1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Modem reset

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door bryanvds, 30 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Beste forum genoten,

    Toen er internet storing was had ik even in me modem lopen kijken. en ik dacht dat er iets met mijn modem was. Dus ik was eenmaal in die modem van moterola en ik was aan het kijken. Toen zag ik de optie PAL en die had ik veranderd naar japan. En na die wijziging heb ik al 3 dagen geen internet.
    Is er een optie om dit te veranderen? Nu kom ik niet meer in die modem. En hji geeft een ip aan van : 169

    Met vriendelijke groet,
    Bryan
     
  2. Druk het reset knopje in op het modem. Dit zit waarschijnlijk diep verborgen in een klein gaatje onderin (bij de aansluitingen). Gebruik een punaise om deze ~10 sec. in te drukken en dan worden de fabrieksinstellingen hersteld.
     
  3. Geen punaise gebruiken... de handleiding zegt dat je dat knopje met een niet-metalen voorwerp moet indrukken. Gebruik dan een houten cocktailprikkertje of een tandenstokertje of iets dergelijks.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 aug 2009
  4. klinkt als een domme aktie? waarom zou je dat in Japan veranderen?

    werkt het inmiddels weer?
    Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 4.01; Windows CE; PPC; 240x320)
     
  5. Ik heb de motorola modem 5100e maar ik kan geen reset vinden.
     
  6. nope nog steeds niet
     
  7. Als je niet als een maniak loopt te prikken, voldoet een metalen object ook wel :wink:


    Edit: ik lees net over de Motorola 5100:
    Geen beste zaak dus. Misschien kun je nog wat uitrichten door de 'standby' knop in te drukken?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 aug 2009
  8. Is het niet zo dat je hem ook kan resetten als je > 30 min. van stroom afhaalt?

    Misschien dan dat eens proberen.
     
  9. Probeer het eens met een vast IP adres op je computer: 192.168.100.2 netmask 255.255.255.0. Hopelijk kun je dan weer bij de webinterface van je modem komen en die optie weer terugzetten. Zo niet, dan denk ik dat er weinig anders opzit dan de helpdesk in te schakelen.
     
  10. Bedankt ! Het is gelukt :)!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina