1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

fout bij activatie smartcard: NOS-1002

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door m83, 30 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. m83

    m83 New Member

    Berichten:
    4
    Wanneer ik mijn smartcard wil activeren op internet krijg ik nadat ik mijn smartcardnummer en opties heb ingegeven de volgende melding (na afvinken van de checklist en klikken op 'activeren'):

    De smartcard met nummmer: xxxxxxxxxxx kon niet worden geactiveerd. De volgende fout trad op; Code: 'NOS-1002'


    Het is op dit moment niet mogelijk om uw smartcard te activeren. Probeer het later nog een keer. Indien dit probleem blijft bestaan neem dan contact op met de
    klantenservice om deze storing te melden.



    Wat is precies het probleem en hoe kan ik dit verhelpen?
     
  2. anoniem

    anoniem Cable Expert

    Berichten:
    4.086
    wil je mij het smartcard nummer doorgeven (per PM).
    Ik zal morgen kijken wat het probleem is.
     
  3. Ziggoetoo

    Ziggoetoo Forum Member

    Berichten:
    71
    Ik heb vandaag enkele keren mijn smartcard geprobeerd te activeren. Ik krijg ook netjes bericht dat ie aan het activeren is en na 10 sec. ofzo krijg ik te zien dat activatie gelukt is. Geen enkele foutmelding.

    Toch komt de smartcard niet bij "mijn ziggo" te staan. Ik heb een recente smartcard (iets meer dan 3 weken oud).
     
  4. anoniem

    anoniem Cable Expert

    Berichten:
    4.086

    Klopt, dit zal nog aangepast worden.
    Voorlopig kun je nog niet zien dat je kaart ook daadwerkelik toegevoegd is. Op dit moment kun je pas op het eind van het administratieve proces je kaart terugvinden in "mijn ziggo".
    Als de pilot afgerond is zal je kaart pas beeld geven als de registratie is uitgevoerd, in jouw geval zou je kort na de melding activatie gelukt ook beeld moeten krijgen in de nieuwe situatie
     
  5. m83

    m83 New Member

    Berichten:
    4
    anoniem, ik kan je geen PM sturen:

    "anoniem heeft zijn/haar limiet voor opgeslagen privéberichten overschreden en kan pas berichten ontvangen nadat ruimte is vrijgemaakt."
     
  6. anoniem

    anoniem Cable Expert

    Berichten:
    4.086
    het werd ook al zo rustig..:grin:
     
  7. anoniem

    anoniem Cable Expert

    Berichten:
    4.086
    De melding ontstaat er geen geen gegevens mbt producten in het systeem worden gevonden, dus ook geen CATV abonnement. Het kan zijn dat je e.e.a. hebt aangevraagd, in dat geval is de informatie nog niet verwerkt. Om een kaart te activeren moet je producten bij ziggo afnemen.
     
  8. stealthy

    stealthy Forum Member

    Berichten:
    38
    Ten eerste sorry voor het bumpen.
    Dit was het enige zoek-resultaat voor "NOS-1002" op dit forum.

    Ik heb het zelfde probleem...

    Ik heb een lange tijd geleden Ziggo besteld en na een hoop problemen doordat er een nieuw kabel getrokken moest worden heb ik alles online gekregen.

    Dit is blijkbaar niet bij Ziggo doorgevoerd aangezien ik mijn producten en smartcard niet zie via de gebruikerspagina (2 maanden later nu).

    Ook is ondertussen mijn preview-periode verlopen en kan ik nu dus helemaal geen TV kijken.

    Ik heb de Humax HD receiver.

    Aan de helpdesk word ik simpelweg afgescheept met het antwoord "u moet maar wachten er word aan gewerkt" terwijl ik van vrienden en berichten op het internet weet dat anderen per direct zijn geholpen en de boel probleemloos werd geactiveerd.

    Ik weet even niet meer wat ik moet doen of kan doen maar ik wil gewoon TV kunnen kijken, mijn ziggo e-mail adres gebruiken (wat ook niet geactiveerd is / bestaat) en er zeker van zijn dat alles eindelijk fatsoenlijk is doorgevoerd :sad:
     
  9. stealthy

    stealthy Forum Member

    Berichten:
    38
    Stom van me om hier wél een antwoord te verwachten. :evil:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina