1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ziggo blokkeert MAC adres router

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door drcody, 31 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Tot een paar weken geleden werkte alles na activering van het modem als een trein maar er is na wat werkzaamheden aan mijn verbinding i.v.m. telefonie nu geen normaal IP adres meer te krijgen.

    Lang verhaal kort:

    Het MAC adres van mijn router blijft een IP adres krijgen die als het waren uitgerangeerd is, namelijk:

    IP Address: 198.19.27.XX
    Subnet Mask: 255.255.255.128
    IP Router: 198.19.27.1

    Sluit ik willekeurig elk netwerk apparaat in huis aan direct op het modem, ook een oudere simpele router dan krijg ik dit:

    IP Address: 83.84.118.XXX
    Subnet Mask: 255.255.252.0
    IP Router: 83.84.116.1

    Let vooral op de subnet die totaal anders is!

    En deze werkt dan als een trein!

    Helaas zou je zeggen dat je even je MAC adres kloont maar helaas is dat niet mogelijk op mijn router.

    Nou zou je denken: "ligt aan je router..."

    Maar kloon ik mijn MAC adres van mijn router in mijn laptop dan krijgt die ook die vreemde subnetmask en IP adressen toegewezen zoals die in mijn router verschenen. Daarbij vast gesteld dat het een MAC adres issue is.

    Nou heb ik ook alle mogelijke manieren geprobeerd om mijn modem en netwerk te resetten maar dit slaat echt alles. Met de TD van ziggo natuurlijk al meerdere malen gesproken maar dat zijn niet altijd e meest heldere lichten op dit gebied. (Ik neem ze dat trouwens niet kwalijk, ze doen hun best maar kwa kennis... ?!?)

    Uiteindelijk iemand van Ziggo aan de lijn gehad die me kon vertellen dat hij sit al eerder had gezien. Iemand op het ziggo netwerk zou mijn MAC adres gespoofed hebben (at random gekozen) en omdat twee apparaten op het zelfde netwerk met eenzelfde MAC adres niet toe worden gelaten wordt die van mij (als 2de op het netwerk aangemeld) uitgerangeerd.

    Heeft iemand nog een tip of een oplossing?

    Want als ik het aan ziggo over moet laten om dit uit te zoeken ben ik al drie ISP's verder.
     
  2. Als inderdaad de situatie is dat er een andere abonnee van Ziggo hetzelfde Mac adres in gebruik heeft kan het weleens lastig worden. Mac-adres behoort overigens uniek te zijn, maar door al dat gekloon en geklooi van mensen (als ze bv geband zijn van een forum oid) om weer een ander IP te krijgen wil dat nog weleens verstoren.

    Snelste oplossing, ander mac-adres in gebruik nemen.
     
  3. Het is geen uitgerangeerd adres, maar een speciaal test adres. Zie hier:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Classful_network#Special_ranges

    Wat misschien kan helpen is je modem LANG uit laten staan. Dus minimaal een nacht, misschien wel dagen. (Hoe lang duurden de werkzaamheden?) Hierdoor 'vergeet' de dhcp-server mogelijk dat dit adres bij jou hoort, en geeft ie je weer een nieuwe als je online komt.
     
  4. Heb je al een nieuw modem of heb je nog je oude. Als je nog je oude hebt denk ik dat je het zelfde probleem hebt als ik heb gehad
     
  5. Heb je de router al eens teruggezet op fabrieksspecificaties (zie handleiding).
    Daarna opnieuw instellen op kabel-zonder-password (=DHCP) en eventuele WAP2 e.d. Veel routers met een "verleden" verzamelen niet zichtbare instellingen van vorig gebruik.

    Mees de Roo

    P.S. Welke router is het trouwens? En bestaat daar soms nieuwere firmware voor die clonen wel toestaat?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 sep 2009
  6. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.674
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer..
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Misschien werkt automatisch clonen van het MAC adres niet maar kan je het wel handmatig wijzigen? :wink:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina