1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Server niet gevonden / Webpagina niet gevonden

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door mako, 31 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinds een paar weken krijg ik steeds de boodschap "server niet gevonden"(Firefox) of "webpagina niet gevonden" (IE). Een paar keer op de refresh knop drukken lost het probleem op en je kan gewoon verder surfen maar het is verre van ideaal.
    Ik heb niks veranderd (router/modem enz.).
     
  2. Dit duidt op een tijdelijke onderbreking van de Internet-verbinding. Meer specifiek: de DNS server kan niet geraadpleegd worden (maar waarschijnlijk wordt de algehele verbinding getroffen en is geen enkel netwerkverkeer mogelijk). De DNS servers van Ziggo zijn redelijk stabiel en bovendien is er een secundaire DNS server beschikbaar in geval van falen, dus dat sluit ik uit.

    Als dit probleem zich ook voordoet als uw computer rechtstreeks met het modem verbonden is (d.w.z.: geen router), neem dan contact op met de helpdesk.
     
  3. Dat is precies wat ik ook heb. Zie http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=20245

    Soms duurt het wel een paar minuten voordat alles weer werkt. Ik zou zeggen, sluit je PC eens rechtstreeks aan. En dan kijken of je hetzelfde hebt als ik(bij geen verbindingm brandt je ONLINE lamp nog wel, maar als je je modem ingaat zie je duidelijk dat ie aan het herstarten is ofzo)
     
  4. Ik heb de laatste tijd precies hetzelfde probleem. Volgens mij is het wel degelijk de DNS-servers van Ziggo die dit veroorzaken.

    Ben vanmorgen overgestapt op OpenDNS en tot nu toe nog niet 1 keer dit symptoom gehad. Een beetje vroeg voor een definitieve conclusie maar ziet er goed uit.
     
  5. Open DNS niet de oplossing

    Het lijkt wel minder met open DNS maar probleem is niet opgelost.
     
  6. Dat dacht ik ook 2 weken geleden. Echter, vandaag ook met de Ziggo DNS niks aan de hand :)

    Kortom het gaat gewoon even 'goed'. Staat los van je DNS.
     
  7. Zoals ik zei: dit is geen DNS probleem. Maar om jullie een tip te geven:

    Wat ik zelf doe is mijn primaire DNS instellen op een vrije DNS server (4.2.2.4) welke beheerd wordt door een externe partij en de secundaire DNS server wijst naar een Ziggi server (212.54.35.25). Op die manier beperk je de mogelijkheid tot falen van DNS tot een minimum. Bijkomend voordeel is dat de 4.2.2.x servers gebruik maken van Anycast routering, zodat je waar ook ter wereld altijd een DNS server dichtbij huis raadpleegt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 sep 2009
  8. Dat is misschine wel de beste oplossing. Ik heb ook gemerkt, bu ik een paar dagen met OpenDNS werk, dat het probleem minder is/lijkt, maar beslist niet weg is.
     
  9. Nieuwe Router

    Het probleem is weg! Ik ben bang dat de fout door een heel ander probleem kwam. Ziggo heeft de laatste maanden de snelheid verhoogd en dit was blijkbaar te snel voor mijn oude router.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina