1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Ziggo internet help

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door dutchblue54, 31 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. dutchblue54

    dutchblue54 New Member

    Berichten:
    2
    Hallo,
    wie kan mij helpen met het volgende ?

    ik heb internet van Ziggo bij mijn zus geinstalleerd en heb 3 vragen:

    1) De laptop via het modem verbinden leidde niet tot een werkende verbinding. Ik had hier echter geen software bij, had dit wel gemoeten ?

    2) Toen geprobeerd via draadloos met de USB adapter.
    Dit aan het werk gekregen, echter internet explorer blijft offline bij het opstarten. Soms lukte het dan wel om verbinding te maken, andere keren niet. Heb al geprobeerd het vinkje Offline uit te zetten via menu Extra, maar dat is het niet. Combinatie Router/modem lijkt goed te werken, want de laptop detecteert een goede verbinding. Wat kan dit zijn ?

    3) de USB adapter geeft een groen knipper signaal. Is dit juist ?
    Ik meende nml dat in het begin een blauw lampje bleef branden.

    Alvast dank voor enige hulp

    Gr,
    Michel
     
  2. volkoren

    volkoren Forum Member

    Berichten:
    89
    Je hoeft geen software te installeren; alle benodigde functionaliteit is al in Windows ingebouwd. Ik raad je aan om nogmaals bedraad de laptop met het modem te verbinden en er zeker van te zijn dat de netwerkkaart op 'Automatisch IP-adres verkrijgen' is ingesteld.

    Hoe je dit controleert lees je hier (XP).
     
  3. dutchblue54

    dutchblue54 New Member

    Berichten:
    2
    dank je ik ga het proberen.

    heb je enig idee wat het probleem is met het draadloos internet kan zijn ?

    want m'n zus zal uiteindelijk toch graag draadloos willen internetten vanwege het feit dat de aansluitingen in de hoek van de kamer liggen en haar eetkamertafel een meter of 6 aan de andere kant staat.

    michel
     
  4. volkoren

    volkoren Forum Member

    Berichten:
    89
    Dat lijkt me een slecht draadloos signaal. Je geeft zelf aan dat het soms wel en soms niet werkt. Als test kun je de laptop zo dicht mogelijk naast het draadloze zendstation (modem?) zetten.

    Dat is per merk verschillend. Over het algemeen betekent een knipperend lampje dat er netwerk activiteit plaats vindt (goed).

    Het is uiteraard ook mogelijk dat de Internet verbinding ├╝berhaupt niet goed functioneert. Zorg daarom dat eerst alles bedraad goed werkt om eventuele andere problemen uit te sluiten.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina