaar bellen. Ook dient iedereen daarbij aan te geven dat het om een groepsstoring gaat en dat het normale circuit (modempje uit/aan kijken naar signaal/ S?N waarden, modem monteur zenden) ruimschoots doorlopen is en dat iedereen nu van Ziggo een volgende stap verwacht (i.p.v. een eindeloze herhaling van dezelfde niet-werkenden).

    Veel succes!

    Mees de Roo

    P.S. een echt slechte upstream beïnvloed ook de downloads nadelig omdat bevestigingen/fouten van ontvangen pakketten niet op tijd verzonden kunnen worden.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina