1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

betalen via acceptgiro

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door fredvanwilligen, 29 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Dus je hebt het op papier staan??

    Associaal en onbeschoft worden is niet netjes, maar ook een helpdesk medewerker krijgt soms ongevraagt veel shit over zich heen. Was er niet bij, kan er geen oordeel over hebben...



    Is het daadwerkelijk zo? Misverstand misschien? Je kan altijd het telefoonlog op vragen.

    Jammer dat Ziggo zo ongelovelijk leugens uitslaat alleen maar een abbo'tje te verkopen.

    [/quote]

    Wat zijn de leugens dan?
    Dat is de algemeene voorwaarden staat ten zij anders over eengekomen?
    Als je iets overeenkomt, heb je een overeenkomst, wanneer deze rechtsgeldig is staat deze op papier. Of te wel, je moet een bevestig er van hebben, anders sta je uiterst zwak, Voor dat je iets afsluit moet je de algemene voorwaarden gelezen hebben. afijn hier in staat duidelijk dat je iets anders over een moet zijn gekomen. Dat is dus iets wat jij nu moet aantonen.

    Of gebruik maken van je maand opzeg termijn....
     
  2. Het lijkt mij heel verstandig dat jdd zijn abonnement bij Ziggo zo snel mogelijk opzegt. Dat kan heel snel binnen enkele maanden. En dan rondkijken naar een nieuwe provider die het best bij hem past. Want het kan toch niet zijn dat Ziggo hem als klant moet nemen op jdd zijn/haar voorwaarden.

    En hulde voor Bullet NL voor zijn deel aan de discussie. Zelf heb ik het opgegeven. (ook door tijdgebrek: ik moet overdag werken) Ik heb een tijdje geleden een vreemd maar hier toch wel toepasselijk spreekwoord gehoord: je moet niet aan een dood paard gaan trekken, dat is zinloos.

    Groet aan allen.:grin:
     
  3. Het punt is alleen, wil je een internet provider waar je met AG kan betalen moet je goed zoeken.... Alle grote partijen (Tele2, Online, UPC e.d.) doen allemaal aan AI... Maar goed.....

    Normaal werk ik ook, ben alleen een beetje grieperig..... (nee, heb het niet met een mexicaan gedaan, gewoon een zomergriepje)
     
  4. Door werk etc nu een wat late reactie.

    Ik zie dat de meningen verschillen.

    De argumenten die ik heb gezien over dat je wordt voorgelogen en dat het je keuze vrijheid inperkt zijn ook mijn argumenten. Verder vind ik het nog steeds belachelijk dat je nu simpel iemand zijn rekeningnummer kan vragen over de telefoon en dit dan vervolgens kan gebruiken om van deze rekening geld te halen. Dit blijft mij tegen de borts stuiten. Ik wil dus een andere mogelijkheid. Het was zelfs niet mogelijk om mij een formulier toe te sturen waarmee ik aan AI schriftelijk kon bevestigen. De klant is koning. Dit gaat zeker niet op voor bedrijven als ZIGGO.

    Ik moet nog eens rustig nadenken over hoe ik hier verder mee om zal gaan.
     

  5. Ik weet natuurlijk ook dat jdd waarschijnlijk geen betere kan vinden. Hij kan er principieel ook voor kiezen om geen AI af te gaan nemen. Of in de bibliotheek te gaan internetten. Alles is tegenwoordig automatisch om de bekende redenen. Ik denk dat ik niet meer dan 5 AG per jaar zie.

    Ik wens je natuurlijk alle gezondheid. Ik doe het wel met een zwartharige (vrouwelijk) maar ze is geen mexicaantje. Ik zag wel dat er in een dag een enorm aantal posten van jullie waren. Zodanig veel dat alles wel gezegd was. En:thumb up:
     
  6. Dat lijkt me heel verstandig :wink:
     
  7. Een klant is pas koning als hij zich koninklijk gedraagt!

    Ik snap heel goed waar je bezwaren liggen een AI is hellaas voor jou de norm in de telecom/internet wereld. Een ander voorbeeld, probeer maar eens een GSM abonnement zonder AI af te sluiten, ik weet zeker dat je dan op pre-pay terecht komt.
    En het is nu eenmaal vaak zo dat wanneer er van de norm afgeweken wordt er vaak dingen niet goed gaan.

    p.s. je keuze vrijheid wordt niet beperkt als je geen keuze hebt…. Vraag het maar naar in Noord-Korea of andere “schurken staten”.
     
  8. En als we toch met gezegdes ed aan het smijten zijn. Als klant ben je koning, maar Ziggo is keizer.

    Ziggo heeft voorwaarden gesteld aan de manier van betalen, net als veel grote partijen op deze markt. Nu kan je er enorm moeilijk over gaan doen dat je via AI moet gaan betalen, maar dat is nu eenmaal de voorwaarde die oa Ziggo gesteld heeft. En nogmaals, ik zie het probleem niet van AI betalen, het gemak ligt alleen maar hoger, en als consument word je tegenwoordig flink beschermt dus dat is ook geen issue.

    En zolang je niet middels een schriftelijke overeenkomst met Ziggo kan aantonen dat je andere voorwaardes hebt afgesloten (10 jaar per AG betalen is geen bewijs!) heb je eigenlijk 2 keuze's:
    - Je conformeert je aan de voorwaarde van Ziggo, betaald per AI en blijft klant.
    - Je wilt je niet conformeren aan de voorwaarde van Ziggo, wil om welke reden dan ook niet per AI betalen. Dan zeg je het abonnement op en ga je op zoek naar een ander.

    Je kan hier enorm lang gaan lopen discuseren over wat je als klant wilt maar daar veranderen de voorwaarden van Ziggo niet van. En klant is koning heeft hier helemaal niets mee uit te staan. Ziggo bied als aanbieder een dienst aan onder bepaalde voorwaarden. Als klant heb je de keus om daarmee akkoord te gaan en de dienst af te nemen, of als je het niet met de voorwaarden eens bent om een andere aanbieder te zoeken met voorwaarden waar je het wel mee eens bent.

    En men dient zelf op de hoogte te zijn van de algemene voorwaarden als men een dienst afsluit bij een aanbieder. De aanbieder moet het mogelijk maken om op de hoogte te kunnen zijn van de algemene voorwaarden (beschikbaar stellen op de site ed), maar de rest van de informatieplicht ligt bij de afnemer.
    Er word geclaimd dat Ziggo andere zaken voorgespiegeld zou hebben, wil je daar wat mee kunnen, dan zul jij als klager dat moeten gaan aantonen. Jij stelt dat er tegen je gelogen is, dan ben jij ook degene die de bewijslast voor dat argument moet gaan aanvoeren. En uit je verhaal begrijp ik al dat je geen schrifelijke overeenkomst met Ziggo hebt waaruit blijkt dat je per AG mag betalen, ofwel je staat zeer zwak. Over het hoe en wat van de telefoongesprek hoeven we hier niet uit te wijden, behalve jijzelf waren wij er geen van allen bij, en kunnen dus niet oordelen hoe dat gesprek verlopen is en horen wij enkel jou kant van het verhaal.

    Ik denk dat er maar 1 optie voor je overblijft. Opzeggen en op zoek naar een ander. En als principes inderdaad zo belangrijk voor je zijn als je hier doet voorkomen dan had je allang opgezegd moeten hebben.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 sep 2009
  9. Ik ben ook iemand die een hekel heeft aan AI's. Het is mooi dat een eerdere poster zegt dat hij er in jaren nooit problemen mee heeft gehad, maar ik heb persoonlijk wel het een en ander meegemaakt aan bedrijven die niet helemaal eerlijk (om het zachtjes uit te drukken) met AI's omgaan.

    Alhoewel het misschien niet oneerlijk is, gaat ook Ziggo volgens mij de fout in. Als je AI toestaat is dat onder specifieke voorwaarden. Bij Ziggo gaat het om het maandelijks automatisch incasseren van de maadelijkse abonements kosten, en in geval van telefonie de variable gesprekskosten voor de betreffende maand. Als nieuwe abonee, of indien je het contract wijzigt door bijvoorbeeld over te stappen naar alles in een, dan is het een zooitje bij de administratie van Ziggo (blijkbaar) en kunnen ze pas na 2-3 maanden de eerste factuur sturen. In deze eerste incasso wordt niet 1 maand geincasseerd, maar ineens 2-3 maanden. Dit mag dus niet! "Ik" ga er vanuit dat er een bedrag X maandelijks wordt afgeschreven en niet ineens 3 maanden.

    Mijn oplossing: Ik heb een slapende rekening waar bijna nooit geld op staat. Deze geef ik als AI rekening op. Alle AI's zullen falen, en ik maak vervolgens zelf handmatig de rekeningen over die betaald moeten worden (per internet banking). Zo houdt ik toch volledige controle over mijn geld.

    Voor mij is dit des te belangrijker aangezien mijn salaris niet zoals bij 90% van de mensen aan het einde van de maand komt, maar rond de 7e. Ik betaal mijn rekeningen dus ook rond deze datum en niet rond de 25ste wanneer alle bedrijven proberen te incasseren. Al geinformeerd bij Ziggo of ze op een andere datum kunnen incasseren, maar dat kan dus niet.
     
  10. Eerlijk gezegd heb ik ook een slapende rekening doorgegeven, maar er kan toch nog van alles misgaan ben ik bang. Ten eerste heb ik mijn aanvraag voor het all in 1 pakket geannuleerd. Dit heb ik al weer enkele weken geleden gedaan. De persoon aan de lijn bevestigde dat dit was gebeurd. Ik heb om een schriftelijke bevestiging gevraagd en deze heb ik natuurlijk niet gekregen. Vandaag ontving ik een schrijven van ziggo waarin wordt gemeld dat ze wat het overzetten van het internetabonnement betreft zich niet konden houden aan de overstap service omdat ik een verkeerd contract id van de provider heb gegeven. Ik moerst het dus zelf doen. Daarna vervolgde de brief met de opmerking dat mijn aanmelding verder gewoon doorloopt. Daar zou je slapeloze nachten van kunnen krijgen. Daar komt nog bij dat tijdens al mijn telefoontjes me werd gezegd dat ze nooit het internetabonnement op kunnen zeggen en dat je dit altijd zelf moet doen. Ik heb bij de aanvraag wel drie keer gevraagd of met de overstap service ik er zeker van kon zijn dat ik niet dubbel ging betalen. Het antwoord is denk ik wel duidelijk. De verkopers weten echt niet waar ze het over hebben. ik geloof best dat het een bende is bij ziggo.

    Nog even over het betalen via AI. Voor mij gaat op dat ik mijn geld op onregelmatige momenten krijg. Dus het is heel vervelend wanneer er geld van de rekening wordt afgehaald en er net iets te weining op staat. Dat kan de dag erna weer anders zijn. Voor bedrijven is dat heel gewoon. Ik houd dit dus het liefst zelf in de hand.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina